משהו: “את שואלת מה הססמה שלי?", אמרה מישהי, “אפס, אפס, אפס, אפס. רציתי ססמה שתזכיר לי אותו".

תיק הבייגלה

הנה כל הפרטים על תיק חדש נגד נתניהו, כתב אישום שמבשיל בימים אלה וייקרא תיק עשרת אלפים. האשמה: ביבי קיבל מאדם שקית של מקלות מלוחים.

זה החל במידע שהגיע למטה המשטרה על ידי 980 אנשי המודיעין לענייני נתניהו. כבר בשיחות מסדרון בנופש השנתי שלהם עם המשפחות במלון באילת התחילו להתחבר החוטים. זה קרה כשילד אחד לקח מקל מלוח לפה, ואז נזכר אחד מאנשי יחידת איסוף הפירורים של ביבי, שהוא ראה פירור חשוד באשפה שהוצאה מהמעון בבלפור והועברה לסריקה ביחידה לסריקת ביבי בבניין הסמוך לבניין המכון לחקר ביבי. כשהוא ראה את פירור הבייגלה המלוח שנפל לילד, הוא הבין שהוא ראה פירור כזה גם באשפה המוצאת מבלפור.

מה עושה פירור של מקל מלוח אצל ביבי? עלתה השאלה, וכדי להגיע לחקר האמת הועבר המידע למגדלי הבולשת לבדיקת ביבי.

מהר התגלה, לאחר רק עוד שלוש שנות חקירה, שאחד משכניו של ביבי בבלפור קנה שקית מקלות מלוחים במכולת ברחוב התיבונים ברחביה. עיתונאי ששמע על פרט זה בחקירה טען שאין מכולת ברחוב התיבונים והוגדר כביביסט ואבד בנבכי העיתונות.

חוקרים נסעו לארצות שונות בעולם כדי לברר מאיזו חיטה עושים את הקמח שממנו עלולים היו לעשות את הבייגלה מסוג מקלות מלוחים שביבי קיבל משכנו. לא חוסכים בכסף כאשר מדובר בחקר האמת. התוצאות שמורות במחסני חקירות ביבי, שהורחבו תוך פינוי שכונות מגורים שעמדו בדרך.

היועמ״ש אישר בשלב זה את פתיחת חקירת המקלות המלוחים שניתנו לביבי, ובקרוב גם ימצאו סעיף אשמה שעל פיו זה מעשה פלילי.

עכשיו נתכנסו בכירי החוקרים, הפרקליטים ומפכ״ל המשטרה, שרצה לדעת כל אות, כי מדובר בחקירה רגישה שיכולה להפיל ראש ממשלה מכהן, מי ייתן.

נמצא שבתוך שקית של מקלות מלוחים מתוצרת בייגל, יש הרבה מקלות מלוחים. אלה עובדות שאין עליהן עוררין, ואף שופר של נתניהו לא יכול להכחיש.

החקירה עלתה עד כה 270 מיליון שקלים. התקשורת הוזנה בפרטים כל שנות החקירה, כולל צורות של מקלות מלוחים מעוותים שעלולים להופיע בשקית בייגלה כזו, והכותרות ויומני החדשות העבירו זאת לציבור וטענו אותו בשנאה.

החקירות העלו שהשקית שניתנה במתנה לביבי היא מטיפוס השקיות הגדולות, של 400 גרם, ולא שקית אישית קטנה. הצוות בבניין לספירת הבייגלה הצליח לספור 768 מקלות מלוחים בשקית, אבל אז קרסו מחשבי ספירת הבייגלה, כי גילו שיש אי־סדרים והתגלו בלבולים ואי־התאמות בין הצוותים הסופרים. התקציב לספירת הבייגלה בשקית הועלה, וגויסו מתמטיקאים, כי לא חוסכים בכסף כאשר מדובר בחקר האמת.

לאט־לאט נתגלה גודל המתת לנתניהו. אורכו של כל אחד מהמקלות המלוחים הוא 6 סנטימטר, והתברר שכאשר מחברים את כל המקלות המלוחים זה לזה הם מגיעים לאורך של למעלה מ־46 מטר.

הידיעות פרצו באדום במהדורות הפותחות: “46 מטרים של מקלות מלוחים סופקו לביבי על ידי שכנו, שקיבל טובת הנאה כאשר ביבי אמר לו ברחוב: היי, תודה על הבייגלה".

