איזה אגואיסט שר החינוך יואב גלנט: נתן לעצמו ציון 90 על פועלו הרב בניהול מערכת החינוך במשבר הקורונה (והספיק מאז להודות שזה "לא היה במקום"). שיא עולמי: בערך אפס ימים שמערכת החינוך הייתה פתוחה במלואה בשנה האחרונה. שיא ישראלי: במשך שנה לא הוכנו כל תוכנית ומתווה ארוכי טווח לפתיחת מערכת החינוך. שיא ישראלי ועולמי: כיתות ה' עד י', שני מיליון תלמידות ותלמידים, הוריהם ומוריהם, נזנחו לחלוטין במשך שנה.

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

גלנט מעניק ציון גבוה רק לעצמו, אך אני מניח שלו הורשו (על ידי בלפוריה) להתראיין באולפן, היו עמיתיו בקבינט הקורונה, המתפקד כמייצר החלטות ראשי לניהול המדינה בימי מגיפה (או מְהַפֵּך/ דוחה/ מבטל החלטות), מתגמלים גם הם את עצמם בציונים נאים על פועלם ומחדליהם.

אז תרשו לפרשננו לענייני צל"שים ומדליות ליישר עקומות ולהעניק לכל הקבינטאים ציונים ברוח הגלנטריה:
ישראל כ"ץ ("אני שר האוצר והם פקידים") מקבל 90, על תפקודו המעולה בריסוק המערכת המקצועית הבכירה במשרדו, על נדיבותו בחלוקה שוויונית של דמי כיס, הפתעות, הקצבות והבטחות לציבור המצביעים. על נחישותו להיות זנב למנהיגו ולעצור את תקציב המדינה בכוח כבר שנתיים. על סיועו המהיר והשופע למגזר החרדי, למרות המצוקה הכלכלית. על מספרם העולה של מפוטרים, חל"תים, עסקים פושטי רגל, עצמאים; כמיליון נפגעים שהתרסקו ושקעו מתחת לקו העוני, מבלי שעשה דבר לשינוי המצב, ועל עמידתו בלחצים העצומים שלא לנקוט כלכלת בחירות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מקבל 90 על הישגיו בציות מלא ונאמן לראש הממשלה וראש המל"ל ועל שאפשר למנהיגו את ניצחון הענק על המגיפה ומכחישיה, בעזרת תחזיות אימה, סגרים, עוד סגרים וכמעט אפס אכיפה ובלי רמזור.

השרוֹחנה לביטחון פנים מקבל ציון 90 על האכיפה השוויונית הנעימה שהנהיג (לא כולל חרדים וערבים), ברוח מנהיגו, בחיוך אדיב וחם; ועל שנמנע בשעה קשה זו מלהעמיס על המשטרה מתקפה בפשיעה ובהרג במגזר הערבי, ולא יזם, למשל, גיוס והכשרת שוטרים מהמגזר עצמו.

אמיר אוחנה (צילום: אמיל סלמן)
אמיר אוחנה (צילום: אמיל סלמן)


הדרעי, שר הפנים, האסיר המשוקם לעתיד לכאורה, ובוראו של האב"ח, ד"ראבישיבנחיים, האיש והתופעה, זכאי ("הוא זכאי") לציון 90 פלוס, ב"ה, על נאמנותו הלא מעורערת למנהיג, שצריך אריה רוטן לידו; ועל אחריותו לציבורו החרדי, שצריך מישהו כמוהו לתחוב מקלות בגלגלי האכיפה על מדגרות הקורונה ביישובי החרדים האדומים. וגם על שלבו היהודי החם אפשר כניסה ארצה של אלפי חרדים, אברכים ואחרים, בהם מאומתים רבים; אישר את קבורתם של רבים באדמת הקודש של מתי קורונה מקהילות חו"ל; ובירך על טיסות ההמונים לאומן ובחזרה, עם הקוביד.

ו־90 לשרת התחבורה מירגב, על הזדהותה עם מנהיגה בנושא פתיחת נתב"ג לעולם ועידוד טיסות הִדָּבֵק־חזור־הַדְבֵּק, ללא בדיקות, וללא אכיפת בידודים.

האם שכחנו מישהו? גנץ ואשכנזי, שנאלצים להסתפק בציון 50 כל אחד, על שאינם מניחים לראש הממשלה להגיע לבחירות הרביעיות בבטחה, במדינה הראשונה בעולם שמנהיגה טיהרה מקורונה ומיועץ משפטי ופרקליטי מדינה, בחיסונים שחצב בסלע במו ידיו, וצצים שוב ושוב עם התנגדויות סמולניות חדשות. עמיר פרץ? יש דבר כזה בקבינט הקורונה? ציון אפס.

ומה עם ראש הממשלה, שחילק את האחריות לכישלונות בכל התחומים לעושי דברו ונשאר רק עם החיסונים הגואלים כנזר על ראשו, וכמעט 5,400 מתים מקורונה כגיבנת על גבו? ובכן, משאריות ציוני שרי הקבינט שנאספו לו יחדיו, הוא זוכה, לא ייאמן, לציון 260(!). ניפגש בבחירות. ניפגש במשפט.