במשך עשרות שנים יושבים שחורי הרצף, שוורצמן הצבע ושמשון השרברב בבית קפה קטן על אלנבי, 50 מטר מהים, שותים קפה שחור בכוס זכוכית קטנה שלצדה ערק מעורבב במים בכוס זכוכית גדולה, עם כמה קוביות קרח. ג'ינה הצולעת, שהיא גם בעלת בית הקפה, גם טבחית וגם מלצרית, קוראת לשלישייה בחיבה "שלושת המוסקטרים", אף על פי שמעולם לא השתמשו בחרבות ולא ניהלו דו־קרב.

שלושתם פנסיונרים של העירייה, שלמרות גילם עדיין עושים חלטורות, כל אחד במקצוע שלו, "שיהיה במה לפנק את הנכדים", הם אומרים. ושחורי תמיד מעיר להם: "ושיהיה גם במה לשלם את הטוטו והלוטו וההפסדים בקלפים". שחורי הרצף נוהג להתלבש אופנתי: חולצה מכופתרת, תמיד מגוהצת פרפקט, מכנסיים צרים עם חגורה ונעלי שפיץ מצוחצחות ומבריקות בסגנון שנות ה־60.

שוורצמן הצבע לבוש בצורה שלומפרית: מכנסי חאקי עד הברכיים, כששלייקס ענתיקס מחזיקות אותם שלא ייפלו, חולצה מסמורטטת ונעלי בית מבד עם ריצ'רץ', שאותם קנה במבצע במשביר אי־שם בשנות ה־70. שמשון השרברב לובש מכנסיים עם המון כיסים, קוראים לסוג הזה מכנסי פועלים. מעל לחולצת הטריקו שלו יושב וסט מלא כיסים, שממנו מבצבצים כלי עבודה שונים למקרי חירום.

השלושה יושבים כשפניהם לכיוון הים, מחכים לראות באיזו שעה במדויק השמש נוגעת במים. הם בהתערבות. מי שמפסיד, משלם את השולחן.
שלושת המוסקטרים חזרו זמן קצר קודם לכן מביקור בכנסת, שאורגן על ידי ועד הפנסיונרים. שוורצמן הצבע, שיש לו פה מלוכלך, מספר לג'ינה ששמשון השרברב, שעובד עשרות שנים בתיקון ג'ורות, אמר לאחד מחברי הכנסת שבכל שנות עבודתו לא ראה ולא שמע כל כך הרבה חרא כמו בשלוש השעות שהיו בכנסת. ג'ינה, שרואה הרבה טלוויזיה, הוסיפה ואמרה שאלו שהן יענו חברות כנסת מדברות מלוכלך יותר מהזונות שיושבות אצלה בקפה בהפסקות בין קליינט לקליינט. ושחורי הרצף, שבדרך כלל נוהג לשתוק, מסנן בין השיניים שהוא בחיים לא מצביע יותר לכנסת.

השמש נוגעת במים. שוורצמן מפסיד ומקלל ביידיש. הומלס מתנדנד תופס בכוח את היד של ג'ינה הצולעת, ומנסה לגרור אותה לדלפק תוך שהוא דורש וודקה ובירה. ג'ינה מועדת. שלושת המוסקטרים קמים והופכים את הצורה להומלס, ששכוב על המדרכה. הוא סופג בעיטות וקללות ומתחנן על חייו.

שלושת הקשישים חוזרים לשבת, מזמינים עוד סיבוב שתייה. כאן המקום לציין שהשלושה הכירו זה את זה במועדון האגרוף שהיה בבית מכבי, ליד שוק בצלאל. העובדה שעבדו כל חייהם הבוגרים בעבודה פיזית, השאירה אותם ב"כושר קרבי". למרות גילם המופלג, אם מישהו ניסה להתלכלך או להתחכם איתם, הם לא היססו לכסח לו את הצורה ולהרים אחרי זה כוסית ולרדת אחד על השני.

