"אני יודעת שחיכיתם לזה, והנה זה מגיע... טקס המשואות ה־72 של מדינת ישראל בסימן: חיבורים בחברה הישראלית". כן, כך הודיעה שרת הטקסים שלנו, מירי רגב, על החגיגה שהיא מארגנת לנו בעוד כחצי שנה. בווידיאו היא חייכנית, נמרצת ושופעת אושר. אגב, אין שום אזכור לחיבור הצפוי בין רה"מ בנימין נתניהו לספסל הנאשמים בבית המשפט, אז כנראה שתהיה צנזורה על חלק מהחיבורים. כי אם היא לא יכולה לשלוט, אז מה הקטע? 
 
אין ספק שהקטע הפותח במסכת חייב להיות ברכת השרה רגב לנתניהו ביום הולדתו ה־70. זה יהיה שוס עם כל הפירוטכניקה. ארקדי דוכין, שהוא באמת תותח בהלחנה של טקסטים מדכאים, חייב להלחין את הברכה. לואי להב יעבד את זה לקטע רוקיסטי מלהיב ומטריף, עם חשמל וכלי נשיפה. נינט תשיר את מירי, פורטיסחרוף ישירו אותנו - המדוכאים - וארקדי ייתן בראש על הקלידים וישאג למיקרופון "מה יהיה, מה יהיה". האמת שזו חייבת להיות אופרת רוק ש"טומי" לעומתה תהיה ממש פארש. 
 
יש לנו, אפעס, קצת בעיה עם שילוב של "סוף עונת התפוזים", גם כי שלום חנוך הוא שמאלן, וגם בגלל הילד־הבלתי־אפוי־דיו "עד הניינטיז ישראל הייתה מדינה מבודדת שאף אחד לא אהב, שהכלכלה שלה התבססה רק על ייצוא תפוזים". חבל שהוא לא ציין שהצמיחה שלנו בהאטה, אולי גם כי טיפוס כמוהו לא בדיוק מייצר הכנסה גדולה ממסים לחברה בישראל. מנגד הוא עולה לא מעט. 
 

טפילותו של ג'ופרי היא באמת שולית למסר של החיבורים. כי אם באמת רוצים להדגיש את החיבורים בין השבטים שלנו, אז המדינה נוסדה בכלל ב־1996, כאשר ג'ופרי היה רק בן 5, והוא לא זוכר מה היה לפני. כנראה שגם אמא ואבא שלו לא חזקים בלהזכיר לו. 
 
חובה שהמסכת בהר הרצל תשחזר למשל את ההפגנה ברעננה נגד יצחק רבין הי"ד, וכמובן שאת המרפסת בכיכר ציון. אסור בתכלית האיסור להזכיר את המרפסת של הרצל. הוא לא חזה את מדינת היהודים, אבא של ג'ופרי עשה את זה, ואם אתם לא מאמינים, אז אתם בבעיה. וזה החיבור האמיתי בין השבטים שלנו, במעמד כיכר ציון, לא רק מעמד הר סיני חלילה, עם עגל הזהב וכל הג'אז הזה. שם במעמד הר סיני נועדנו כעם שסוגד לכסף ולזהב, וזה חיבור שמירי ממש לא רוצה להדגיש, כי איזה שמאלן מסוכן עוד עלול להקיש שבגלל העגל המוזהב, אבא שלה נחשד בהפצת אלכוהול לא חוקי. רק בגלל העגל כמובן. 
 
# # #
 
מיד אחרי הפתיח, בקטע של החלפת הלהקות על הרחבה הגדולה, מירי מסיקה תיתן סולו מדהים בעוד ברכת יומולדת למלך, הפעם של מאי גולן, לפי הלחן של "באה אליכם". זה יהיה שוס, אני משוכנע. למירי מסיקה יש את זה, אני יודע. 
 
הלאה. את הקטע הבא במסכת החיבורים חייבים לייחד ליחסו של העם בציון לשחורים. יש לנו כמובן הקליפ של מירי בהפגנה בתל אביב, שבה הגדירה את המסתננים מאפריקה כסרטן, אבל רעשי הרקע של שפי פז וג'מעתה קצת פוגעים בהפקה המוזיקלית, ומקהלת צדיקוב לא תוכל לשיר ברקע. חבל שלסלו וזיקו כבר לא איתנו, הם היו יכולים לעבוד עם זה, אבל זה בלתי אפשרי. 
 
אז מירי תארגן לנו את השחזור של הקצין הלבן שירה ברצפה, והנתז מהירי הרג את סלומון טקה השחור. זה חזק הקטע הזה, הרבה יותר מהשואו "מוטאון" שראיתי בלונדון. כי אצלנו יש גופה, אבל הקצין כנראה לא יואשם בהריגה, כי הוא רק הגן על עצמו מפני סלומון שלא היה חמוש, אבל זה לא חשוב. 
 
