1. כן, השתכנענו שטובת המדינה, עם ישראל והמפעל הציוני, הן שעומדות בבסיס "חזונו" של נתניהו ללכת על "מהלך דרמטי" ולהעביר "תוך מאה ימים" חוק שישנה את שיטת הממשל ויאפשר לו לשלוט בלי רגולטורים ארבע שנים. 
אם אפשר, שאלה קטנה: אם זו טובת המדינה, אז למה לא עשית את זה קודם? אתה כבר סוגר קדנציה שלישית, לא? הרי דובר על שינוי השיטה כבר פעמים רבות. כולם הגישו הצעות. ליברמן וחיים רמון ותנועות ציבוריות ועמותות ושאר ירקות, אבל אתה האמנת שיהיה בסדר ותוכל להמשיך לקרטע בשלטון גם בלי זה. אגב, אם החוק הזה היה בתוקף ב-2009 , ציפי לבני הייתה מרכיבה ממשלה לארבע שנים. היא הרי ניצחה אותך ואת הפאסון שלך אז (28-29). צמרמורת, אה?
התשובה: לא עשית את זה קודם, מר נתניהו, כי רק עכשיו אתה מבין שנגמרו התרגילים וכדי להמשיך להנציח את שלטונך ואת ישיבתך המאובנת והמנוונת על מנעמי השלטון, צריך סיוע חיצוני. הטריקים נגמרים, השטיקים אוזלים, מעטים מאוד הפוליטיקאים שיסכימו לשבת איתך, שיאמינו למילה שלך.

מיצית את האשראי שהצטבר בשנים שלא היית כאן ועכשיו אתה צריך לשנות את שיטת הממשל כדי לנסות להמשיך להיאחז בחיינו. ניסית למנוע מראובן ריבלין להגיע לנשיאות, ניסית לבטל את הנשיאות, ניסית וניסית ונכשלת, אז עכשיו אתה מנסה לנטרל את הנשיאות, כי היא פוגעת באינטרס הקיומי הבסיסי ביותר של העם היהודי לדורותיו: המשך כהונתך. הרי אם נעשה משאל חשאי בין כולם, ואני מתכוון לכו-לם, לא רק הפוליטיקאים במפלגות האחרות (כולל בנט, ליברמן, כחלון), אלא גם בתוך הליכוד, יימצאו מעט מאוד אנשים שמאמינים לך.
הרי הכל מתחיל ונגמר בניסיון ההדחה שלך, שלא היה מעולם, לפני חודשיים. איזה חרדות שאתה חטפת. איזה סיוט. שיאיר לפיד ינסה לקרוא עליך תיגר? הרי זה נגד חוקי הטבע. מתישהו גם אתה תבין שזה היה עורבא פרח, ועד אז עדיף שתיקח שניים-שלושה כדורי הרגעה, במקום ליזום שינוי שיטת ממשל דרמטי.
רמז: אתה תשנה את שיטת הממשל בדיוק כמו שמינית את משה כחלון ליו”ר מינהל מקרקעי ישראל אחרי הבחירות הקודמות. ההבטחה הזאת שלך תזרום לביוב וממנו לים בדיוק כמו כל שאר ההבטחות וההצהרות שלך (“נפיל את שלטון חמאס”, “נמנע גרעין מאיראן” וכו’ וכו’).
2. חסרו לי כמה דברים בנאום שלך, מר נתניהו. חסר לי קצת העניין החברתי-כלכלי. כן, ההצקה הזאת עם העניים, וכל זה. אתה יודע, אלה שלא גומרים את החודש. אתה בעצם לא יודע. אלה שלא מסוגלים להגיע לדירה, למרות שהם ממוקמים בעיבורו של המעמד הבינוני. אלה שמרגישים שהמדינה שלהם מתנכרת אליהם, לא סופרת אותם, ומשקיעה את מיטב כספה ומרצה בסקטורים נידחים. מה הפתרון שלך לנושא הזה, מר נתניהו? הרי איך שהרחת בחירות, מיהרת להתיישר עם העלאת שכר המינימום. עוד דקה יבשרו בביביתון שאתה הגית ויזמת את המהלך הזה מלכתחילה.
