הוריו לא נישאו מעולם. בגיל 15, כשנלחם על אהבתה של נערה, הוא ספג חבטה באחת מעיניו מאגרופו של חבר שענד על אצבעו טבעת מתכת. למרות שצבע עינו נותר כחול, הוא זיהה מאז רק גוונים בצבע חום. האירוע יוצא הדופן שיווה לעינו מראה של צבע שונה, שהפך עם השנים לסמלו המסחרי. הוא נותר בחברות קרובה עם מי שחבט בעינו, ולימים אותו חבר אף הפך למעצב של כמה מאלבומיו.

הוא התחיל להתעניין במוזיקה בגיל 9 כשאביו רכש למענו מארז של תקליטי ויניל אמריקאיים, מרביתם של אמנים שחורים כמו צ'אק ברי וליטל ריצ'רד. הוא סיפר בעבר שכאשר האזין ל"טוטי פרוטי", שירו של ריצ'רד, הוא שמע את קולו של אלוהים. הוא החל לאסוף תקליטים לאחר שראה את בת דודתו רוקדת לצלילי הלהיט "כלב ציד" של אלביס. מתנת חג המולד שקיבל בשנת 1959 - סקסופון מפלסטיק שקנתה לו אמו – גרמה לו להקים את להקתו הראשונה.

הוא נולד למשפחת מעמד פועלים בריטית בשם שונה מזה שבו התפרסם. בשל בלבול שנוצר בין שמו לשם סולן להקת המאנקיז, דייבי ג'ונס, אימץ שם במה אחר. אלבום הבכורה שלו, שנשא את שמו, לא זכה להצלחה. פריצת הדרך הגדולה שלו הייתה בשנת 1972, אז הפך לאחת הדמויות החשובות בעולם המוזיקה. המפנה אירע כשהוציא אלבום שסיפר את סיפורו של כוכב רוק אנדרוגיני המגיע מהחלל. לצורך יצירת הדמות הוא אופר בכבדות, מה שהצית את דמיונם של חובבי מוזיקה מכל העולם.

הוא נחשב אחד האמנים המשפיעים ביותר מאז שנות ה־60, שלא הפסיק להמציא את עצמו, ובמשך 50 שנות הקריירה המוזיקלית שלו הקפיד לא לחזור על עצמו. הוא התמכר לסמים ועמד במרכזן של שערוריות. אחת הבולטות שבהן הייתה כשתועד מצדיע במועל יד למעריציו וספג ביקורת קשה על כך. בשנת 2004 הוא לקה בלבו ונאלץ להפסיק את הופעותיו, ואת השנים האחרונות לחייו עשה הרחק מאור הזרקורים.

הידיעה על מותו דווחה לראשונה ברשתות החברתיות. מעריציו קיוו שמדובר במתיחה, אך משפחתו אישרה שהוא הלך לעולמו בתום מאבק של 18 חודשים במחלת הסרטן. מותו הגיע בעיתוי מצמרר, ימים ספורים לאחר יציאת אלבומו ה־25. הוא נחשב מצפן מוזיקלי ליוצרים ולהרכבים שונים וכיכב בשני סרטי קולנוע.

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
מי שנחשב מקיאוולי של הפוליטיקה האמריקאית, קעקע על גבו את דמותו של ריצ'רד ניקסון וניהל את הקמפיינים הפוליטיים הגדולים בארצות הברית הוא רוג'ר סטון, שפעל כל חייו בדרך לא מקובלת.