הובסנו במערכה. במזרח ירושלים צעדו בימים האחרונים מאות תושבים, שהניפו ללא חשש דגלי חמאס, אותו ארגון טרור הקורא תיגר על המדינה היהודית. כיצד אנחנו משלימים עם התופעה המחרידה הזו? כיצד מתירים לחמאס הרצחני לחגוג במזרחה של בירת ישראל?

כמו כן, ארבעה ערבים ביצעו באחרונה לינץ’ ביהודי שצעד בחוצות העיר יפו. האם העיר יפו איננה בידינו? לא כבשנו אותה במלחמת העצמאות?
בדואים בצפון הארץ היו מעורבים באחרונה בהתפרעויות שם, וצעירים ערבים במרכז הארץ הניפו מול שוטרים אצבע משולשת. בכך הביעו את הבוז שהם רוחשים לשלטון החוק בארצנו. הם עשו זאת ללא כל חשש. כל אלה הם גילויים מדאיגים של צפצוף והתעלמות מהשלטון בארצנו, כמו גם ביטוי של חולשת אוכפי החוק.

אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים הממונה על אי־הביטחון השורר באחרונה בארצנו, אישר את החשש המקנן בקרב רבים בתוכנו כאשר אמר: ”המצב בארץ עלול להסלים בכל רגע”. אומנם בעת שנכתבות השורות הללו שורר שקט מתוח בארצנו, אך כולנו יודעים כי המצב עלול להסלים בכל רגע.

הגענו לכך שבארצנו שלנו, ציון המתחדשת, תושבים יהודים בלוד החביאו את ספרי הקודש בגלל חששם מפורעים ערבים שיתנכלו להם. בכך למעשה חזרו לגולה. שלטון החוק בארצנו מתרופף והולך עד כדי כך שבלוד הוקמו משמרות לילה של תושבים מתנדבים הטוענים כי המשטרה איננה נמצאת במקום על מנת להגן עליהם. מי שולט בלוד? נשאל אחד התושבים אל מול מצלמות הטלוויזיה והשיב ללא מורא: “לא המשטרה”.

התושבים בעיר המעורבת הזו טוענים כי במרכז הארץ פועלת כבר שנים ללא הפרעה מדינה נפרדת שתושביה מופקרים. הפשיעה במרחבים הללו גואה, ונשק בלתי חוקי עושה את דרכו לבתים רבים.

ההתפרעויות האחרונות גרמו נזקים קשים לכבישים בארץ. 21 מיליון שקלים הם שווי הנזקים שנגרמו לכבישים כמו כביש 65, שהוא עורק התחבורה הראשי בוואדי ערה, בין היתר משום שהפורעים עקרו רמזורים וניפצו אותם. נקווה כי ההפוגה איננה זמנית אלא ממושכת יותר, אבל בדק בית עמוק ויסודי דרוש לה לארצנו רבת המכאובים מאז שחר קיומה.