בשעה שמונה ג'ינה מעבירה בשלט לערוץ 12 כדי לצפות בחדשות. היא מגבירה את הווליום וכמה דקות אחרי הפתיחה צורחת מלאת התפעלות לשלושת המוסקטרים שיבואו לראות את עצמם. על המסך נשמעים צרחות של הח"ככים. "נוכל, גנב, מושחת, רמאי, עבריין". הכתב המדווח מהכנסת מציין שאלו היו המראות והקולות ששמעו פנסיונרים של עיריית תל אביב שבאו לסיור בבית המחוקקים.

"איזה סחלה", צועקת ג'ינה ומתגלגלת מצחוק. שחורי מחליק כאפה עם שוורצמן, שמשון מרים את הידיים של שניהם כלפי מעלה כאילו ניצחו במרוץ 100 מטר באולימפיאדה שטרם התחילה. כמה עובדים זרים שזרוקים חצי שתויים לא מבינים את פשר החגיגות. מרסל וסופיה, שבאו לנוח אחרי שבזבזו אנרגיה עם קליינטים במלון המסריח בבניין הסמוך, לא מבינות את פשר החגיגה. אחרי שהן מקבלות הסבר ששלושת המוסקטרים הופיעו על המסך, הן מסתלבטות עליהם ושואלות אם אפשר לקבל חתימה.

שוורצמן משלם את החשבון, משחרר כמה קללות ביידיש עסיסית, נפרד מג'ינה, ממרסל ומסופיה ואומר להן להיזהר מאנשים רעים. באותה שנייה מתנדנדים לתוך הבית קפה חמישה הומלסים, בהם ההוא שחטף מכות. שניים מהם אוחזים סכינים, שניים אחרים שברי בקבוק שנופץ, וההוא שחטף מסמן בידיו "בואו עכשיו נראה אתכם".

ג'ינה צווחת "משטרההההההההה". סופי ומרסל מתחבאות מאחורי הדלפק. שלושת המוסקטרים נכנסים לתנוחה קרבית. שמשון מוציא מהווסט מברג, הוא מעביר לשחורי מפתח שוודי, ושוורצמן תופס בקבוק ועומד בהיכון לראות לאן הבלגן מסתבך. ההומלסים השיכורים בקושי עומדים על הרגליים, הם מקללים בבליל שפות. שמשון מניף ידיים ומשמיע קריאות קרב של ברוס לי מסרטי הקרטה, והמברג שבידו דוקר את האוויר. בית הקפה של ג'ינה הצולעת נראה באותו רגע כאתר צילום של מערבון ספגטי, וכעת כולם מחכים לבואו של השריף.

הסיפור היה יכול להסתיים רע, אלמלא נכנס לבית הקפה אלברט "רקטות", ששתי כפות ידיו הן בגודל של מחבטי טניס. אלברט, שיכול לדגמן בשקט ארון שלוש דלתות, צועק לג'ינה "איפה הן?". סופיה ומרסל שומעות את הבעל בית שלהן ומזנקות מאחורי הדלפק. "אנחנו כאן, המסריחים האלו רוצים להרוג אותנו".

אלברט "רקטות", שבילה בזירות קרבות הקיקבוקסינג בתאילנד כמה שנים טובות מחייו, שולח מבט מאיים לעבר חמשת ההומלסים הרועדים מפחד. הוא פולט שאגה של גודזילה ולוקח לו עשר שניות להעיף את החמישייה האומללה בתפזורת בבית הקפה הקטן, שנראה כעת הרוס לחלוטין.

סופיה ומרסל מזנקות על אלברט המושיע ומנשקות אותו. ג'ינה פותחת לאלברט בקבוק בירה, ומוזגת לשלושת המוסקטרים שלוש כוסות ערק. האירוע המסעיר היה יכול להסתיים בהרמת כוסית, אבל מי שקלקלו את המסיבה היו שוטרי ניידת סיור שהוזעקה לזירת האירוע, והודיעו שהם מזעיקים עוד שתי ניידות ושכל הנוכחים מעוכבים לחקירה.

