לרשימת תוארי הכבוד שמנחי תוכניות הבידור הליליות מעניקים לטראמפ (“השקרן בבית הלבן”, “התינוק המפקד העליון” ועוד) התווסף השבוע התואר “הגזען בבית הלבן”. “למה לא תחזרו למדינות שמהן הגעתן ותנסו לתקן אותן”, הציע טראמפ לנציגות המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים, אילהאן עומאר, ראשידה טלאיב, איינה פרסלי ואלכסנדריה אוקסיו־קורטז, הקרויות בארצות הברית, SQUAD, “יחידה”: כולן לא לבנות, שתיים מוסלמיות, הן משתייכות לאגף הלוחמני של הדמוקרטים וכולן כמובן אזרחיות ארצות הברית.



טראמפ המשיך וקבע כי הן גם אנטישמיות. “הן לא יכולות לדבר על ‘היהודי המרושע’, שזה בדיוק מה שהן אמרו”, אמר. ב־CNN בדקו מיד ודיווחו שהארבע מעולם לא אמרו משהו מעין זה. לא שמישהו פקפק קודם להתנפלות המחליאה בגזענות של טראמפ. למי שעדיין לא הבין שהאסלאמופוביה של טראמפ כוללת אנטישמיות, האיש צייץ השבוע גיבוי לקייטי הופקינס, אושיית ימין בריטית אנטישמית מוכרת שהאשימה את המנהיגות היהודית בארצות הברית בהתקפה על בית הכנסת בפיטסבורג. למעט ארבעה רפובליקנים בבתי הנבחרים, כל שאר נציגי המפלגה ניצבו מאחורי נשיאם.



עד כדי כך חדה ראייתו של טראמפ, שזיהה אפילו לפני ממשלת ישראל שמדובר בארבע אנטישמיות. מה שמוביל להתערבות של ממשלת ישראל בבחירות 2020, ויש טוענים שזו התערבות בבחירות של מדינה זרה. העניין הוא שהעולם השתנה. בלא מעט מדינות מתמודד ימין לאומני מול שמאל ליברלי, וההתערבות של מדינות וגופים חיצוניים במלחמת הבחירות היא כמעט בלתי נמנעת ומתרחשת כמעט בכל מדינה. זה המצב, וחבל לבזבז אינצ’ים על ההיסטוריה של התערבויות קודמות של מדינות שונות בבחירות של מדינות אחרות. “קוזי פאן טוטה”, ולא רק באופרה של מוצרט.



ספין ישראלי לדוגמה אירע בשבוע האחרון כאשר עלה לרשת סרטון שבו מסכימה אליזבת וורן, דמוקרטית בכירה ומועמדת רצינית לנשיאות, עם שתי מפגינות יהודיות שתבעו ממנה ללחוץ על ישראל. גם לוחמות ה"יחידה" מצדדות בלחץ על ישראל, ועמן חלק מחברי המפלגה הדמוקרטית הבכירים, כולל ברני סנדרס, מנהיג השמאל הדמוקרטי ומועמד בכיר גם הוא לנשיאות.



האפשרות שטראמפ עשוי לחטוף מכה של ממש בבחירות הבאות מבעיתה את ממשלת ישראל, וגורם נעלם מבשל בימים האלה מתקפה חזיתית בארצות הברית, למשל דף מסרים כמודעה פומבית ש”מסביר” לדמוקרטים כיצד עונים לתובעים ללחוץ על ישראל. נקודות לטיעונים כמו “אנחנו בעד שתי מדינות לשני עמים, אבל שני הצדדים חייבים לנהל את המשא ומתן בינם לבין עצמם ללא התערבות מבחוץ”, או “יש הטוענים שישראל אחראית לקיפאון במשא ומתן בעוד מי שמסרב בעקשנות לפתרון שתי המדינות זו המנהיגות הפלסטינית” וכו’, ממיטב הרפרטואר השקרי של נתניהו ודרמר שמוזכר בין השותפים ליוזמה. על המודעה אגב חתום מארק מלמן, יועץ בחירות מקצועי, כלומר גזור על פי האינטרס של שולחיו. מישהו יודע לנחש מי הם?