הוא בן זמנם של טולסטוי ודוסטויבסקי. הוא סיים את לימודי הרפואה בציונים בינוניים ועבד כרופא בכפר ליד מוסקבה, כאחראי על בריאות הציבור. בשנת 1885, כשאובחנו אצלו סימנים ראשונים של מחלת השחפת, החליט לא לעסוק ברפואה, אלא להקדיש את מרצו לכתיבה.

למרות השחפת, החליט לנסוע לסיביר ולמושבת העונשין סחלין כדי לעקוב אחרי מצוקתם של 4,000 אסירים. הוא תכנן להשתמש במחקר לצורך עבודת דוקטורט רפואית, אבל הצעתו נדחתה בנימוק שלא מדובר ברפואה אלא בסוציולוגיה. באותה תקופה הגיע להכרה שהרפואה איננה יעוד עבורו.

לכתיבה הגיע בדרך מקרה לאחר ששימש ככתב בעיתון הומוריסטי – עבודה שאפשרה לו לפרנס את משפחתו. עד שנת 1887 פרסם מחזה ושלושה קבצים של סיפורים. סגנון הכתיבה שלו היה ייחודי והתמקד בתיאורי נוף, בעוד אחרים המעיטו באותה תקופה בתיאורי טבע. הוא הפגין אהדה כלפי נדכאים וחש בוז כלפי הגבירים הרוסים, מושלי העם והמשכילים של אותה תקופה.

הוא התפרסם בכך שעסק בכתיבתו בתהום שלא ניתנת לגישור בין חתירתו של האדם לשלמות, לצדק וליופי ובין נוקשות חיי היומיום. את כתיבתו אפיינה חמלה, והוא העיד על עצמו כמי שהצליח לגולל פרשות ארוכות בתוך סיפורים קצרים.

אחותו העריצה אותו ללא גבולות וביטלה למענו את אירוסיה, אלא שהוא הפר חוזה לא כתוב עמה כשהחליט להתחתן עם שחקנית שגילמה תפקידים רבים במחזותיו. בעוד חבריו המתינו במסעדה כדי לחגוג איתו את יום נישואיו, הוא ברח עם כלתו הטרייה לבית מרפא לחולי שחפת. עד יום מותו עסק בניסיונות ריפוי מחלתו, עד שלבסוף מת ממנה.

הוא זכה בפרס פושקין, ומחזותיו הועלו בתיאטרון האמנותי של מוסקבה. סמוך למותו הוא התקבל לחברות באקדמיה למדעים של סנט פטרסבורג.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שנולד כרוברט אלן צימרמן הוציא 39 אלבומי אולפן וזכה בפרס נובל לספרות, אך לא הגיע לטקס, הוא בוב דילן.