פרשננו לניהול משברים מציע את כפל הלשון הביבית (מבית ביבי) לטיפול בסוגיות הבוערות של ישראל היום - לא "ישראל היום", שמסוכן כמו השפעתו הכוחנית של מקימו על מקבלי ההחלטות.

הנאום לקונגרס: נתניהו אונס אותנו לנקוט עמדה בפוליטיקה האמריקאית לטובת הרפובליקנים, אדלסון, שלטונו - ובעיקר לרעת הנשיא אובמה ולרעת עמישראל. נאומי ראש הממשלה ישפיעו בנושא איראן כמו הצהרותיו היהירות ב"נאום הפצצה" באו"ם לפני כשנתיים וחצי. והכל נועד לקושש עוד רבע מנדט מבוחרי "ישראל ביתנו היהודי". שיסלחו לנו ארה"ב השפויה ואובמה. אנחנו נגיב בזמן, במקום ובאמצעים המתאימים. 
ניהול המשבר: ראש הממשלה יצר ומחולל את המשבר הגדול שבו אנו חיים, סמטוחה מדינית, ביטחונית, כלכלית וחברתית - אז למה מאפשרים לו גם לנהל אותו? הפרפרזה של הביבי על לנין: "ככל שהמצב יהיה רע לכם, לי יהיה יותר טוב". זה לא "התקדמות לפתרון דרך משבר", אלא "המשבר הוא הפתרון". ובכן, גם על כך נגיב בזמן, במקום ובאמצעים המתאימים.

ההפחדות והאיומים: מנהיגכם משך את מלחמת "צוק איתן" 50 יום, כולל המתנה ארוכה של 75 אלף מילואימניקים - ואחרי מערכה מסורבלת בדמים מרובים, תרתי משמע, ושיתוק חלקי של המדינה, מתפחדן האיש שהבטיח לחסל את חמאס, מתחנן להפסקת אש ומשיג רק תיקו. עכשיו הוא שב ומגייס את ארסנל ההפחדות של "עומדיםעלינו לכלותנו", כדי שאתם, בחרדה קלאוסטרופובית, תבחרו בו שוב. הפחדה. כל שאר האמצעים נכשלו מזמן. הכל כשר, בהשגחת בד"צ, והרשות נלקחה. גם על כך נגיב בזמן, במקום ובאמצעים המתאימים.
הבחירות בליכוד: כמו ברפובליקת בננות או באיראן, מתאפיינות הדמוקרטיה הישראלית והשחיתות השלטונית בבלגן המפוקפק של ספירת הקולות החוזרת במפלגת השלטון. עבודת יד ועבודה בעיניים. לא חשוב מי יזכה, הדיכטר (חוק מדינת הלאום) או החוטובלית (עלייה להר הבית) כפי שאכן זכתה ברגע האחרון, אך מריבתם על הכיסא חשפה את השקר והצביעות שבבחירות מכוונות והזיוף והרמייה מצחינים את האווירה.

לבוחרים המושבעים ולראשי הבלטה של הליכוד זה לא מזיז. אף אחד לא קם ומקים שערורייה למען ליכוד נקי יותר. שאלה למתלבטים ולצפים: האם מפלגה שחויבה לפתוח מחדש את כל קלפיותיה ראויה להנהיג מדינה? אנחנו, בכל מקרה, נגיב בזמן, במקום ובאמצעים המתאימים.
ציונות: הורי הכותב עלו לארץ ב-1920, ייבשו ביצות, סללו כבישים, הקימו מושב לתפארת והגנו עליו מפורעים ערביים. הם היו חלוצים והציונות הפעילה אותם. אחרי 60 שנה אמר איש זקן וחכם בכפר, שהמתנחלים אינם חלוצים ציונים, אלא מתחזים רודפי מדון. היום, בדרכו להפוך את ישראל להתנחלות מבוצרת ומשיחית, השתלט הימין הסהרורי גם על הציונות.

אם הציונות שלהם כוללת כיבוש קרקע, דיכוי ונישול וחיים על החרב, אני ורבים כמוני כבר איננו ציונים. כנראה שהציונות השפויה סיימה את תפקידה בהקמת מדינה בית משגשגת ומוגנת – והציונות הלא שפויה מתחילה לצעוד במגפיים כבדים לרגליה, כיפה שרועה על פדחתה וחזון עיוועים בלבה.

הרצוג, לבני, לפיד, כחלון וגלאון. תפסיקו להתנצל לפני שנאבד את המדינה. תתחילו ללחום, עכשיו, כאן, ובכל האמצעים המתאימים.
הזמן: 17 במרץ. המקום: הקלפיות. האמצעים המתאימים: כל פתק לבד מאלה של הליכוד, הבית היהודי והימין הקיצוני – ובעיקר הכרח קיומי לגמד ולסלק אותם מהשלטון.