לשם שינוי, משהו על מצבו של ראש הממשלה הזמניצחי, רגע לפני שאולי יאלצו אותו להתפנות מ־12 שנים של משילות בחיינו, שהפכה לסיוט ליותר ממחצית העם. ה"קוסם" יעזוב (?) אחרי רצף כישלונות לאומיים, חברתיים, כלכליים, ביטחוניים ומדיניים. אם תקום ממשלת השינוי ילך לאופוזיציה וייקח עמו את ההתנהלות המפרידה והמשסה, את ההסתה לשנאה ולרדיפת "בוגדים", מתנגדים ומבקרים, את הכלכלה המעוותת, המקרבת הון לשלטון, את הממשלה המסורסת והגרועה בממשלות ישראל ואפילו את בנו ואשתו, האחיתופלים שלו, שהעניקו חוסן והשראה למעשיו ולמחדליו.

בסרטון שפרסם בפייסבוקו, בחר הנתניהו כרקע את חוף הים בקיסריה ("כשגבנו לים"), ובצד חורבה עתיקה. כמה סמלי. בניגוד לים השליו ולשמים התכולים, הוא נראה לחוץ, היסטרי ומאשים: "בנט ושקד, אין להם שום עקרונות. הם רצים אמוק לממשלת שמאל. זה מנוגד לכל העקרונות, לכל ההבטחות", זעק משפטים מקוטעים מנהמת לבו. איש העקרונות האָמוּן על האֵמוּן, שתמיד הבטיח וקיים ועמד במילתו ומצפה באהבה סולחת לסוררים, המלט וגרטרוד אמו הבוגדת, שני מיוסרי המצפון עם בּלְבּלת האינטרסים, שלבם בימין העמוק, אך סיכוייהם לשרוד הם בשמאל־מרכז. "ואני אומר, זה עדיין לא מאוחר מדי.

הם יכולים להתחרט (כמו שהתחרטו על ההתחרטטות הקודמת שלהם?)... נקים ממשלה ונלך יחד. להקים ממשלת שמאל בטענות שווא (?). לסכן את מדינת ישראל, את צה"ל? מה זה? אין גבול לציניות". כך האיש שלא ידע ציניות מימיו - מתעלם מהעובדה שגם עם בנט אין לו ממשלה, כי לא הפך את סמוטצ'גביר ולא הביא עריקים כהבטחתו; ומכך שהציע לכל שנוּאיו רה"מות ברוטציה וסורב. כן, במצבו הנוכחי, הנתניהו משתמש בכל המיומנויות שלו: תחמנות, מניפולציות, שקרים, נחמדוּת, התבכיינות, גניבת קרדיטים, טפילת אשמה, הסתה, איומים, יחס מתהפך והבטחות שלעולם לא יקוימו. "מהנדס תודעה", כינו אותו השבוע בערוץ 12.

ניר ברקת, חנפן מדופלם שהגיע לביביסטן מ"קדימה"  ומראשות עיריית ירושלים, ונדמה שמשתמש בעושרו לקדם עצמו בזריזות לעמדת יורש הליכוד, קם באומץ ובמסירות לסייע למנהיגו (ב"אופירה וברקו") והאשים: "בנט וסער לא שמים את האינטרסים האישיים שלהם בצד ומצטרפים לממשלה בראשות נתניהו". כן. לנתניהו. לאיש שמשמש דוגמה לניקיון כפיים, יושר וממלכתיות שוויונית. האיש שתמיד הניח בצד את האינטרסים האישיים שלו לטובת המדינה וצרכיה ומעולם לא ברח מאחריות.

ר' מבצע "שומר החומות" נגד חמאס, שאותו טיפח וחיזק והתעלם מהתעצמותו, כדי לאפס את אבו מאזן, הרשות והמשא ומתן לפתרון הבעיה הפלסטינית, ושהתפוצץ לנו ולו בפרצוף; ר' טעויות היוהרה, הכוחנות והטמטום של השרוחנה ומשטרתו, שהביאו בהשראתו להפגנות בשייח' ג'ראח, בשער יפו, במצעד הדגלים ולהיגררות לסבב ההרס והדמים עם חמאס; ר' ההימנעות המכוונת של ראש הממשלה ושר בט"פו הנ"ל מלטפל במלוא החומרה בפשיעה במגזר הערבי ובמגזר הבדואי בדרום. ור' אסון מירון והתחמקות כל האחראים (שדרשו והצליחו לבטל את ההגבלות והפיקוח על התכנסות ההמונים, באתר שבטיחותו גרועה) מהקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון; ואחריותו העליונה כראש הממשלה לאסון, עם שר המשטרה שלו ("אחראי, אבל לא אשם"). שימו לב שראש הממשלה הנ"ל טרם הגיב לכל ההאשמות הנ"ל.

ממשלת השינוי והקצוות המוזרה והפריכה, אם תקום (קרדיט גדול יגיע ללפיד, שבשום שכל, באיפוק ובסבלנות בנה אותה, וגם לשותפיו, בעיקר לסער), תצטרך לטפל בין שאר מטלותיה העצומות מנשוא גם בהקמתה והפעלתה של ועדת החקירה הממלכתית הזאת, ואולי גם לבדוק ערכאות משפטיות בנושא ערימות הזבל המטפורי בכל תחום ונושא, שישאירו נתניהו וממשלו אחריהם, אם וכאשר.