בצל הפסיקה השנויה במחלוקת של בית המשפט העליון בארצות הברית נגד הפלות, אירעו שם שני אירועים ראויים לציון לאחרונה. ראשית, בבחירות מוקדמות במפלגה הדמוקרטית בניו יורק, שקבעו את מועמד המפלגה לכהונת מושל/ת מדינת ניו יורק, זכתה בניצחון גורף קטי הוקול, שקרוב לוודאי תנצח בבחירות האמצע בנובמבר ותהיה האישה הראשונה שתכהן כמושלת המדינה הגדולה בארצות הברית, ניו יורק.

באותו יום, בשימוע פומבי של ועדת הקונגרס החוקרת את ההסתערות על הקפיטול ב־6 בינואר בשנה שעברה, העידה קסידי הצ’ינסון, העוזרת הבכירה של ראש הסגל של הבית הלבן בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ, ודבריה, לפי משפטנים, עשויים לשמש בסיס לתביעה משפטית נגד טראמפ.

קטי הוקול איננה דמות מעוררת השראה. היא כיהנה כסגנית המושל לשעבר אנדרו קואומו, שכזכור נאלץ לפרוש בעקבות הקביעה כי הטריד מינית 11 נשים. בתפקידה הקודם, הוקול הייתה אלמונית. יש האומרים שקואומו דאג לכך שסגניתו לא תיחשף לתקשורת.

מאז שמילאה את מקומו כמושלת, הוקול התנהלה באופן מאופק. הופעותיה בציבור היו ענייניות. רק בנאום שנשאה בתגובה לפסק הדין של בית המשפט העליון נגד הפלות, היא הבטיחה כי תחת הנהגתה נשים בניו יורק לא ייפגעו מהשלכות פסק הדין. הוקול גם נקטה מהלך נבון ומינתה כסגנה פוליטיקאי שחור.

ניצחונה בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית היה צפוי. ההערכה היא שהיא תיבחר כמושלת בבחירות בנובמבר. “היא מייצגת את המעמד, את הכישורים ואת היכולות של האישה האמריקאית באופן הכי מכובד ומבטיח”, אמר פרשן בערוץ ציבורי.

במקביל, עדותה של קסידי הצ’ינסון בוועדת הקונגרס לחקירת ההסתערות על בניין הקפיטול - ריתקה מיליוני צופים וקיבלה חשיפה תקשורתית עצומה בהיקף שאף עדות לא קיבלה עד כה. הצ’ינסון תיארה בשלווה ובקור רוח את התנהגותו של טראמפ וירדה לפרטי פרטים לגבי התנהלותו במהלך האירוע. “והוא הנשיא כל כך משתוקק להצטרף אליהם, להיות חלק מהם”, אמרה.

משפטנים שניתחו את עדותה אמרו שהיא הזכירה להם את עדותו ההיסטורית המפורסמת של ג’ון דין, יועץ משפטי דאז בבית הלבן, במשפטו של הנשיא ריצ’רד ניקסון בפרשת ווטרגייט. עדותו של ג’ון דין נגד ניקסון נחשבת כעדות המפלילה שחרצה את גורלו של ניקסון והדיחה אותו מהבית הלבן. “להערכתי, עדותה של הצ’ינסון תהיה המפלילה ביותר נגד טראמפ”, צוטט משפטן ב”ניו יורק טיימס”.

דווקא במהלך המחאה האמריקאית על פסק הדין נגד הפלות, נדמה ששתי הנשים הללו – הוקול והצ’ינסון – הצליחו להעצים את הנשים האמריקאיות ולתת להן תקווה.