ג'ינה מסבירה לשוטרים שההומלסים עשו את המהומה, ההומלסים טוענים ששלושת המוסקטרים ואלברט "רקטות" תקפו אותם, מרסל וסופיה טוענות שהן לא יודעות כלום והיו בכלל בשירותים. אלברט "רקטות" טען ששמע צעקות ונכנס לראות מה קורה וראה את חמשת המסריחים עם סכינים וחשב שהם מחבלים אז הוא נטרל אותם.

שני צוותי אמבולנסים - חובשים ופרמדיקים - וארבעה אופנוענים של איחוד הצלה עם ציוד החייאה נכנסים לבית הקפה, לבדוק נפגעים. שתי ניידות תגבורת מגיעות, והשוטרים נכנסים לבית הקפה הקטן. שני צלמי עיתונות שהיו באזור וראו את המהומה נכנסים ודופקים פלאשים על הנוכחים. שני פקחי עירייה נכנסים לבית הקפה ומתחילים לבקש מאנשים להזדהות, כי הם במקום סגור בלי מסיכות. אשתו של שוורצמן, שמתגוררת במרחק כמה בתים מבית הקפה ויודעת שבעלה מבלה בו בערב, מגיעה בפאניקה כי הוא לא ענה לה לטלפון והשעה כבר הייתה מאוחרת. כשהיא רואה את זירת האירוע ואת מרסל וסופיה, היא מתחילה לצווח שהוא שוב הולך לזונות ומתחילה לחבוט בו.

מרסל מקבלת עליה קריזה וצועקת עליה שאמא שלה זונה. השוורצמנית, אישה מגודלת גוף עוזבת את בעלה ומתנפלת על מרסל. סופיה נחלצת לעזרתה. היא חובטת בשוורצמנית, מושכת בשערותיה ומשכיבה אותה על הרצפה המטונפת. שוורצמן נחלץ לעזרת אשתו ותופס את סופיה בשיער ומתחיל למשוך אותה. אלברט רואה את העובדות המסורות שלו סופגות מכות ומכניס בעיטה מדויקת לשוורצמן, שעף אל הדלפק ומתעלף. הפרמדיקים נחלצים לעזרתו, אשתו מתחילה לצווח "רצחו את בעלי", ג'ינה צורחת שהרסו לה את העסק, שניים מההומלסים מנסים לברוח, ושוטרים תופסים אותם ואוזקים אותם.

שחורי הרצף ושמשון השרברב מנסים לברוח מהמהומה, אבל אחד השוטרים קולט אותם ומצמיד אותם לקיר תוך שהוא מאיים עליהם שלא יזוזו. צוות טלוויזיה שעובר במקום ורואה את הניידות והאמבולנסים נכנס ומתחיל לצלם את המהומה, כשהכתב הנלהב מתאר את הזירה והמתרחש בה כאירוע פלילי חמור שבו נטלו חלק עבריינים, עובדים זרים ופרוצות.

בשלב זה, כשחובשים ממגן דוד אדום ואנשי איחוד הצלה מטפלים בפצועים, קצין משטרה נשמע אומר שתוך זמן קצר יועברו כ־12 מעורבים בקטטה ההמונית לחקירה במטה המשטרה, והשוטרים יבדקו אם לא היו באירוע מעורבים צעירים מהמגזר, שדרשו דמי חסות. למחרת, בשעות בין ערביים, ישבו שחורי הרצף, שוורצמן הצבע ושמשון השרברב בבית הקפה של ג'ינה, כשפניהם פונות לים והם מתערבים על השעה המדויקת שבה תיגע השמש בים.

בשעה שמונה העבירה ג'ינה בשלט מהערוץ הטורקי לחדשות, ופתאום פרצה בצעקות לשלושת אורחיה הקבועים. "בואו מהר, רואים אתכם שוב בטלוויזיה", קראה. כתב הפלילים של הערוץ דיווח שבקטטה האלימה בבית קפה באזור הטיילת של תל אביב נפצעו שישה אנשים ונעצרו 12, ששוחררו לאחר חקירה. הכתב הוסיף שלהערכת המשטרה היה מדובר בסכסוך על דמי חסות בין כנופיות עבריינים. מקור בכיר במשטרה מסר לכתב כי צפויים מעצרים נוספים. 