לכל מקל מלוח צמודים עד 5 גרגרי מלח. מדובר בלמעלה מ־3,800 גרגרי מלח בשקית. כל השוטרים וכל הפרקליטים נסעו ללונדון לבדוק במעבדות אם גרגרי המלח בשקית הנבדקת הם רגילים או שמא מדובר בבייגלה פרימיום עם גרגרי מלח אטלנטי מההימלאיה המקסיקנית, מה שמוסיף לפרשת שחיתות מטלטלת זו אספקטים נוספים ועלויות נוספות.

חוקרים ופרקליטים נוספים נסעו למדינות שונות בעולם כדי לבדוק את מצב גרגרי המלח במקלות מלוחים בארצות אחרות. בחלק מהמדינות לא ידעו מה זה מקלות מלוחים. מה שמעיד עד כמה הפרשה סבוכה, ומדוע היא דורשת משאבים כספיים כה גדולים. עד כה ניתן למשטרה לצורך חקירה זו תקציב בלתי מוגבל, והיא עברה אותו, אבל לא מתחשבנים כאשר מדובר בביעור השחיתות.

בשנה השישית לחקירה התכנסו באולם היכל התרבות רוב העוסקים בחקר האמת כדי להחליף דעות. נראה מה יקרה.

עיתונאים ופוליטיקאים

בועז ביסמוט, בבקשה, לא ללכת לפוליטיקה. עוד אפשר לסגת. עיתונאי לא יכול ללכת לפוליטיקה. עורך ראשי בטח לא. מצטער. גם יאיר לפיד לא היה יכול ללכת לפוליטיקה. וגם שלי יחימוביץ׳ לא. זה לא יכול להיות. עיתונאות היא עיסוק משונה. זה אורח חיים מחייב, אבל בלי חוקים, כי החוקים טבועים בתוך הלב פנימה.

לא ייתכן שכיום, כאשר אנשים קוראים או שומעים עיתונאי חדשות מציע את הניתוח שלו, את הביקורת שלו, מראיין פוליטיקאי או מסקר אירוע פוליטי - כל אחד מהקוראים או הצופים יחשוב שאולי העיתונאי הזה כרגע במגעים להצטרפות למפלגה או להקמת מפלגה. לא יכול להיות שכאשר עיתונאי מדווח, נחשוב שהוא אולי גם בונה במקביל הסכמים פוליטיים ומכין לעצמו תפקיד בכנסת.

אולי זה כבר המצב מזמן. אולי מוצדקת הרגשת הייאוש שלי שאיש לא מבין מה לא בסדר, ומה אני רוצה.
 
תשבצי חוסר היגיון

יש עכשיו שאלה קשה בתשבצים.

ההגדרה היא: “ראש ממשלת ישראל עד סוף יוני 2022 (5,3)". אנשים לא מצליחים להיזכר מי זה.
תשבצים רבים נשארים לא פתורים בגלל שאלות קשות כאלו.

ביבי, תתעדכן

למה ביבי לא הולך לעדכון ביטחוני־מדיני אצל ראש הממשלה יאיר לפיד? לא בסדר. נתניהו הסביר שהוא רוצה למנוע את הפיכת העדכון הביטחוני לכלי פוליטי בזמן בחירות והודיע שהוא מתעדכן דרך המזכיר הצבאי. לא מוצא חן בעיניי.

ראש ממשלת ישראל, גם אם מדובר בממשלת מעבר, הוא ראש ממשלת ישראל. ביבי היה צריך לבוא לעדכון מדיני וביטחוני וכל עדכון אחר אצל ראש ממשלת ישראל, רק כי הוא ראש ממשלת ישראל. אגב, מותר לביבי גם לעדכן בעצמו את לפיד ראש ממשלת ישראל בפגישה כזו.
נתק לא מובן לי, ולא נראה לי טוב.

פינת השלולית

זה הסיפור על צפרדע שלא כל כך הלך לו עם נסיכות. פעם אחת הוא בכל זאת יצא לדייט אחד. כלום לא יצא, והנסיכה חסמה, אבל מאז הוא תמיד משחיל לשיחה שלו את המילים “האקסית שלי". 