כמובן שמירי עשויה להורות להפקה לשחזר גם את מה שקורה ביצהר. שם אסור לכוחות הביטחון לירות בצעירים שמדביקים להם בלוקים לפרצוף ופוצעים אותם. בטח במקרים שבהם המפקד הוא דרוזי, והסמרטוט עם האבן הוא יהודי, וכמובן עם פאות וציציות. אגב, זו הייתה הבעיה של סלומון טקה: הוא לא חבש כיפה, ולא הייתה לו טלית וציציות. כי אם כן היה משתמש בציוד, קצין המשטרה היה מזהה את הקדושה, ולא היה יורה לכיוונו. באסה. אבל על הבמה נסדר את זה, כי מירי יודעת איך ליצור חיבורים.
 
הנה, סידרנו כבר את יוצאי אפריקה, ועבריינים סדרתיים שאסור לגעת בהם, כי יש להם כיפעלה על הראש. זה יהיה מסר לעולם שיידעלה עם כיפעלה הוא טהור לעולמים. מה אתם אומרים? צריך לכלול במצגת את יגאל עמיר עם הכיפעלה, שגאל את העם היהודי מיצחק רבין שרצה להשמידו? איזה אזכור בקטנה על דוד מול גוליית של הסכמי אוסלו, או שנוותר?
 
כי אם מוותרים, יש לי קטע מחבר מדהים, שהעולם ממש יאהב: החקירה של הרב'ה הראשי שלנו, יונה מצגר, עוד סוג של קדוש, שמדבר על "גרינע". מירי, האמיני לי, היידעלך באמריקע מאוד יאהבו את מצגר לוקח שוחד דווקא בכסף אמריקאי. אפילו דונלד יבין אותו, שהוא רצה לחזק את המטבע האמריקאי. זה באמת קליפ מאוד מחבר. אז מה את לגיד, מירי? 
 
עד שהיא תחליט בסוגיה, נעבור לקטע הבא, חוק הלאום, שממש חיבר אותנו לדרוזים שחיים בקרבנו. כאן אני מציע את התזמורת האנדלוסית, ביצירה ללא טקסט, רק נגינה, כי איזה דרוזי, שהוא אזרח סוג ז' בשביל הג'מעה של מירי, עלול לומר משהו נגד "נפש יהודי הומייה" בהמנון. נכון שהדרוזים התרגלו להיות צייתנים ולמות בשבילנו על קידוש השם הפקר־הפקר־פטרושקה, אבל למה לקחת סיכון? נלך על קטע אינסטרו מחבר כזה, אפילו נדרוש מהאנדלוסית להכניס קטע סולו של נגינה על עוד, כדי שהדרוזים יתרשמו מהמחווה. זה יהיה חיבור יופי זה.
 
# # #
 
החיבור הבסיסי בגן עדן היה בין אדם לחוה. אלוהים ראה שאדם מסתלבט, אוכל טוב, והבין שהטוב יחזיק אותו בחיים 200 שנה. אז הוא העניש אותו, גנב לו צלע ויצר את האישה, כדי שלאדם יהיה חיבור ולא יחשוב שהחיים דבש. אבל לפי הכיפעלך אישה זה לא גבר, ויש לה את התפקידים שלה, ואסור לה לחרוג מהם. 
 
אז מירי, נכון שאת מפרסמת כל שישי בטוויטר פרשנות לפרשת השבוע, אבל אף אחד לא מחזיק ממך רבנית. למען האמת, אין לך מושג בדת, לדעתי כמובן. אבל במדמנה של בית המקדש בעלי יש הרבה רבנים שהם מ־מ־ש מחברים בדרשות שלהם בין גברים ונשים. ויש להם יופי של טקסטים שחשוב להקרין אותם לעם בציון ביום העצמאות. איך את רוצה את זה על הבמה? קולאז' של חלקים מהדרשות, עם סולו גיטרה או בוזוקי ב"אנדר" של פוליקר, או קטע נקי שבטח יביא הרבה מחיאות כפיים מהקהל על החיבור הזה? הסירי דאגה מלבך, הבמאי בני כרמלי ידאג לפחות לחמישה צילומי תקריב, שבהם יראו אותך ואת הגברת שרה מתמוגגות מהרעיון ומהביצוע. הולכים על החיבור הזה? יופי, את בסדר את. 
 
יש לי עוד רעיון בשבילך, מירי, שידגיש את החיבור של היידעלך שלנו לדת. "דוברי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, הגיעו לפני זמן קצר להתברך אצל הגאון, רבי חיים קנייבסקי, במעונו בבני ברק. הרב קנייבסקי בירך את השניים לברכה והצלחה, כנגד הרדיפה של הפרקליטות והמשטרה נגדם". 
 
