הוא איל תקשורת ובעלים של קבוצת כדורגל לשעבר, שכיהן שלוש פעמים כראש ממשלה. התנהלו נגדו 60 משפטים על שחיתות, ורק בתום תקופת כהונתו הוא הורשע ונגזרו עליו עבודות שירות.

מועמר קדאפי, ולדימיר פוטין וג'ורג' בוש הבן נחשבו לחבריו הטובים. רבים חושבים כי הוא יזם מבריק, אך בעיני אחרים הוא ליצן ועבריין ששמו נקשר במתן שוחד. כמו אל קאפונה, גם הוא הסתבך בגלל עבירות מס והורשע כשניסה לשחד שופט.

עפרן של אמו ואחותו המנוחות נמצא בקפלה שהקים בביתו. יש לו אוסף של תמונות וציורים מהמאה ה־16 שכולל גם דיוקן עצמי מקורי שצייר רמברנדט. מועמר קדאפי העניק לו מתנה יוצאת דופן: אוסף של עתיקות מהתרבות הרומית.

אחרי פרישתו מראשות הממשלה הוא לקח לביתו את המתנות שקיבל במהלך כהונתו כראש ממשלה, משום שלטענתו לא נרשמו מעולם. בין המתנות היה גם מכשיר טלוויזיה נדיר משנת 1936 בתיבת עץ שקיבל לטענתו במתנה ממלכת אנגליה.

נשים תמיד הצליחו לרגש אותו. את השחקנית ורוניקה לאריו, שהפכה לימים לרעייתו השנייה, הוא הכיר לראשונה כשגילמה תפקיד בעירום חלקי בשנת 1980 בתיאטרון. הוא חיזר אחריה בהתלהבות אף שהיה נשוי, עד שכבש את לבה.

כעבור שלוש שנים הוא נפרד לטובתה מרעייתו הראשונה, שממנה יש לו שני ילדים. יש לו דעה מצוינת על עצמו. לדעתו, הוא היה אבא למופת שהקדיש תמיד את סופי השבוע לילדיו. כשהוא נשאל מה הוא מחפש באישה, הוא השיב שהיא צריכה להיות יפה ומושכת.

שמו נקשר בהתבטאויות סקסיסטיות ושנויות במחלוקת. אחרי בחירתה לפרלמנט של דוגמנית, שהייתה מנחת טלוויזיה ולימים השֹרה בממשלתו לענייני שוויון הזדמנויות, הוא אמר כי אלמלא היה נשוי, הוא היה נישא לה, והציע לעגן בחוק את זכות הלילה הראשון, שהייתה זכות הראשונים של בעל האצולה הפיאודלי לשכב עם בתולות לפני ליל הכלולות. רעייתו דרשה ממנו להתנצל על כך.

המפנה הגדול בחייו חל כשלמד בבית ספר קתולי, שם הוא התמחה בנאומי ברכה. היו מי שניבאו לו עתיד של קרדינל, אחרים הימרו שעם כושר ביטוי כמו שלו הוא יהיה אפיפיור, אבל הדת לא עניינה אותו מעולם.

עסקיו הפכו אותו לאדם אמיד ביותר. הונו נאמד לפני כעשור ב־6.5 מיליארד דולר, ובמשך תקופה ארוכה הוא היה האיש העשיר בארצו. עיקר עושרו נבע מכך שהיה חלוץ הטלוויזיה המסחרית, לאחר שרכש את זכויות השידור של "דאלאס" ו"שושלת".

שמו נקשר במשך 20 שנה לשערוריות של שחיתות ושוחד, אבל הסיפור שהביא לנפילתו קשור בשידול קטינה לזנות תוך ניצול מעמדו הבכיר. הוא נידון למאסר של שבע שנים בפועל, אבל ההרשעה וגזר הדין בוטלו על ידי בית המשפט לערעורים. על הגנתו המשפטית הוא הוציא מכיסו קרוב ל־600 מיליון אירו, אבל מבחינתו כל אירו היה שווה.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש ששימש מפקד המכללות הצבאיות והיה איש חיל האוויר הראשון שמונה לראש אגף המודיעין הוא האלוף (במיל') עמוס ידלין, שאמר ש"לישראל יש את הצבא החזק ביותר ממרקש ועד בנגלדש - כולל". אביו הוא שר החינוך לשעבר אהרון ידלין, שהיה גם מזכיר מפלגת העבודה.