נשיא כמוהו לא היה. הוא נחשב אדיב ואהוב העם. הוא נבחר בבחירות אישיות לחמש שנים, ובסיום כהונתו הודיע שיוותר על חלק גדול מהגמלה שהיה זכאי לה בסכום של 12 אלף דולר בחודש ויסתפק ב־1,200 דולר. את שאר הכסף תרם לנזקקים. בראשית שנות ה־60 הוא הצטרף לתנועת שחרור לאומית שקיבלה השראה מהמהפכה הקובנית, אשר במהלכה הודח שליט קובה בשלהי שנות ה־50. הוא עלה בסולם הדרגות באותו ארגון והפך לאחד ממנהיגיו. הוא הורשע על ידי בית דין צבאי וריצה 14 שנות מאסר. מאסרו כלל ריתוק במשך שנתיים לתחתית אבוס. בשנת 1985 הוא זכה לחנינה ושוחרר בעקבות חוק חנינה לפושעים פוליטיים.

מספר שנים לאחר מכן, בעקבות החזרת הדמוקרטיה לארצו, הוא התמודד לבית הנבחרים וכיהן כסנאטור. מאוחר יותר הוא מונה לשר החקלאות. הוא נבחר לנשיאות בשנת 2009 ומיד הודיע שלא יעבור להתגורר בארמון הנשיאות שבבירה, אלא ימשיך להתגורר בביתו הכפרי יחד עם רעייתו, שהייתה בעבר חברה באותה תנועת גרילה כמוהו, וכיום היא סנאטורית שתורמת חלק גדול ממשכורתה לצדקה.

בכל תקופת נשיאותו הוא אובטח על ידי שני שוטרים. סמלו המסחרי היה מכונית פולקסווגן כחולה מודל 1987 בעלת שתי דלתות. אין לו חשבון בנק, הוא מתפרנס מחקלאות ועוסק בעיקר בגידול פרחים, ויש לו כלבה עם שלוש רגליים. את הכביסה הוא תולה בכניסה לביתו, ואת המים הוא שואב מבאר שסמוכה לביתו. בהצהרת ההון האחרונה שלו הוא דיווח על הון אישי של 1,800 דולר, ערכה של מכוניתו.

הוא מודע לכינוי שדבק בו, "הנשיא העני", ואמר על כך: "האנשים העניים באמת הם אלה שתמיד רוצים עוד ועוד, אלה שלעולם אין להם מספיק, משום שהם לכודים במעגל קסמים". הוא סיפר שבחר באורח חיים צנוע כי "אם אין לך רכוש, אתה לא צריך לעבוד כל חייך כמו עבד, ויש לך יותר זמן לעצמך". ההפסד הגדול בחייו, לדבריו, הוא שאין לו ילדים. תחת הנהגתו הפכה המדינה שלו לראשונה בעולם שמתירה גידול מריחואנה ואת השימוש בה.

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?


פתרון החידה הקודמת:
האיש שנגדו התנהלו 60 משפטים בגין שחיתות ושהורשע בניסיון לשחד שופט הוא זה שעפרן של אמו ואחותו המנוחות נמצא בקפלה שהקים בביתו. זהו סילביו ברלוסקוני, שכיהן שלוש קדנציות כראש ממשלת איטליה.