בנימין נתניהו נחת אתמול היישר לדייסה שבישל בעזה. אוי לו מיצרו ואוי לו מיוצרו, אין שום דרך בעולם, גם לא פעלול רמת הגולן, שיכולה להתמודד על סדר היום לקראת הבחירות מול הצפת נושאי השחיתות והצוללות של כחול לבן. אחרי שנים של שטיפת מוח, יש אנשים סבירים שממש מאמינים שחמאס רוצה להשמיד אותנו, ואין לכך שום קשר עם המצור. מילא האטימות וחוסר היכולת להבין את הקשר בין מגף על הצוואר ופרפורי מחאה, אבל לאמונת ההבל הזו יש נספח שגם הוא נעדר היגיון: אותם אנשים סבורים שלחמאס יש יכולת להשמיד אותנו, ואם לא עכשיו אז מחר, ולכן צריך להשכים ולהרוג אותו. 
 
אני לא מאמין שראש הממשלה שייך אליהם, מה שלא מפריע לו לעשות בהם שימוש. הסצנריו אמור להראות עד כמה הוא חזק, וכאן בא חמאס ומכתיב לו את סדר היום לקראת בחירות. ועוד מול שלושה רמטכ"לים לשעבר. היתרון של נתניהו הוא שתומכיו מאמינים שהוא מוכן להרוג הרבה יותר עזתים מאשר שלושת הגנרלים יחד. זה כל העניין: מי אכזר יותר. 

תמות נפשי עם פלישתים
 
הדילמה היא האם מלחמה בחמאס תציל את נתניהו או תפגע בו. יצרו אומר לו להסתער, יוצרו אומר לו דיר באלקום. הדרך אל ההחלטה, לספוג או להסתער, עוברת בקבינט, פלוס הצגת תוכניות מצד הרמטכ"ל, פלוס הצגת חלופות, פלוס מה יעשה חזבאללה, פלוס סקרים מה רוצה הבייס ועד כמה לוחצים היריבים בבחירות. כל זה מתנקז לשעון שמתקתק עד שייתמר עשן לבן מהקבינט ועשן שחור מעל עזה. 
 

בחמאס הגיעו לסף פיצוץ פנימי, וכמעט אין להם ברירה, אלא ללכת על פרימיטיביות תנ"כית בסגנון תמות נפשי עם פלשתים. גם לנתניהו כמעט אין ברירה: טיל במרכז הארץ חיסל את אפקט רמת הגולן. אם הוא רוצה לדחוק את נושא הצוללות, שמאיים להטביע אותו, ולא לספוג מכה בקלפי בגלל הכניעה לחמאס, הוא חייב בפיצוץ נגדי. הבעיה: חיילים ישראלים שייפלו בקרב, אזרחים שייהרגו במטחי הרקטות וצלילי שוועת בתי קברות והדהוד נפילת רגבי אדמה על ארונות החללים הם לא הפסקול המומלץ למערכת בחירות. 
 
הנחת העבודה המקובלת היא שהעם והמתחרים הפוליטיים מתלכדים בשעה כזו מאחורי המנהיג. נדמה לי שכרגע זה לא הסיפור. אלה הם ימים שבהם הערעור על מנהיגותו של נתניהו משיק לטענה שאסור לאדם מושחת לכאורה להוביל חיילים למלחמה. לכן מלחמה מבחינתו של נתניהו היא הימור ענק. 
אבל האיש נואש. ואנשים נואשים נוטים להמר בענק. נתניהו של סקרים מתנדנדים הוא אדם נואש. חיסול טרוריסט בכיר שיש לו קשר עם איראן לא יספיק הפעם. הכינו את המקלטים.