מה את אומרת? באיזו עוד מדינה חשודים בעבירה פלילית שהם עובדי לשכת רה"מ, הולכים לרב'ה כדי לקבל ברכה כי הטרידו - לכאורה - עד מדינה? אם העובדים של הנשיא ניקסון היו הולכים להתברך לפני שפתחו עליו בחקירות, הכל היה אחרת, את מסכימה איתי? חשוב להדגיש את זה לעם היהודי בתפוצות, כי תכלס אנחנו עם חולירע־יאסנה, שדוגל בהלשנה ומקדש עדי מדינה. אבל אני צריך פה את ערן צור לביצוע הטקסט, והוא שמאלן רחמנא ליצלן. את מאשרת את השתתפותו במסכת של החיבורים הזו? 
 
# # #
 
הנה עוד הצעה לחיבור מקסים. 
ארבע החלטות של ועדת הכספים מאגם הדרעק. 1. הוועדה העבירה השבוע 325 מיליון שקל למימון כבישים באיו"ש. 2. הדיון ארך פחות מדקה. 3. לא היו מתנגדים. 4. ההצבעה עברה ברוב של קול אחד. אורלי לוי־אבקסיס נכחה באירוע, אבל החליטה לא להצביע, כי היא מאוד חברתית. 
תסכימי איתי, מירי, שמה שקרה בוועדת הכספים מאוד מחבר בין השבטים בעם. זה מרטיט לב שמגזרים מוחלשים סובלים בבתי חולים, יש טיפעלה רעב כאן ועוני, אבל כולם משקרים. כי ידוע שכל העניים נוסעים לחו"ל, יש להם אייפון 10 וגם רולקסים מפלטינה על היד. אז אם נעשה מההחלטה הזו משהו למסכת שלך ביום העצמאות, העולם יראה שאנחנו מתעסקים בדברים החשובים באמת - לדאוג למתנחלים, לפני שטראמפ יגיע עם כל השטות הזו של תוכנית המאה. 
 
כדי לרכך את המציאות, אני מציע שציפי שביט ואלי יצפאן ישתתפו צוזאמן בהגשה של הקטע. את יודעת, הומור עצמי זה הבסיס לחיבורים. באמת. אני לא מסתלבט עלייך, אני באמת חושב כך. איך הודעת לציבור: "אני יודעת שחיכיתם הרבה זמן". בטח שחיכינו, גם ידענו שהמכה תבוא, והיא באה, ועכשיו כדאי לצחוק על זה, כי הכסף מת, זהו הלך ולא יבוא עוד. אז מה את אומרת? 
 
טוב, תחשבי על זה. 
 
# # #
 
עכשיו הגענו לחיבור הבעייתי מבחינת חלק מהציבור, והחשוב מבחינתך. סביר להניח שעד תחילת החזרות למופע, ביבי הנערץ עלייך ישנה מצב צבירה מחשוד לנאשם. ואנחנו צפויים גם לעבור עוד קמפיין בחירות. ברור שבמסגרת הקמפיין, אתם בימין הקדוש תשמיצו את כל מי שלא רוצה רה"מ שיבלה בבתי משפט, כדי לא להגיע למעשיהו. אז עוד לא ברור איך להציג את המצב הזה במסגרת מסכת ה־ח־י־ב־ו־ר־י־ם. 
 
אני מעלה בשבילך כמה רעיונות, ואת תחליטי. 
 
בנו של הנאשם מטיח בפני חוקרי המשטרה מה שהוא חושב עליהם. גסטפו ושטאזי. שהעולם יראה מה אנחנו חושבים על רשויות האכיפה, וגם שאנחנו עדיין זוכרים את השואה, ומשטרה זה תמיד גסטאפו אצל ילדי השליטים. 
 
אפשר גם להראות בלחן ובמלל מה הכוונות בחוק של צו איסור פרסום, ואיך שר המשפטים מפרש את החוק, ואף לועג לו. ברור שנסביר גם את סוגיית החסינות הפרלמנטרית, שמתירה לשר שהוא סנג'ר (כמוך, את הרי מבינה אותו) של רה"מ שיהיה נאשם אוטוטו לפגוע בזכויות בסיסיות של עד מדינה. אפשר גם להציג שוב את הציוץ של ג'ופרי, כי לו אין חסינות בחוק, אבל הוא חסין מפאת תפקידו של אביו. אז הוא לא יידרש לחקירת משטרה אצל הגסטאפו והשטאזי. 
 
