"הדבר הראשון שמשפיע בבירור על המתיחות הוא הסיפור הדתי. כאשר אתה מכניס את הדת לחדר, אתה תקבל הסלמה. הדבר השני הוא פגיעה בסמלים והדבר השלישי הוא דם. ככל שיש יותר נפגעים, כך עולה המתיחות והאלימות" (מתוך ראיון עם אל"מ שגיב דהן, מח"ט שומרון, לחדשות 12). הדברים נאמרו בעקבות רצח החייל דביר שורק. 



אני מניח שמח"ט שומרון התכוון לפלסטינים, אבל שלא יהיה ספק, המאבק על ניצחון הדת, הסמל והדם הוא המאפיין הבולט גם של הפעילות במפלגות הימין, המתנחלים ורבניהם. בסעיף הדת, שמח"ט שומרון ציין כגורם מרכזי במתיחות, נראה ששני הצדדים מוכנים להרוג אלו את אלו, או לפחות לחולל מהומות בסגנון הר הבית־רק־שלנו. 
 
בעוד הצד הערבי נתמך על ידי העולם כולו (הערבי, לאו דווקא הפלסטיני), לצד היהודי יש יותר כוח בשטח, ומבחינת נציגי הדת היהודית, החזק הוא גם הצודק. ואם זה מחייב הוכחה, אז תהיה הוכחה. ממילא את המאבק על הסמלים הפסדנו. לא רק שלא הורדנו את אל־אקצא, אלא הוא הפך מאתר קדוש לסמל מאבק אסלאמי עולמי. גם דגל אש"ף שהיה פעם סיבה להרוג את מי שהניף אותו או לפחות להיאסר לכמה שנים טובות, הפך סמל לגיטימי עולמי, כולל בישראל, למעט התקפי פטריוטיזם של לאומנים עם רובה. 

רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

בעניין הדם, נכון יותר זילות הדם הפלסטיני לעומת הדם היהודי, אין כמו אחד, אליעזר קשתיאל, רב שמעביר שיעורים במכינה צבאית, כדי להסביר מדוע דם יהודי אינו הפקר לעומת דם ערבי. בדרך להתיר את דמם של הפלסטינים הוא מבהיר לתלמידיו שאוחזים ברובה ובתורתו שהערבים הם ממש לא בני אדם. כמונו למשל. "יש מסביבנו עמים כאלה עם בעיות גנטיות... יש להם בעיה גנטית, הם לא יודעים לנהל מדינה, הם לא יודעים לעשות כלום, תראה איך הם נראים", אמר בעבר, כפי שפורסם.

כפי שאתם בוודאי בטוחים, קשתיאל זה מיפה את הכרומוזומים והדנ"א של הגנום האנושי ויודע להצביע בדיוק על החסך הגנטי של הערבים. זו לא סתם גזענות מדאורייתא, זו גזענות מדעית ברמה של פרס נובל, ואין לי ספק שהיה מקבל אותו אם מחלקי הפרס לא היו אנטישמים. 
 
פרס לא פחות מכובד קיבל בשבוע שעבר הרב יצחק גינזבורג. שרי החינוך והתחבורה, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', העניקו לו ביחד את פרס היצירה התורנית. רק למען הרקורד: גינזבורג זה הוא גם כהניסט, גם חב"דניק. מכהנא הוא ככל הנראה מביא את הטרנספר והגירוש. מחב"ד - את "תורת המלך", הוא המלך המשיח, הליובאוויטשר. אגב, פרס היצירה התורנית ככל הנראה מיועד לקרוץ לקולות החב"דניקים לטובת ההצבעה הנכונה, כלומר לא לפייגלין ולא לבן־גביר, אלא נחשו למי.