יש לו קשר משפחתי לריצ'רד ניקסון ולביל גייטס. הוא היה הראשון מבני משפחתו שרכש השכלה גבוהה, והיה סטודנט מצטיין באקדמיה הימית. את שירותו הצבאי עשה בצי הצוללות האמריקאי, שם שירת כצוללן.

מי שהשפיע עליו בחייו במיוחד הוא לא אחר מאשר ג'ורג' ריקובר, אדמירל יהודי אמריקאי ששירת 63 שנים ברציפות בשירות פעיל בצבא ארצות הברית – יותר מכל איש צבא אחר בתולדות האומה האמריקאית - ונחשב אבי הצי הגרעיני של המדינה.

מגיל צעיר גילה מחויבות אישית עמוקה לנצרות, ובניגוד לתדמית האגרסיבית של חבריו נחשב ביישן. הוא נישא לחברתה של אחותו ונולדו להם ארבעה ילדים.

אביו היה איש עשיר, אלא ששמיטת חובות שערך וחלוקת עושרו בין היורשים, הביאו לכך שהוא ירש רק חלק קטן מהונו של אביו, ולכן נאלץ להתגורר במשך שנה בדיור ציבורי. בכך הוא הפך לבעל המעמד הבכיר ביותר בתולדות ארצות הברית שגר בבית מסובסד.

ההפרדה הגזעית בתקופתו, שהתבטאה בכניסה למסעדות, אולמות קולנוע ובתי חולים, הביאה אותו לפעילות במפלגה הדמוקרטית, שם כיהן בסנאט של ג'ורג'יה, והוא הפך מושל המדינה, כשבמצע הבחירות שלו התנגד להפרדה גזעית.

הוא נבחר לתפקיד המועמד הדמוקרטי לנשיאות כ"סוס שחור", מושג שהוטבע לראשונה במרוצי סוסים ומשמש לתיאור אדם שזוכה להצלחה בתחרות שבה נראית הצלחתו כמעט בלתי אפשרית. הוא הצליח במשימה למרות הכל, וניצח את הנשיא הרפובליקני.

ביומו השני בתפקיד העניק חנינה לכל המשתמטים במלחמת וייטנאם, ונאלץ להתמודד עם משבר בני הערובה באיראן והפלישה הסובייטית לאפגניסטן. כתוצאה מכך הביא להסלמת המלחמה הקרה בין הגוש המערבי לגוש המזרחי והוביל חרם על אולימפיאדת הקיץ שנערכה במוסקבה ב־1980.

במהלך כהונתו העביר את השליטה על תעלת פנמה לפנמה ופעל למען הסכמי קמפ דייוויד. למרות פעילותו הענפה בתחום יחסי החוץ, הוא נחשב בארצות הברית לנשיא פחות טוב מהממוצע ולא הצליח להיבחר לכהונה שנייה. לאחר פרישתו ביקר במוקדי סכסוך בעולם וניסה להשיג פתרונות של שלום.

בעשורים האחרונים הוא היה אחד ממבקריה החריפים ביותר של ישראל בכל מה שקשור לסכסוך הישראלי־פלסטיני. בגיל 91 הוא הציע לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנסוע בשליחותו לקוריאה הצפונית, כדי לתווך במשבר החריף בין וושינגטון לפיונגיאנג וזכה בתגובה לתשובה שלילית מהנשיא שהעדיף לפגוש בעצמו את השליט הצפון־קוריאני קים ג'ונג און.

הוא הנשיא היחיד בתולדות ארצות הברית שחי 40 שנה לאחר השבעתו לתפקיד. כשהיה בן 89 פרסם שהוא חולה בסרטן, וכעבור מספר חודשים הודיע כי הטיפול הרפואי הצליח. כשהיה בן 93 אושפז בבית חולים באטלנטה בשל דימום במוחו. לאחר מותו של ג'ורג' בוש האב, הוא הפך לנשיא המבוגר ביותר שחי כיום.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת: 
השניים שנושאים את אותו שם פרטי ואותו שם משפחה הם שניים שמעולם לא היה ביניהם קשר. הם חיו בתקופות שונות.

הראשון (בתמונה משמאל), השומר האגדי אברהם שפירא שימש מלווה של הברון רוטשילד והקים ארגון שמירה שפעל בפתח תקווה כדי לשמור על ביטחון המושבה ולמנוע פשיעה חקלאית. בנאום שנשא בכנס הנוער בפתח תקווה התבונן בנוכחים ואמר: "אתם נוער אתם? אתם חרא", וירד מהבמה.

אברהם שפירא השני היה הבעלים של מפעל "שטיחי כרמל" וחבר כנסת. הוא פעל למען הציבור החרדי במסגרת מה שכונה אז "הכספים הייחודיים", והצליח לקשור בין החלטות של ועדת הכספים שבראשה עמד לתמיכות כספיות במוסדות דתיים וחרדיים, תוך שהוא מתמרן בין ממשלתו של שמעון פרס לבין ממשלתו של יצחק שמיר. ח"כ שפירא זכה לכינוי מנכ"ל המדינה, בשל עוצמתו הפוליטית באותה תקופה. 

חבר הכנסת אברהם שפירא (צילום: איילון מגי, לע''מ)
חבר הכנסת אברהם שפירא (צילום: איילון מגי, לע''מ)