אפשר גם להפיק קליפ שיראה איך ממשלת המעבר מושבתת, אינה עושה דבר זולת הגנה על הבוס, ולא משנה באיזה תפקיד מכהן השר, כל שר ושרה, הוא והיא עסוקים רק בהגנה ציבורית על ביבי. זה ממחיש את הדמוקרטיה, שלפיה השר/ה עוסקים במה שבא להם, ובניגוד לשבועת האמונים שלהם. 
 
אגב בחירות, מירי. העם הקדוש והמחובר יבזבז בתוך שנה כ־6 מיליארד שקל (אבל דחילק, מי סופר?) כדי להקים ממשלה שביבי עומד בראשה. ויעלה כמה שיעלה, המדינה הרי על ה־ז', העיקר שהוא יהיה רה"מ. יש לנו יופי של חומרים בארכיון, ריטה תבצע ברקע את "אהובת הספן", כדי להעביר מסר מחבר לציבור, שלפיו עדיף שיאיר לפיד ימשיך לכתוב שירים, במקום לשאוף לנהל מדינה. מה את אומרת? הולכים על זה? 
 
# # #
 
בתקופה האחרונה, מירי, מדברים יותר מדי על רומנים מחוץ לנישואים של בעלי תפקידים בכירים, חלקם גם נבחרי ציבור. אם את בעניין של ח־י־ב־ו־ר־י־ם, חשבתי שכדאי להקרין שוב את הווידוי בערוץ 1 של ביבי הראשון לשמו על הרומן שניהל עם הגב' ד"ר רות בר. בכל זאת מדובר במנהיג, שכפי שאמר בנו ג'ופרי בניו יורק: "לקח מדינה נחשלת ופרימיטיבית, והוביל אותה להישגים". אולי גם הווידוי של אבא יהיה סוג של חיבור, של הודאה בטעות אנוש, והוא יסייע להרבה אנשים להתחבר לעצמם, ולהודות שטעו. 
 
את מתחברת לזה, מירי? הרי אף אחד לא מושלם, וזה עשוי להתקבל יופי בציבור. להכין חומר? את רוצה גם את הגברת שרה מגיבה לרומן הזה? את תשכנעי אותה לפני שההפקה תתקשר? תחשבי על זה. יש לנו זמן. סקס תמיד מוכר, מירי, בכל טקס, בכל מופע ובכל אירוע. תחשבי על זה, יש לנו זמן. 
 
במסגרת החיבורים, מירי, איך אנחנו מציגים את החיבור בין ביבי לבעלי הון שתמכו ותומכים בו? הבן דוד נתן, ספנסר פרטרידג', ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר ועוד. זה יופי של חיבור בין הון ושלטון. לדעתי גם חשוב להכניס לקליפ גם את יצחק מלכו ודוד שמרון, שכתוצאה מ־ה־ח־י־ב־ו־ר הפכו למיליונרים בדולרים. את יודעת, קצת צוללות, קצת צוללות למצרים ועוד קצת ביזנס. זה יציג את ביבי באור חיובי מאוד, כי הוא מחבר יפה את המקורבים אליו לפטמה של הכסף הציבורי. על השמפניות והסיגרים לא נדבר, בסדר. 
 
מה אנחנו עושים עם עוטף עזה? אנחנו מתחברים אליהם, מירי? כי תכלס נטשנו אותם, ויהיה קשה לשקר. אין להם אפילו תפוזים, יש להם רק טילים על הבית. אז נוותר, נכון? מה את אומרת? 
 
# # #
 
באמת שהיו כאן פארסות במדינה שלנו. אבל פארסת ה־ח־י־ב־ו־ר־י־ם שוברת כל שיא בתקינות ציבורית. למי אנחנו מחוברים בדיוק? 
 
הציבור כאן קרוע לגמרי, רק נס שהרצח של אמיל גרינצווייג ז"ל לא הופך כאן לאירוע יומיומי. אבל יהיו כאן עוד מעשי רצח על רקע פוליטי, זה רק עניין של זמן. ויהיו רבנים שיאמרו שאפשר להבין את הרוצח, כי מדובר בגאולת הארץ, והכל כשר בשביל הגאולה הזו. תקשיבו מה מלמדים בעלי ובשאר המדמנות, אולי תסכימו גם. 
 
זה יהיה טקס מבחיל, כמו הטקסים האחרים שהפיקה מירי לביבי. זו גם תהיה הפעם הראשונה שראש ממשלה, שאז כבר יהיה נאשם בעבירות פליליות, יוזכר באירוע כנביא גדול שחיבר את העם שלו, גם אם המציאות טוענת אחרת. 
 
אבל זה מגיע לנו, כי בחיים לכל מעשה יש תוצאה. ואם לא מנענו את המעשים, ניאלץ להתמודד עם התוצאה.