לא מדובר בסרט ההוא על ארגון פשע, אלא בהתארגנות של הקואליציה העתידית, אם חס וחלילה תקום, להעביר בכנסת הבאה את החוק הצרפתי, שאמור למנוע את העמדת בנימין נתניהו לדין. כדי שכל זה יקרה מפעיל ראש הממשלה, לצורך בחירתו מחדש, מכונה משומנת של משת"פים. 
 
בלי קשר לנתניהו, הפריצה לטלפון של בני גנץ יכולה להיות דוגמה לאופן שבו מכניקה כזו עובדת: הראשון בשרשרת הוא המזמין, האיש שמעוניין בחומר מכפיש על היריב הפוליטי וייהנה מפרסום הפריצה. השני הוא המפעיל, האיש שמחפש את החומר על הרמטכ"ל לשעבר ויודע לאן לפנות. השלישי הוא הטכנאי שמחטט במעי הסייבר, פורץ לטלפון, מעביר את החומר למפעיל, וממנו הוא עובר למזמין שמשכתב אותו לצרכיו (איראן, סקס, חוסר אחריות וכו'). רביעי הוא העיתונאי שמקבל את החומר המעובד מידי המזמין ומשווק אותו כמו שהוא. החמישי הוא ציבור שוטה או משוטה שקונה את המסרים החבויים בפרסום.
 
תעלול ההכפשה הזה מבוצע במסגרת המאמץ המטורף וחסר העכבות של הליכוד למלט את עצמה מישיבה באופוזיציה ולמנוע מנתניהו ישיבה בכלא, באמצעות אותו חוק צרפתי המקפיא חקירות פליליות נגד ראשי ממשלה. 
 

התרגיל הזה הוא חלק מחמשת עקרונות הקמפיין של נתניהו: שקרים, דיבות, עלילות, השמצות והשחרות. ויש חמש דרכים למימוש חמשת העקרונות: עיתונאים עושי דברו; קהל שבוי שלא חושב כלל; קהל מבולבל שלא יודע מה לחשוב; להקת עידוד ואנשי מבצעים מזוהמים.
 
התרומה הפרלמנטרית של הקואליציה העתידית לחקיקת תרגיל עוקף צדק, חוק ומשפט מתבררת כבר כיום. ח"כ משה גפני מיהדות התורה כבר הבטיח כי מפלגתו תבחן תמיכה בחקיקה שתמנע את העמדת ראש הממשלה לדין. "אם מדובר על דברים כלכליים שהם אינם מאוד משמעותיים", אמר גפני בראיון לכאן ב', "צריך לשקול את העניין”. 
 
הדרש הוא "דברים כלכליים"; הפשט הוא גניבה. ואני חשבתי לתומי שמדובר באחד מעשרת הדיברות, אם כי לפי ספירה זהירה, נתניהו ושות' חולקים שותפות גם בעוד כמה דיברות. הסיבה לכך שגפני מוכן לעבור עבירה מדאורייתא היא המציאות. "אם אכן יתברר שהציבור נותן אמון בנתניהו, אחרי שיודעים כולם את העיקרון של מה שקורה איתו, יש מקום לשקול את העניין הזה. יש בזה היגיון, במדינות אחרות במערב יש דברים כאלה". בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין לא מתפלפל: "אם נתניהו ינצח בבחירות, יש לחוקק את החוק".
 
בזמנו, כשבליכוד ובקואליציה הבינו שהחקירות נגד נתניהו עשויות להוריד את כולם לבור תחתיות, העלה ח"כ דודי אמסלם הצעה: לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן, אלא בחשד לעבירות מין, אלימות, ביטחון או סמים, או אם דחיית החקירה עלולה לגרום לנזק ביטחוני או כלכלי משמעותי. אין בעולם הזה אדם אחד שמכיר את אמסלם שמאמין שההצעה הזו נולדה ממוחו הקודח יצירתיות. נתניהו הגיב ב"אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי”. וחוץ מזה, הרי לא היה כלום.