זה מה שחשוב לאזרחי ישראל בימים טרופים אלה, מר נתניהו? משילות? אתה חושב שהתשובה ליוקר המחיה, למציאות הבלתי נתפסת שמקשה מאוד את החיים בארץ הזאת, את הפערים העצומים בין עשירים ועניים, את מספר המשכורות הנדרשות להגיע לדירה (הגבוה בעולם המערבי), התשובה לכל זה היא לתת לך למשול ארבע שנים בלי הפרעה?
אתמול סיפרו כמה חברים בוועדת הבחירות של הליכוד שאתה, באופן אישי, שוחחת עם יו”ר ועדת הבחירות של הליכוד וביקשת ממנו שיאשר את הוצאת המשקיפים מהקלפיות בפריימריז המוזרים שהתקיימו בשבוע שעבר. המשקיפים מפריעים לך, מר נתניהו? מה הם אמורים לחשוף ועל מה הם אמורים להשקיף, שכל כל מציק לך? בדיוק כמו שאתה מתנגד למשקיפים בפריימריז, כך אתה מתנגד לאופוזיציה בכנסת, לתקשורת שתמתח עליך ביקורת (שזהו תפקידה), לאנשים שיחלקו על דעתך וינסו להתעמת איתה. קיסר, זה מה שאתה רוצה להיות, ביבי. ואני די מבין אותך, כי אתה נשוי לקיסרית כבר 25 שנה, אז הגיע הזמן.
3. ערוץ 2 שידר אתמול את רוב נאום הבחירות של נתניהו בשידור חי, למרות שלא נפל על הזמן של המהדורה. מהלך תמוה, שאם היה קורה ב"תחום האסור" של תעמולת הבחירות היה יו”ר ועדת הבחירות מוריד על הערוץ את השאלטר. מכיוון שאנחנו לא בתחום האסור עדיין, נשאלת השאלה איפה שיקול הדעת העיתונאי. ממול, בערוץ הראשון, בערב הבכורה של יעקב אילון, נפתחה המהדורה בבשורה ש”אבו מאזן מתערב בבחירות בישראל”. נתניהו לא היה מנסח את זה טוב יותר (בעצם, אולי הוא באמת ניסח את זה).
הבוקר, אני מניח, נמצא את סיסמאות המנהיג מרוחות על הכותרות של החינמון הנפוץ במדינה, שנדחף כמעט בכוח למאות אלפי ישראלים מדי בוקר, בסגנון צפון קוריאני. ואחרי כל זה, אני שואל את עצמי איפה ינון מגל, שייבב קצת על התקשורת השמאלנית. איפה עדת המקוננים והמקוננות על המזימה השמאלנית למכור את המדינה לערבים, או לכל מי שירבה במחיר, כחלק מפרויקט אנטישמי בינלאומי גדול. כאילו השמאל לא הגה, הקים ובנה את הארץ הזאת, בימים שעוד הייתה שפויה.
במציאות, התמונה שונה בתכלית. נתניהו רוצה לשנות את השיטה, לחסל את קיני ההתנגדות הפוליטיים האחרונים, אחרי שחיסל את שלטון החוק, אילף את המשטרה, הביא יועץ משפטי כלבבו, מינה מבקר מדינה שעבר אודישן בבלפור, ביצר את "חוק הצינון" שמונע מכוחות מתאימים להציג אלטרנטיבה והלך לבחירות כי ניסו לפגוע בעלון המשפחתי שתפקידו לקפד כל ראש אלטרנטיבי שמופיע באופק.
אה, ואסור לשכוח: הפרקליטות, אותה פרקליטות שמונעת להזיז סיכה ולמנות מזכירה במשרדי ממשלה לפני בחירות, אותה פרקליטות שמפוצצת פרשת שחיתות מפלגתית ענקית ערב בחירות (ובצדק), מנסה למנוע בכל כוחה פרסום עדויות, מסמכים והקלטות הקשורות בנעשה בבית ראש הממשלה, לפני בחירות. דחילק, אומרים הנציגים של יהודה וינשטיין ושי ניצן, זה רגיש עכשיו.