עקבנו בחודש מרץ האחרון בחרדה, בהשתאות ובקוצר נשימה אחר מבצע הצלה מופלא שאנחנו מברכים עליו. הניצול המאושר היה הצב החום דונטלו, שנקלע לים סוער באחד מחופי ארצנו, צף על פני הגלים ונאבק בטרם יטבע. הוא היה עקשן. לא נכנע לגלים ולבסוף, ממש דקה בטרם ייכנע ויאבד את הכרתו וחלילה יטבע, הוא חולץ והובא לחוף מבטחים על ידי אנשי המרכז הארצי להצלת צבי ים הפועלים בחופי ישראל.

מבצע ההצלה לא הסתיים בחילוצו מהמים של דונטלו המבוהל. במרכז ההצלה אליו הובא ביצעו בו הליך רפואי מורכב ויסודי של שטיפת ריאות וכן בדיקות נוספות. ד”ר צחי אייזנברג, המלווה את המרכז להצלה בהתנדבות כבר 20 שנה, טיפל בו באנטיביוטיקה ואף עירה נוזלים לגופו. במהלך תקופת שיקומו בחצי השנה האחרונה זכה דונטלו לרמת טמפרטורה קבועה, קיבל מזון באופן סדיר, משקלו עלה, ופציעותיו החלימו.
בימים האחרונים הוא שוחרר ממיטת חוליו והושב לטבע. רבים ליוו את שחרורו במחיאות כפיים ובקריאות שמחה. גם אנחנו מצטרפים אליהם.

יפה שלא זונחים בימים קשים אלה צבים כמו דונטלו. לאחר מבצע ההצלה ושחרורו הופצה קריאה ברחבי ארצנו הקטנה כי כל מי שייתקל חלילה בטובע כמוהו, הזקוק לעזרה, צריך לטלפן למוקד הטלפוני 3639* ולא לוותר על הצלתו. “אם הצב חי אל תעזבו אותו והמתינו להגעת פקח מתנדב או הביאו את הצב ישירות למרכז ההצלה”, ביקשו במרכז הארצי להצלת צבי ים. “בשום אופן אין להחזיר את הצב לים. צב שנפלט לחוף הים הוא חלש ופגוע וצריך טיפול רפואי גם אם הוא נראה שלם”.

אנו חשים הכרת תודה כלפי המאמצים המושקעים לא אחת בהצלת יצורים ובעלי חיים בארצנו הנמצאים במצוקה, כדוגמת הצב דונטלו. זה הרגע לזעוק זעקה גדולה ולבקש מהמופקדים על ניהול המדינה ותקציבה להפנות משאבים גדולים יותר לבתי החולים והמרפאות העוסקים בהצלת חיים והנתונים למצוקה כספית גדולה הפוגעת ביכולת להגיש עזרה יעילה. לכל אחד מהיצורים החיים בינינו מגיע לזכות בחיבוק חם ואוהב ובטיפול מסור עד להחלמתו ושובו לחיק משפחתו.