לגילת בנט, רעייתו של ראש הממשלה, יש דעה עצמאית וצריך לכבד את דעתה. הבעיה איננה גילת בנט, אלא בעלה ראש הממשלה נפתלי בנט, שכשל בהתנהלות בכל הקשור להחלטתה של רעייתו לצאת לטיול בחו"ל עם ילדיהם. נכון שהנראות הציבורית חשובה, וראוי היה שגם גילת בנט תנהג בדרך שבה המליץ בעלה ראש הממשלה לנהוג בעקבות הווריאנט החדש, אבל זכותה לנהוג גם אחרת.

הנימוקים שהשמיע ראש הממשלה בנט, לאחר הביקורת שספגו הוא ורעייתו, מעוררי רחמים. בנט טען שמאז היום שבו המליץ לא לנסוע לחו"ל - למדנו יותר על הווריאנט, לאילו מדינות הוא התפשט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים. נוצר הרושם שראש הממשלה מנסה לרכך את ההחלטה שקיבל קודם לכן, רק משום שרעייתו החליטה לצאת לנופש בחו"ל בניגוד לדעתו. ראוי היה שבנט יתייצב באומץ מול המצלמות ויאמר בגלוי שהוא לא הצליח לשכנע את רעייתו לוותר על הנסיעה לחו"ל בעת הזאת, ואין לו אלא לקבל את דעתה.

האמת היא אופציה, ומצער שבנט בחר לא לעשות בה שימוש. הציבור מצפה לשמוע מה אומר ראש הממשלה בנט כשהקרובים אליו ביותר לא מוכנים לקבל את דעתו. אלא שראש הממשלה לא העלה כנראה על דעתו את האפשרות לספר לנו, בגילוי לב ובכנות, על המחלוקת במשפחתו, שאפשר שהיא קיימת גם במשפחות אחרות, ורק הסתפק באמירה המוקדמת יותר "אשתי תהרוג אותי".

לו הוא היה עושה זאת, הוא היה עשוי לעקר חלק מההתקפות מצד מתנגדיו, שטוענים בצדק שהוא ומשפחתו הם הראשונים שמחויבים לתת דוגמה לציבור. לא יעלה על הדעת שבנט יקרא לציבור שלא לצאת מהארץ, בשעה שרעייתו וילדיו נוהגים ההפך ממה שהוא מצפה. לדעתי לא מאוחר לתת לציבור את ההסבר.
ראש הממשלה כשל בטיפול בבעיה משפחתית פשוטה, ויהיו מי שישאלו עכשיו כיצד הוא ינהג בבעיות מסובכות הרבה יותר.

לא רק מתנגדיו הפוליטיים של בנט, שהם רבים, לא יניחו לראש הממשלה עד שיתייצב מול המצלמות ויספק הסבר אנושי מניח את הדעת. גם החברות העסקיות שנפגעו קשה ממגיפת הקורונה אינן מתכוונות לעשות לו הנחות. שתיים מהן כבר מצאו דרך יצירתית לעקוץ את בנט. חברת "ישראייר" קראה לאזרחי ישראל "להצטרף למשפחת ראש הממשלה בחו"ל", וחברת התיירות "קווי חופשה" פרסמה מודעה שבה נכתב: "גם אני מתקבנט על חופשה בחו"ל בדצמבר".

בנט, שנשמע כנראה לעצת יועציו שלא לספק הסבר בקולו לאמצעי התקשורת, עשה טעות נוספת כשבחר בדרך הקלה, אבל לא המשכנעת, לפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו הגיב על הפרשה והסביר בין השאר: "משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם...) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד. ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש במדינה שמותר לצאת אליה. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות, וכמובן ישהו בבידוד כנדרש. אזרחי ישראל חשובים לי כמו ילדיי".

אני משוכנע שהעובדה שבנט בחר שלא לעזוב אותנו בעת הזאת היא הודעה מרגיעה. אני בטוח שילדי ישראל חשובים לבנט, כשם שאני משוכנע שאף אחד לא קונה את הגרסה הנוכחית של בנט. הציבור מצפה לשמוע מראש הממשלה תגובה אנושית פשוטה בנוסח: אני ורעייתי חלוקים בדעתנו.

זה קורה במשפחות הכי טובות, אני לא מסכים עם רעייתי, אבל מכבד את דעתה. בנט מתעקש לא לספק לנו את התשובה האנושית, והציבור כמו תמיד לא מרפה. הסטיקר העכשווי לועג לבנט ונכתב בו: "תגובתה של גילת בנט: ראש ממשלה עם שישה מנדטים לא יגיד לי מה לעשות". זאת רק ההתחלה.