לפני כשלוש שנים קיבל גלעד ארדן פיצוי יוקרה בגין הבטחת שווא של נתניהו למשרד בכיר יותר: ארגון חשאי במשרד לעניינים אסטרטגיים שיעסוק במלחמה ב־BDS. אותו תמנון רב־זרועי אנטישמי שרוצה להשמיד את מדינת ישראל, כלומר דורש להפסיק את הכיבוש. לפי תחקירים שפורסמו בעניין, הפרויקט הזה שכן במשרדים מאובטחים, מועסקיו הוחתמו על סודיות והובטחו עבור פעילותו למעלה מ־100 מיליון שקל לשלוש שנים אם יגייס סכום דומה מתורמים פרטיים שעמדו בתור. מטרת המאבק היא “תודעת המונים”, שמורעלים כיום על ידי אותם ארגונים שונאי ישראל.

המכניזם של הפעילות, ובייחוד של גיוס הכספים היה סודי. נשכרו תחקירנים שסרקו את עולם ה־BDS וסומנו מטרות לפעילות נגדית, הוכנו ובוצעו פגישות ברחבי העולם ונרקמו קשרים. למשל סטודנטים בקמפוסים בעולם גויסו כדי “להגן” מפני סטודנטים תומכי BDS, חומרים מרשיעים נאספו נגד מיני רשעים, ולצופה מהצד לא היה ברור האם “קשת דוד” שהפך “קלע שלמה” והמתקרא כיום “קונצרט” (עקב סיבוכים בירוקרטיים כספיים) ישאב את האינפורמציה שלו בעצמו או ייעזר בארגוני המודיעין הקיימים.

בכל זאת, את המהלך הובילו האלוף יעקב עמידרור ותא”ל יוסי קופרווסר, שניהם אנשי מודיעין, ימנים בהשקפת עולמם אין צורך להוסיף. “מדובר בחזית המאבק מול ארגוני הזכויות שעוסקים בתעמולת זוועה שמנסה להפוך את היהודים ואת ישראל לאשמים גם בקורונה וגם בפגיעה בשחורים בארצות הברית”, הסביר עיתונאי “ידיעות אחרונות”, בן־דרור ימיני.

על חוסר השקיפות של “קונצרט” פיצו את הציבור והתקשורת בקמפיין תקשורתי פנים־ישראלי ממומן במאות אלפי שקלים, שהציג את הלוחמים ב־BDS כג’יימס בונדים של המאבק על קיום המדינה כשהם מגיחים משומקום, מחסלים תופעות אנטישמיות ונעלמים מאחורי הדלתות הנעולות בקודים במסדרונות המשרד לעניינים אסטרטגיים.

הפעילות נגד ארגונים שקוראים לחרם על ישראל, על פי מנהלי הפרויקט, היא גלובלית מפני שהאנטישמיות גלובלית, כלומר טיסות חובקות עולם. הממשלה הזרימה כמה עשרות מיליונים, ובאוצר המתינו לכספי התורמים. בזמן האחרון הגיעו שרה חדשה ומנכ”ל חדש למשרד לעניינים אסטרטגיים. הם בחנו את הפרויקט וגילו שמדובר בבלון נקוב, והוא בדרך לקרקוע. ההבטחות להשוות את 100 המיליון פלוס של הממשלה התפוגגו. בין השאר הסתבר לתורמים מחו”ל, בעיקר מארצות הברית, שמדובר בארגון מדינתי שעוסק באיסוף אינפורמציה בחסות מדינה. לא רק שזה ארגון מרבה מדון בתוך יהדות ארצות הברית, אלא שהתורמים מחויבים על פי חוק לדווח על כל פעילות שלהם הקשורה בארגון.

שלא לדבר על פעלולים פיננסיים שבסופם נחתו כספים של משלם המסים הישראלי בארגוני ימין קיצוני כמו “אם תרצו”, חבורה שעוסקת בין השאר בהפעלת סטודנטים נגד מרצים שמעזים למתוח בשיעוריהם ובהרצאותיהם, בארץ ובחו”ל, ביקורת על מדיניות ממשלת ישראל. בין השאר הם פרסמו שמות ומספרי טלפון של כמה עשרות מרצים שמאלנים, קראו לסטודנטים להחרים את הקורסים שלהם, הפחידו את אוניברסיטאות הבית של אותם מרצים, בקיצור חבורה של פטריוטים בגרוש.