הוא גדל בעוני, וכשלמד בתיכון הוא סייע לפרנסת משפחתו על ידי כך שעבד כשוליה של טכנאי מטוסים בשדה תעופה סמוך לביתו בקונטיקט. עבודה זו הציתה את אהבתו למטוסים והוא המשיך ללימודי אווירונאוטיקה והוסמך כמהנדס טיס וכמכונאי תעופה. בהמשך הוציא גם רישיון טיס.
השפל הכלכלי בארצות הברית אילץ אותו לנדוד לקליפורניה כדי למצוא עבודה. הוא עבד שם כפקח טיסה בכמה חברות תעופה גדולות. כעבור כמה שנים הוא שב לחוף המזרחי של ארצות הברית והתחיל לעבוד כמהנדס טיסה בחברת TWA.

את מלחמת העולם השנייה הוא עשה בחיל האוויר האמריקאי כמהנדס טיסה בתחום של פיקוד תובלה אווירית. הוא זכה לקבל כמה אותות הוקרה, ובהם ציון לשבח על תושייה ואומץ לב, לאחר שהצליח להנחית בשלום את מטוסו של הגנרל פטריק הרלי, מי שהיה מיועציו של הנשיא רוזוולט, לאחר שאחד ממנועי המטוס עלה באש.

בתום המלחמה הוא שב לעבוד בחברת התעופה TWA. הוא התוודע לראשונה לסבלו של העם היהודי כשאמו ביקשה ממנו לנסות למצוא מידע על קרובי משפחתה. שנתיים אחר כך הציע לו חבר להתגייס ל"הגנה". שמו הגרמני עורר חשש בלבו של טדי קולק, אבל סגולותיו כאיש ארגון מעולה בעל קשרים בתחום התעופה הפכו אותו למועמד שלא ניתן היה לוותר עליו.

הוא הקים בקליפורניה חברת תעופה, שרכשה מטוסים מעודפי מלחמת העולם השנייה, שיפצה אותם בארצות הברית ובדרום אמריקה, והבריחה אותם לארץ ישראל דרך אירופה. הוא לא הסתפק בכך והבריח במטוסים משלוחים של נשק עבור היישוב היהודי בארץ ישראל. הוא גייס גם אנשי צוות אוויר ל"הגנה". בשיאו הצליח לרכוש ארבעה מפציצי B17, שכונו "מבצרים מעופפים", שבדרכם לארץ הפציצו את קהיר. ראש הממשלה הראשון דוד בן־גוריון הגדיר אותו כ"הנכס החשוב ביותר שרכשנו בימים האלה".

פעילותו בארצות הברית הייתה הפרה של האיסור לשלוח ציוד לחימה לארץ ישראל, והבולשת הפדרלית ביקשה לעצור אותו על הברחת נשק ומטוסים, מה שאילץ אותו לברוח מארצות הברית. לאחר סיום מלחמת השחרור הוא שב מרצונו לארצות הברית. הוא נעצר, הועמד לדין והורשע בבגידה. זכויות האזרח נשללו ממנו, והוטל עליו קנס כבד. רק כעבור יותר מיובל שנים, חנן אותו הנשיא קלינטון.

בתום משפטו, הוא פתח בקליפורניה חברת תעופה קטנה ומוסך למטוסים, שאותם שיפץ ושלח לישראל בהיתר חוקי. אלה היו מטוסי קרב מסוג "מוסטאנג", שהיו מטוסי הקרב העיקריים של חיל האוויר לפני עידן הסילון.

ראש הממשלה דוד בן־גוריון הגיע לפגוש אותו בארצות הברית, מלווה ביצחק נבון, טדי קולק ושמעון פרס, וביקש ממנו לעלות לישראל. הוא נעתר לבקשה, וכעבור שנתיים הקים בלוד את המכון הממשלתי לבדק מטוסים, שהפך למפעל לייצור מטוסים קלים, מטוסי מנהלים ומטוסי קרב מתקדמים.
 
אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:

האיש שנודע לתהילה אבל גם לשמצה, מי שהיה לו פה גדול ואפיינה אותו התנהגות תיאטרלית, הוא הגנרל ג'ורג' פטון, מצביא וגנרל אמריקאי, שנחשב לאחד המפקדים הבולטים של צבא ארצות הברית בכל הזמנים.