אנחנו מכריזים בזאת על מאבק חסר פשרות נגד המעמסה של שלושה סוגי מע"מ ומסים נוספים המוטלים על כתפי דיירי הדיור המוגן בארצנו, שביקשו בשנות חייהם המתקדמות לזכות בשלווה ונחת בין ארבעת הקירות שאליהם עברו מבתיהם.

אנחנו מכוונים את דברינו לעבר רשות המסים, שר השיכון זאב אלקין, שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, ומבקשים להשית על הדיירים הללו רק שירותי חובה בסיסיים, כמו ניקיון. עבור כל שאר השירותים הנוספים, כמו למשל תרבות וספורט, הרי שכל דייר מקרב הדיירים המוגנים ישלם עבור השירות, רק אם יצרוך אותו. אין צורך ליטול את כספם של הדיירים הקשישים אם אינם מבקשים כלל את השירותים הללו.

אנחנו מציעים כי רשות המסים, שרי השיכון, הרווחה והשוויון החברתי, יתכנסו ויארגנו חשיבה מחדש. שר האוצר בוודאי ירצה להקשיב אף הוא לעצתם, שלפיה יש להוריד את העלויות לדיירים בדיור מוגן.

בימים רחוקים הסתפקנו בצריף דל, בחדר אחד יחיד. כיום יש לאפשר לאותם למעלה ממיליון המייחלים לדירה, ליהנות מהמרחבים הציבוריים ומהגינות, אבל יש לשחררם מהעול הכבד שאנחנו חוזרים ומציינים אותו בדאגה. כמו למשל המע"מ שאותו משלמים על פיקדון המיליונים שאנחנו מפקידים בעת בואנו לדיור הנוח לגילנו.

עקבנו מקרוב אחר העול הכספי המוטל על המבקשים רגיעה ושלווה בשנות חייהם המתקדמות וגילינו כי משיתים עלינו למעלה משני מיליון שקלים פיקדון, שעליו אנחנו משלמים מדי חודש מע"מ על שחיקתו, זאת בנוסף למע"מ על ריבית רעיונוית (עבור הכספים שהפקיד הדייר בידי בעל הדיור המוגן) ומע"מ על השכירות וגם דמי אחזקה. המע"מ איננו פרה קדושה. יש להקל על הנאנקים תחת העול הזה כאשר עוקרים לדיור מוגן.

אנחנו בטוחים כי לא מעטים בקרב היושבים ליד שולחן הממשלה יטו אוזן קשבת לבקשתנו זו. שהרי הם עצמם יעקרו ביום מן הימים מבתיהם ויעברו לפחות בחלקם לדיור מוגן. ובמקום להסב בשלווה ונחת תחת העצים העבותים והירוקים במרחבי הגינות הציבוריות, הם יגלו עד מהרה כי הנטל הכספי המוטל עליהם מדי חודש בחודשו משבית את מצב רוחם ומעיק על שלוותם.

איננו בקיאים ברזי ההתחשבנות המורכבת הזו, אבל אנחנו יודעים בכל רמ"ח אברינו ושס"ה גידינו כי הגיעה העת להסב ליד שולחן המחליטים הבכירים במדינה ולהקל את העול הכספי המעיק על המבוגרים, המבקשים שלווה ונחת.

אם המחוקקים מבקשים מידע נוסף בטרם יקבלו החלטה, עליהם לפנות לגברת לאה שץ סופר, יו"ר דיירי הדיור המוגן, והיא תיטיב לשכנע אותם בהקלת הגזירות המכבידות על הכיסים המתרוקנים והולכים של למעלה ממיליון המבוגרים מאוד בארצנו.