אנחנו חוזרים ומזהירים, מפצירים ומבקשים בשפת תחנונים: אנא מכם, אנשי ציבור. אנשי תקשורת ומנהיגי דעת קהל, חדלו משימוש בשפה גסה קצרת רוח, פוגענית ומעליבה כמו זו שאתם משתמשים בה כיום כנגד יריבים פוליטיים או נבחרי ציבור. שפת התנ“ך העשירה יכולה לשמש אתכם בביקורת שאתם מותחים ביומיום במקום הביטויים הקשים והמעליבים שבהם אתם חוזרים ומשתמשים השכם והערב.

כך למשל קראנו כי יו“ר סיעת מרצ ח“כ מיכל רוזין פנתה במכתב דחוף לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, בעקבות “ברכות“ שהושמעו בתוכנית “הפטריוטים“ בערוץ 14 לכבוד יום הולדתה של ח“כ לשעבר זהבה גלאון.

לפי הפרסום, נאמרו אמירות כמו “את הזיה מהלכת“, “שתעשה מסיבת יום הולדת שתיגמר כמו הקיץ של אביה“, ועוד. ח“כ רוזין ביקשה במכתבה ״להבהיר לכל הנוגעים בדבר את חומרת הדברים, לנקוט צעדים משמעתיים נגד האחראים לתכנים ולמצות עמם את הדין“. היא קבעה בצדק כי “שידור הקטע הוא אלים ופוגעני ותורם במידה רבה להידרדרות השיח הציבורי“.

באותה שעה התבשרנו על התביעה שהגישה משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לדברי התביעה, אולמרט קבע בראיונות כי “ראש הממשלה לשעבר (נתניהו), רעייתו ובנו הם חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי“. אולמרט מצדו טען בכתב ההגנה לתביעה כי “בהקשר הנידון צמד המילים ‘חולה נפש’ איננו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל וכי הוא עצמו לא היה מעלה בדעתו להוציא מפיו את צמד המילים הזה על מנת לחרף, לבזות ולגדף“. בית המשפט יחליט אם הוא צודק.

יש עוד שפע של דוגמאות וציטטות למכביר המאששות את הטענה ההולכת ומתגברת מדי יום ביומו: השפה העברית העשירה הפכה למקבץ גידופים נטולי חן והשראה. אנא מכם חדלו מהשפה הקשה הזו ההופכת לדרך שגרה ומחנכת דור צעיר וחדש להשתמש במילים משפילות ופוגעניות.