מלכתחילה היה ברור לי שהעסקה המסריחה של NSO היא עסקה פוליטית לא פחות מאשר מסחרית, וכשמדובר על פוליטיקה, מדובר על מעורבות ממשלת ישראל. והיא לא היחידה. כזכור, חברת בלאק קיוב היא מיני־מוסד קטן ואזרחי שלפי תחקירים שפורסמו בזמנו, הייתה מעורבת לכאורה בבחירות 2016 בארצות הברית לטובת טראמפ, ונחשו מי בישראל הרוויח בענק כאשר טראמפ נבחר? הנזק שנגרם לישראל במקרה הזה היה לא פחות גדול ומסריח מזה של NSO.

בהמשך לתחקירי חו"ל ("הניו יורקר" למשל), חשף תחקיר "עובדה" ביוני 2019 את שיטות הפעולה של חברת בלאק קיוב וקשריה עם "קיימברידג' אנליטיק" לטובת השפעה לכאורה על בחירת טראמפ. בעיתון זה נכתב בעקבות התוכנית כי: "לפי 'הניו יורקר', חברת קש הכינה רשימה של יותר מ־30 שמות של עיתונאים שהיו בקשר עם גורמים בממשל אובמה, לצד הוראות שמפרטות כיצד למצוא מידע מכפיש עליהם. יש לציין שבלאק קיוב הכחישה את כל הטענות נגדה וטוענת כי לא הייתה מעורבת מעולם בפעילות לא חוקית.

הפרסומים על התערבות בבחירות היו עלולים לכאורה להוביל מבלאק קיוב לראש הממשלה נתניהו ולראש המוסד יוסי כהן… איש לא עסק בתוכנית 'עובדה' בשאלה אם קיים קשר נסיבתי לכאורה בין בלאק קיוב, קיימברידג' אנליטיק ובין המוסד ומלחמותיו של נתניהו באובמה והעדפתו את טראמפ כנשיא. ברור שאין לי מושג ירוק אם בלאק קיוב או חברה אחרת היו מיקור חוץ של המוסד, אך נשמע לי מופרך שהמוסד לא יודע על פעילות בלאק קיוב. בייחוד ששמו של נשיא הכבוד של החברה היה מאיר דגן. ב'עובדה' גם לא נחקרו היחסים ההדוקים, לפי פרסומים זרים, בין המוסד של כהן ונתניהו לבין הסעודים. כולל תוכנה ישראלית, שלפי טענת חברו של העיתונאי ג’מאל חאשוקג’י, הושתלה בטלפון שלו והובילה לכאורה לחיסולו. אני מניח ומקווה שבמסגרת מסע הנקם של הדמוקרטים בארצות הברית, אם וכאשר ישתלטו על הבית הלבן ב־2020, כל המעורבים בתעלולים האלה ישלמו את המחיר העסקי, הציבורי והפוליטי".

זה נכתב לפני כשלוש שנים, ונדמה ששום דבר לא השתנה מאז, למעט ההשתנה של המערכת הביטחונית בישראל על הנורמות המקובלות. כבר אז היה ברור לי שלהמון אנשים יש המון חברים שמכירים את עלילות NSO ושות' וקשריהן עם המערכת הפוליטית בישראל. הייתה ציפייה שמישהו כאן ילמד את הלקח ויפעיל צנזורה הדוקה על בלאק קיוב ושאר קופסאות שחורות שמסתובבות בשטח. למשל חברת סלברייט, שלפי הפרסומים הייתה בקשר עם גוף שכפוף לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, האיש שמחסל פיזית את אויביו הפוליטיים. אבל לא אלמן ישראל: פוטין "מתיר" לנו להפציץ בסוריה, לפי פרסומים זרים. האם תוצאות ההפצצה בסוריה במשך שנים שינו את מאזן הכוחות ומאזן האימה בינינו לבין חיזבאללה? לא. אבל מה זה חשוב אם נתניהו יכול להרים לפוטין ("ידידי") טלפון.