הוא הקים רשת של מרגלים שזכתה להצלחה שאף ארגון ביון אחר לא הצליח לשחזר. הוא זכה לכינוי "איש ללא פנים", כיוון שהצליח להישאר אנונימי, בלי שזרועות המודיעין של מדינות המערב ישיגו תמונה שלו במשך תקופה ארוכה. הוא זוהה לראשונה על ידי ארגוני הביון רק בשנת 1978, כשצולם בביקור בשוודיה, לאחר שסוכן ממזרח גרמניה שערק למערב הצביע על תמונתו באלבומי שירות הריגול הנגדי של מערב גרמניה.

הוא שלט בשפות רבות, ויש מי שיאמרו שהוא היה רב־המרגלים הטוב ביותר במלחמה הקרה. הוא היה חבר במפלגה הקומוניסטית של גרמניה. לאחר עלייתו של היטלר לשלטון היגרה משפחתו לשווייץ ומשם למוסקבה, שם רכש את השכלתו. בתום מלחמת העולם השנייה הוא נשלח לברלין כעיתונאי של תחנת רדיו ונמנה עם העיתונאים שנכחו במשפטי נירנברג. בשנת 1953, כשהיה בן 30, הפך לאחד ממייסדי מודיעין החוץ של המשרד לביטחון המדינה בגרמניה. הוא רשם לזכותו הצלחות גדולות בהחדרת אלפי מרגלים למוסדות השלטון ולחוגי הפוליטיקה והעסקים של גרמניה המערבית. בשיא הקריירה שלו הוא היה אחראי על הפעלת כ־4,000 סוכנים.

כדי להצליח במשימתו הוא הכשיר סוכנים שפיתו מזכירות והוציאו מהן מסמכים ומידע על מקום עבודתן. בין היתר, פקד על סוכניו לצוד נשים רווקות ובודדות, שעבדו במשרדי הממשלה. הוא עצמו הצליח לגייס לשירותו את גבריאל קליין, מזכירה בשגרירות האמריקאית בבון, שהייתה בעלת גישה למסמכים סודיים ביותר.

לפני איחוד גרמניה הוא נכשל בניסיונו להשיג מקלט מדיני ברוסיה ובאוסטריה, וסירב לטענתו להצעה של ה־CIA לערוק לארצות הברית. הוא הורשע בבית המשפט המחוזי של דיסלדורף בבגידה ונידון לשש שנות מאסר, אבל פסק הדין בוטל בערעור בנימוק שהוא פעל מתוך טריטוריה של מדינה עצמאית. הוא מת בשנתו בגיל 83 בביתו שבברלין.


אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?


פתרון החידה הקודמת:
האיש שהיה נשוי שמונה פעמים לשבע נשים שונות, הורשע ב־14 מקרים שבהם שילם בהמחאות ללא כיסוי, והפך למנחה של תוכנית האירוח המרכזית של רשת CNN ששודרה ברחבי ארצות הברית - הוא לארי קינג, שדרן הרדיו והטלוויזיה היהודי־אמריקאי, שהלך לעולמו בינואר 2021 לאחר שחלה בנגיף קורונה.