שאלת הפלסטינים לא הולכת לשום מקום. אין שום סיכוי לפתרונה או אפילו סימן לקידום הסדר כלשהוא בעתיד הקרוב. זה נכון, ודאי ובמיוחד אם הבעיה הפלסטינית תשאר ותמשיך להיות נושא לדיון, לויכוח ולנאומים נמלצים במועצת הבטחון.

זאת המסקנה שעלתה והתבקשה בדיון שהתקיים היום (רביעי) במועצת הבטחון בנושא המזרח התיכון, שבמרכזו נידונה שאלת הפלסטינים. ביוזמת נורבגיה, הנשיאה התורנית של המועצה, הוזמנו לדיון והשתתפו שרי חוץ של הארצות החברות במועצה. נוכחותם רק חיזקה והזינה את המסקנה שהדיון הנוכחי בשאלת פלשתין, כמו קודמיו, לא יניב שום תוצאה מדינית מעשית.

בדיון התקיימו חילופי האשמות בין שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן לשר החוץ הפלשתיני ריאד אל-מליכי. ארדן תקף בחריפות את הפלשתינים כאשמים בגל הטרור נגד ישראל. בנאומו בדיון, הציג ארדן אבן גדולה המדגימה את האבנים שפלשתינים משליכים מדי יום לעבר כלי רכב ישראליים. "אם אבן כזאת היתה נזרקת על רכבכם כשאתם נוהגים הביתה עם ילדיכם, היתם מחשיבים זאת כמיתקפת טרור?", הטיח השגריר בשאלה בנציגי המועצה. "זה בדיוק סוג הפיגוע שגבה את חייה של אדל ביטון", אמר השגריר כשהוא מנופף באבן. "הפלשתינים רואים את התמיכה שמנהיגיהם נותנים לטרוריסטים, הם רואים בבירור שהטרור משתלם. הרשות ממשיכה לשלם לטרוריסטים משכורות, שמשמעות הדבר ככל שתשפוך יותר דם יהודי, כך אתה ומשפחתך תקבלו יותר כסף".  

השגריר ארדן הציג את נתוני הטרור הפלשתיני לשנת 2021. בסוף נאומו תקף את איראן כאחראית ואשמה בפיגועי טרור שאירעו באחרונה באזור. "רוב פעולות הטרור שבוצעו באיזור בעוד שהשיחות בוינה מגיעות לשלב קריטי. הקהילה הבינלאומית עומדת בפני פרשת דרכים", אמר. 

שליח האו"ם במזרח התיכון האשים בנאום מוקלט מירושלים את ישראל כ"פוגעת בפלשתינים בשטחים הכבושים, מפנה משפחות, הורסת בתים ובונה התנחלויות". יושבת ראש הדיון, שרת החוץ של נורבגיה קראה לצדדים להתחיל לפעול לקידום פתרון שתי המדינות".

מחר תתקיים במליאת עצרת האו"ם הצבעה על הצעת ההחלטה של ישראל, נגד הכחשת שואה, הכוללת גם אימוץ ההגדרה להכחשת השואה, הטלת אחריות על חברות אינטרנט לפעול להסרת תכנים המכחישים או מעוותים את השואה. עם הצעת ההחלטה תאושר ותעבור, תהיה זאת הפעם השניה בלבד, מאז חברותה של ישראל באו"ם, שהיא מעבירה החלטה ביוזמתה.