מאז שתמר זנדברג התמנתה לשרה להגנת הסביבה, אני הרבה יותר רגוע. אני יודע שזנדברג עושה הכל כדי לשפר את איכות החיים, לכן אני חושב שהיא האישה הנכונה במקום הנכון. אם היה לי ספק כלשהו, ברור עכשיו שאין בחירה טובה יותר, ואין אדם מתאים יותר לטפל בגל החום הקיצוני שנובע ממשבר האקלים מאשר זנדברג.

מי שמטיל ספק ביכולותיה של השרה, מוזמן להיכנס לדף הפייסבוק שלה וליהנות ממכבסת מילים שתרגיע אותו מיד. כשגלשתי בדף הפייסבוק שלה, התברר לי מה שלא ידעתי מעולם: משבר האקלים הוא לא עתידי ולא רחוק, הוא כבר כאן, והטמפרטורות הגבוהות יעלו עוד ועוד.
בראש דף הפייסבוק של השרה תמצאו תמונה של שריפת ענק ומעליה כותרת: "הגיע הזמן להכריז על מצב חירום אקלימי". מה שימחיש לכם עד כמה גם אנחנו בצרות.

בדיוק למענכם בחרה השרה זנדברג לכתוב דברי שירה: "זאת קריאת השכמה מהדהדת לכך שמשבר האקלים הוא לא עתידי ולא רחוק, הוא כבר כאן". קריאת השכמה מהדהדת. לא פחות. ידעתם שזה המצב או שאתם מתעדכנים דרכה לראשונה שיש משבר אקלים קשה? אין צורך לדאוג, אתם יכולים להישאר רגועים - השרה לאיכות הסביבה תפתור אותו.

שלא כמו שאר שרי הממשלה שמשתמשים במילים חלולות ולא עושים כלום, השרה זנדברג לא רק אומרת, היא גם מתריעה. וכך היא כותבת: "חובתנו להכריז על מצב חירום אקלימי, להכניס את איום משבר האקלים כתרחיש ייחוס אסטרטגי במפת האיומים של הקבינט והמל"ל, ולהתחיל להיערך בהתאם". איזו מכבסת מילים מרשימה. אילו מילים גדולות. גם מצב חירום, גם תרחיש אסטרטגי, וגם המועצה לביטחון לאומי. אל תטעו לרגע, אתם לא גולשים בדף הפייסבוק של "המוסד", אתם עדיין בדף של השרה להגנת הסביבה.

הבנתם? המועצה לביטחון לאומי חייבת לראות במשבר האקלים איום מיידי על ישראל, והיא צריכה להיערך לכך בהתאם. לא ברור איך, אבל אתם יכולים להישאר רגועים, השרה זנדברג תנחה את ראשי המל"ל איך עושים את זה. שרה מקצועית ונמרצת כמו זנדברג, שחוזה משבר אקלים קשה שמתהווה מול עיניה, לא יכולה לסמוך, ובצדק, רק על המועצה לביטחון לאומי, לכן היא נכנסת מיד לפעולה, ומבטיחה לנו שצפויה היערכות משולבת, שבמסגרתה יופעלו כל הכלים הכבדים: "אני פועלת ואמשיך לפעול מתוך הממשלה, עד שזה יקרה. אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין לאסון הבא".

לא לחינם בוחרת השרה זנדברג לנהוג בקו של עמימות ולא מספרת לנו מה היא מתכוונת לעשות כשהיא מטילה את הפצצה שהיא תפעל גם מתוך הממשלה. שר חייב לשמור על עמימות, במיוחד כשמדובר במאבק באיתני הטבע. אני חייב להודות שנהניתי מכל שנייה כשקראתי את הגיגיה של השרה. כל מה שנותר לי הוא להמתין להכרזה על מצב חירום אקלימי. אם מותר לי לייעץ, אני מציע לעשות את זה אחרי החגים. אצלנו דוחים הכל לאחרי החגים, ולכן לא יקרה כלום אם גם מאבקה של השרה זנדברג באיתני הטבע, יתחיל מיד אחרי החגים.