כבר שנים שהיא צוחקת ומדביקה בצחוקה גם אחרים, אך אל תיתנו לצחוקה המתגלגל להטעות אתכם. מדובר במשפטנית קשוחה, שעל פי כל הדיווחים לא נתנה מעולם לאיש סיבה לצחוק ממנה.

מתברר שהצלחה בצדו האחד של העולם יכולה לגרום להתרגשות בצד האחר. עובדה, כששמעו בכפר קטן במדינת טאמיל נאדו שבהודו, המקום שבו נולד סבה של המשפטנית, את הבשורה - הזדרזו לערוך שם חגיגה גדולה שכללה תפילה במקדש, השלכת אבקה צבעונית, ונשיאת דיוקן גדול של המנצחת.

אין מחלוקת על כך שהיא שוברת מוסכמות וגבולות. היא גדלה עם אמא הודית ואבא מג'מייקה ונדבקה בחיידק הפוליטי בילדותה. היא מוכרת היטב בעיקר בקליפורניה, שם הצליחה לגבור על גברים לבנים עתירי ניסיון. היא נולדה לפני 55 שנים באוקלנד. מי שגידל אותה הייתה בעיקר אמה, חוקרת סרטן ופעילת זכויות אזרח. בילדותה היא נהגה להצטרף לעתים תכופות לאמה בביקוריה בהודו, שם שמעה שחשוב לא רק שלא לשכוח את התרבות שממנה היא באה, אלא יש צורך לאמץ אותה.

היא למדה בהרווארד, ואת תקופת הלימודים האקדמית היא מגדירה כחוויה המעצבת של חייה. משם המשיכה לאוניברסיטת קולומביה, שם סיימה לימודי משפטים. בסיום לימודיה היא בחרה לעבוד בפרקליטות והפכה לפרקליטת המחוז, לתובעת הכללית של קליפורניה ובהמשך לכוכבת המפלגה הדמוקרטית. בשנת 2017 הפכה לסנאטורית. שנתיים אחר כך היא החליטה לעלות לליגה של הגדולים, ולמרות שלא היו לה סיכויים רבים, היא השיקה קמפיין שבו השתתפו יותר מ־20 אלף תומכים, אבל לקראת סיומו החליטה לוותר.

אהדה לישראל היא עמדתה הקלאסית של מפלגתה. היא תומכת בפתרון שתי מדינות לשני עמים, אבל מתנגדת לסיפוח חד־צדדי של שטחים ביהודה ושומרון. היא ביקרה בעבר פעמיים בישראל, בפעם הראשונה לפני 18 שנים, ובפעם השנייה לפני שנתיים. בביקורה האחרון בישראל היא ביקרה ביד ושם ובעיר העתיקה בירושלים, ובמהלך הביקור נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היא נשואה לעורך דין יהודי אמריקאי. עבור בעלה אלה הנישואים השניים, ואילו עבורה אלה נישואיה הראשונים. יחד עם בעלה היא מגדלת את שני ילדיו מנישואיו הראשונים. בראיון טלוויזיה היא סיפרה שכאשר הכירה את הוריו של בעלה, אחזה אמו של בעלה בפניה ואמרה בהתלהבות: "את הרבה יותר יפה במציאות מאשר בטלוויזיה". בעלה כבר מתחיל להתרגל לתפקידו החדש.
 

אתם מוזמנים לגלות: מי האישה? תשובה: בשבוע הבא

פתרון החידה מהשבוע שעבר:
האיש שאוהדיו אמרו עליו שהיה עיתונאי גדול ומתנגדיו טענו שהיה אדם קטן, הטביע את חותמו על העיתונות בישראל במשך שנים רבות והיה פרלמנטר שבחר לא להביא ילדים לעולם. כאשר הגיע לארץ עם משפחתו בשנת 1933 הוא אימץ את השם יוסף על שם סבו, מאוחר יותר החליף את שמו לאריאל, ולנו היה מוכר בשמו השלישי. הוא רכש עיתון דל תפוצה והפך אותו לשם דבר בעיתונות הישראלית. בשנת 1965 הקים, יחד עם שותפו, רשימה שהתמודדה בבחירות לכנסת השישית. זהו אורי אבנרי, עורך "העולם הזה".