אזרחים יקרים, בעקבות האירועים האחרונים ברחבי הארץ בהפגנות ובאכיפה הכללית, אנו רוצים למסור את התגובה הרשמית של משטרת ישראל. כדלהלן: בקשר למעצר של הדמות שושקה של המאייר זאב אנגלמאיר - שושקה בחרה להגיע באופן פרובוקטיבי להפגנה ולכן עוכבה לחקירה. הטענות כאילו המשטרה ביצעה בדיקה חודרנית לאומן עצמו הן שקריות. הבדיקה בוצעה לדמות שושקה, ולדמות בלבד.

ואכן, בבדיקה התגלה בבובה חומר הנראה כמו צמר גפן תמים שנשלח למעבדה. אגב, לאחרונה נלקחו דמויות נוספות, כמו צ'ומפי ואינשם, לחקירה. צ'ומפי שוחרר מיידית, אך אינשם עוכב עד לסיום ההליכים, משום שסירב להזדהות. אף דמות או בובה לא תעצור את משטרת ישראל בחתירתה לשמירה על החוק. הדמויות יכולות להיות מסוכנות יותר מאנשים. ראו מקרה פה גדול (שלא נעצר על ידי המשטרה בזמן, ותקף את גרגמל) או את קיפי בן קיפוד, שחשוד בכך שדקר עוברי אורח על לא עוול בקוצם.

לאחרונה נטען שהמשטרה נוקטת כביכול יד קשה כלפי האזרחים, ולא כך היא. המשטרה עושה כל שביכולתה לדאוג לסדר הציבורי ולשמירה על הנחיות הקורונה. בתוך כך תמיד מתרחשים מקרים יוצאים מן הכלל. למשל, הילדים יוגב ואסנת שנקנסו ב־5,000 שקל כל אחד על התקהלות בלתי חוקית ליד פיצה פירנצה בחולון. הטענה של השניים, כאילו היו צריכים להתקשר הביתה כדי לברר מי רוצה איזו תוספת, ובכך גררו אחריהם התקהלות של יותר מ־20 איש, לא מתקבלת. קחו תוספת תירס לכולם ותסגרו עניין.

עוד בענייני קנסות: נכון, זה לא נעים לראות אישה בת 70 נאזקת בידיה וברגליה כשהיא "רק ישבה על ספסל ציבורי ושתתה קפה עם עוגיות". אבל בין עוגייה לעוגייה הגברת "שכחה" לעטות מסיכה, לטענתה. איך אפשר לשכוח משהו כל כך בסיסי? וזה שהיא התחילה לספר על השואה? הנה, לא כל דבר היא שוכחת, נכון? אז גם זיכרון סלקטיבי וגם חשד להפצת קוביד־19 בשדרה ציבורית זה קצת יותר מדי בשבילנו.

מפגינים נגד נתניהו בבלפור (צילום: דוברות משטרת ישראל)
מפגינים נגד נתניהו בבלפור (צילום: דוברות משטרת ישראל)

אגב, זה עתה סיימנו את הבדיקה בקשר לסרטון שבו מכת"זית הורידה את ראשו של מפגין בירושלים. הנושא נבדק, ושוטרי המחוז עדיין עושים כל שביכולתם לאתר את הראש ולהשיבו במהרה אל הגוף שאליו הוא שייך. אנא זכרו, המכת"זית היא שלכם ובשבילכם. אגב, ממש באותו עניין: דרושים נהגי מכת"זיות לעבודה בתל אביב, ירושלים וקיסריה, כרגע למשמרת של ערב, פעם בשבוע, עם אופציה להרחבה. מי שיתקבל יוכל להמשיך במסלול מקוצר לכבאית.

וכעת לתגובתנו בעניין ה"כאפות" לכאורה שהמפגינים חוטפים. שימו לב: כשאתם מביאים את הלסת שלכם כל כך קרוב לידו הקפוצה של שוטר, המגיע לשמור על הסדר, לעתים הלסת שלכם מתנגשת מבלי משים בידו של השוטר, וזה עלול להיראות בצילום כאילו השוטר הוא שהוריד לכם אגרוף. לא היה ולא נברא. ואם היה, אז לא זו הייתה הכוונה. ואם הייתה כוונה, אז נשתדל שלא יקרה יותר. ואם יקרה - אז יקרה. קורה...

באשר לנערה בת ה־12 שנתפסה כשהמסיכה שלה לא על האף אלא רק על הפה. נו בחיאתכ, מה את ילדה? ראוי לזכור שהמשטרה עסוקה בהסברה אך ורק כשהיא נתקלת בהפרה כה בוטה של מישהי המשחקת עצמה תמימה, אך למעשה היא מדגרת קורונה גמדית מהלכת על שתיים. אין לנו ברירה אלא לתקוע לה דוח הולם, כי רק כך היא תהפוך להיות בוגרת אחראית, שמקיימת את ההנחיות והנהלים.

אנחנו לא רוצים להגיע איתה לגיל 70 כשהיא יושבת בשדרה ואוכלת עוגיות בלי מסיכה, כמו שהיה עם האישה הקודמת. אגב, גם התירוצים שלה - שבדיוק הייתה באמצע ביס מהסנדוויץ' - נדחו לחלוטין. מדובר בכריך סביח קטן שידוע שאוכלים אותו בנגלה אחת ולא בביסים־ביסים כמו כריך אבוקדו גדול. אז אנא, את המשטרה לא עשו באצבע. כמו שאומרים אצלנו, שלמי את הדוח - ואל תבלבלי את המוח.

בגדול, ראוי לזכור, יחס המשטרה למפגינים הוא מכיל וידידותי. הבעיה היא עם המפגינים עצמם, שאינם מגלים יכולת עמידה. רובם כידוע שמאלנים חלשלושים עם משקפיים הנוטים ליפול. ולכן קל להם להרגיש נפגעים. האמינו לנו, דווקא לילה במעצר יכול לחשל אתכם לקראת ההפגנות הבאות, אם עדיין יהיה לכם חשק לעשות אותן. ראו את שושקה הרכרוכית, שמיד אחרי המעצר כבר הפכה למוטק'ה הקשוח. 

הטור הינו טור סאטירי