לשווא אנחנו מחפשים במילון את המילה הנאותה לעובדה שהורים בשנות ה־30 לחייהם, תושבי אזור השפלה, נחקרו באזהרה לאחר שנחשדו בפגיעה בתינוקם פרי בטנם, בן הארבעה חודשים. עולה השאלה: מה יכול להביא הורים לחבוט בתינוק שזה עתה הגיח לאוויר העולם מלבד טירוף חסר מעצורים? ומהו העונש הראוי להורים כאלה, אם אכן תוכח אשמתם?

לאחרונה גם קראנו בעיתון על אם לתינוק בן 11 חודשים, שעל פי החשד, ביחד עם אדם נוסף, גרמו לשברים ברגליו של התינוק. ושוב נשאל את קוראינו: מהו העונש הראוי להשית עליהם אם תוכח אשמתם? אין עונש ראוי והולם בספר החוקים הישראלי והעולמי.

בחודש נובמבר האחרון הגיע לבית חולים בדרום תינוק בן ארבעה חודשים כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. כמה ימים לאחר שהובא לבית החולים נפטר כתוצאה מפצעיו החמורים. הוריו נעצרו בחשד להתעללות והמתה.

מה העונש הראוי להורים המורשעים במעשים כאלה? יש שיאמרו אפילו מאסר עולם, שהרי אין מחילה למעשים אכזריים כאלה. אנחנו סבורים כי יש ליטול מהם את ילדיהם שכן הם אינם ראויים לגדל ילדים. אין הסבר אחד בתבל כולה שיבהיר את הסיבה לכך שיוצא חלציו של זוג, שזה עתה יצא לאוויר העולם, יוכה כך. מה כבר יכולה להיות הסיבה להתאכזרות נטולת רסן כזו?

אין לטעמנו להטיל במקרים אכזריים ונוראיים כאלה עונש המוטל בדרך כלל על פושעים, שהרי לא מן הנמנע כי בחלק מהמקרים האלה ההורים לעתים הם פגועים בנפשם. אשפוז במחלקה סגורה עשוי להיות התשובה. שם יהיו מבודדים מבני משפחתם ויקבלו את התרופות הראויות. כאשר יתוודעו למעשה הנורא שביצעו, ספק אם יוכלו להמשיך באורח חייהם כימים ימימה.

למרבה הדאגה, אנחנו שוב ושוב קוראים על מקרים כאלה. כיצד יש למנוע אותם?