אם קיימת מפלגה בישראל שזקוקה בדחיפות לחידוש מהפכני של הרכב נציגיה, ל"מתיחת פנים" נציגותית טוטלית – זאת מפלגת יהדות התורה. אם קיימת מפלגה שהסיכוי ששינוי כזה יקרה שואף לאפס – זאת מפלגת יהדות התורה.

עובדה זאת לא בדיוק מטרידה את הכתבים המפלגתיים, לא את כתבי הכנסת ולא את הפרשנים. זה בכלל לא מעסיק אותם. מה שמטריד זה תגובתה של רע'מ ויחסה של המשותפת לתוצאות הבחירות החדשות. פרשנים מעריכים ברצינות תהומית את הפופולריות הגואה של בן גביר בקרב צעירים חרדיים. מנחשים מה יעשה ניר אורבך.

ההתעלמות התקשורתית ממה שצפוי מצידה של מפלגת יהדות התורה וראשיה בתגובה לתוצאות הבחירות היא שגיאה. חמור יותר, היא רשלנות, הזנחה. מפלגת יהדות התורה, עם שני פלגיה, - דגל תורה (הליטאי) ואגודת ישראל (החסידי) - היא הסכנה החמורה לדמוקרטיה בישראל.

זאת מפלגה שקיומה מהווה את האיום המוחשי, הקונקרטי ביותר למערכת הדמוקרטית של המדינה. לפי הדיווחים, ח"כ משה גפני, יו"ר יהדות התורה, יוזם, מוביל פועל ומפעיל מהלכים במטרה להקים ממשלה חילופית. הפעילות הגורפת של גפני למען ממשלה חילופית מפריכה את הערכות שהתפרסמו לאחרונה כאילו שבקרב חברי כנסת ובכירים חרדיים מתגבשים ספיקות לגבי עתידו הפוליטי של נתניהו והם יהיו מוכנים לנטוש את גוש נתניהו והצטרף לקואליציה בלעדיו. 

"זה לא יקרה", אמר לי אתמול בכיר מאוד בצמרת חסידות גור. המאמצים של משה גפני לא נועדים רק למנוע בחירות חדשות. גפני מיישם את היעד החשוב והמרכזי ביותר של יהדות התורה, הוא מקדם את השאיפה העליונה של מפלגתו ומשקיע מאמצים במטרה להבטיח את המשימה המקודשת בעיניו ובעיני עמיתיו הח"כים של יהדות התורה - לשמור, לשריין ולבצר את מעמדו של בנימין נתניהו כמועמד בלעדי לראשות הממשלה.  

יהדות התורה איננה אוהדת את נתניהו ואיננה תומכת בו. לא רק. הח"כים של יהדות התורה סוגדים לנתניהו. עבורם הסיסמה איננה "רק ביבי". קריאת הקודש שלהם היא, "נתניהו ואין בלתו". חבורה של פוליטיקאים חרדיים, שמניחים בבוקר תפילין, שומרים את השבת וכשרות הכתירו את בנימין נתניהו כאלהים שלהם, מה שבמקורות מוגדר "אלהים אחרים".

אביו של נתניהו היה אתאיסט מוצהר וגאה. בנימין נתניהו הוא אתאיסט נסתר. הוא זקוק לקולותיהם של ח"כים חרדיים. זה לא מפריע למשה גפני או למאיר פרוש ולישראל אייכלר לגלות הערצה אובססיבית לבנימין נתניהו ולראות בו המועמד היחידי הראוי ורצוי לכהונת ראש הממשלה. נגד נפתלי בנט, שמניח תפילין ושומר שבת צרח גפני בכנסת "שם רשעים ירקב".

גפני לא סלח ולא יסלח לבנט שבכהונתו כראש ממשלה חילל את התואר הזה שאלהים יצר ושומר לבנימין נתניהו. בשביל הח"כים של יהדות התורה בחירות חדשות הן בדיחה. מקומם ברשימת מפלגתם לכנסת מובטח ומשוריין. אין להם מתחרים. ראשי ישיבות ליטאיות כבר מנסחים חוות דעת שתפנה למצביעים החרדים להצביע בעד יהדות התורה שבראשות משה גפני.  

גם האדמורי'ם בישראל כבר מוכנים ומזומנים לחתום על 'דעת תורה' שיקרא לחסידיהם להצביע בעד יהדות התרה. כך בדיוק חשים גם עמיתיו של גפני, נציגי שני הפלגים של המפלגה החרדית - דגל התורה הליטאית ואגודת ישראל החסידית. ליצמן כמובן ייעדר. במקומו תציג חסידות גור מועמד חדש.

לחברי הכנסת מאיר פרוש, ישראל אייכלר, אין מתחרים. גם מקומם ברשימה לבחירות החדשות של יעקב אשר, אורי מקלב ויצחק פינדרוס משוריין. אדמורי'ם וגדולי תורה כצפוי וכנהוג יפרסמו "דעת תורה" שתקרא לבוחרים החרדיים והחסידים להצביע בעד נציגי יהדות התורה.

לפי דיווחים ופרשנויות המתפרסמים באחרונה, ראשי שתי המפלגות ש"ס ויהדות התורה חוששים מסימנים של פופולאריות מתפשטת לח"כ איתמר בן גביר במיוחד בקרב חרדים צעירים, האוהבים את התנהלותו הימנית הקיצונית. אבל חששות אלה, גם אם יתגברו, לא יביאו לשינוי כל שהוא בהרכב הרשימה הצפויה של יהדות התורה בבחירות.

הח"כים הותיקים של יהדות התורה לא השיגו שום הישג משמעותי בתחומי הדת והיהדות שהם מתיימרים לייצג. אין שום הישג חיובי מבחינת הדת, שרשום על שמם. למעשה הם לא השאירו עקבות או סימנים רצויים בזירת הדת והמדינה. הם ייבחרו  שוב. המטרה שלהם תישאר – להיאבק למען מעמדו של נתניהו כמועמד בלעדי לראשות ממשלה.