הוא נחשב מקיאוולי של הפוליטיקה האמריקאית, ואגדה אפלה שמתמחה בחצאי אמיתות, ברמזים ובסילופים. הוא נהנה משמו הרע. בגיל 19 הוא הטביע על גבו קעקוע גדול של דמותו של ריצ'רד ניקסון. אמו אמרה לו את המשפט: "אתה לא קתולי, הדת שלך היא המפלגה הרפובליקנית, והאלוהים שלך הוא ריצ'רד ניקסון".

האמירה של אמו התבססה על כך שבנה, שהיה פעיל בחוגים הרפובליקנים, נמנה עם מעריציו הגדולים של הנשיא ה־37 של ארצות הברית.

חוקי המשחק שלו ברורים. אחד מהם הוא שעדיף להיות ידוע לשמצה מאשר לא להיות ידוע כלל. חוק נוסף  הוא שתרגיל מסריח של אחד הוא פעולה לגיטימית של האחר. אחרי שניהל את הקמפיינים הפוליטיים הגדולים בארצות הברית, הוא טבע עוד משפט: "כל מה שנמצא ברשות הציבור הוא הפקר".

הוא רואה במוסריות שם נרדף לחולשה, ולדעתו מה שגרוע יותר מטעות - הוא שעמום. הוא השלים מזמן עם הדעה עליו ואימץ במקביל את תדמית התחמן המלוכלך. הוא לא חושש שיחשבו שהוא טיפוס נאלח. כשרעייתו הכירה אותו, היא הייתה מבועתת מדמותו, והעידה שהוא הצטייר בעיניה כאחד מחברי הנוער ההיטלראי.

הוא פעל כל חייו בדרך לא מקובלת, והתמחה במיוחד בתיאוריות קונספירציות. את אחת מהן הוא הפיץ על הנשיא ברק אובמה כשטען שהוא לא אמריקאי ונולד מחוץ לארצות הברית, והבטיח להציג את תעודת הלידה של הנשיא שמעידה על כך.

הבדיה שלו צברה תנופה לא רק בארצות הברית, אלא בעולם כולו. אחד החוקים שלו מדבר על כך שהשנאה היא מניע חזק לאהבה. דעתו על פוליטיקה הינה שהיא תעשיית בידור לאנשים מכוערים.

הידידות בינו לבין נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התחילה לפני עשרות שנים. הוא נחשב אחד האנשים הססגוניים בסביבתו כשכיהן כנשיא, הכחיש שניסה להשמיד ראיות, והאשים את רשויות האכיפה של ארצות הברית ב"שיטות של גסטפו". במטהו של טראמפ הוא הועסק בעיקר כיועץ חיצוני, אבל זכה תמיד לגישה ישירה לנשיא.

יש מי שטוענים שהוא זה שהצליח לשכנע את טראמפ להחליף את חליפת איש העסקים בחליפה ממלכתית של נשיא ארצות הברית. מקורביו של הנשיא טראמפ אומרים שהיחסים של השניים שזורים זה בזה עד שקשה לדעת איפה נגמר היועץ הפוליטי והיכן מתחיל טראמפ.

גורלו של טראמפ היה תלוי תקופה ארוכה במה שידע יועצו. טראמפ בחר להרחיק אותו בשלב מסוים מסביבתו הקרובה, לאחר שהבין שהוא מסתבך. כאשר הוא יצא מבית המשפט שבו הואשם בין השאר ב"איום על הדמוקרטיה", הוא הניף את ידיו בדיוק כמו ניקסון אלילו והבטיח שמעצרו יסתיים בלא כלום. הוא שוחרר רק לאחר ששחרר את עצמו בערבות.

למרות אמירתו השחצנית של היועץ שטען שכתב האישום שהוגש נגדו "לא מחזיק אפילו שתן", הוא נמצא אשם בשבע עבירות, ובהן מתן עדות שקר לקונגרס, מתן הצהרות כוזבות והשפעה על עדים, ונשלח לשלוש שנות מאסר. אלא שהוא לא ישב יום אחד בכלא. הנשיא טראמפ הפעיל את סמכותו, חנן אותו וביטל את עונש המאסר בנימוק ש"הוא סבל מספיק".

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שטבע את המשפט "את האורח הבא אין צורך להציג", מי שנחשב מראיין שרבים התדפקו על דלתו כדי לזכות בכמה דקות של תהילה, הוא זה שגם נסחט על רקע פרשיית מין. זהו דיוויד לטרמן, שהנחה את טקס האוסקר בשנת 1995 והיה הקומיקאי הראשון שהופיע בטלוויזיה אחרי פיגועי 11 בספטמבר.