צרותיו של ראש הממשלה נתניהו מגיעות בצרורות: בעוד אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, מעיד במשטרה, מתברר כי מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, מתכוון לפרסם דוח נפיץ במיוחד על משבר הדיור ובועת הנדל״ן, שבועיים לפני הבחירות.



הדוח יפורסם בתחילת מרץ (פרסום ראשון על כך הופיע ב״גלובס״), וההערכה היא כי הוא ימתח ביקורת חריפה עד קטלנית על שלוש ממשלות: ממשלת אולמרט, ושתי ממשלות נתניהו. מכיוון שאולמרט לא רלוונטי, יישאר נתניהו בבדידות כמעט מזהרת בשדה הקטל הציבורי־תקשורתי הזה. יאיר לפיד, שהיה שר האוצר שלו שנה ועשרה חודשים, יוכל להציג את תוכניותיו השונות (שאותן טרפד נתניהו). נתניהו לא יוכל להציג מאומה.

אבל הצרה הממשית יותר מתפתחת מכיוונו של מני נפתלי. באיחור כבד ולאחר גרירת רגליים מחפירה, מתחילה מערכת אכיפת החוק לבצע את תפקידה. נפתלי הציג אתמול חומרים רבים על המתרחש בבית ראש הממשלה לחוקרי יחידת להב 433, בראשותו של תת ניצב אפרים ברכה.

על פי כמה הערכות, שמר נפתלי חשבוניות ומסמכים רבים, שמעידים על שיטת פברוק תשלומים שהייתה נהוגה במעון ראש הממשלה בזמן שגרו בו בני הזוג נתניהו. נפתלי קיבל מהמשטרה חסינות מהפללה עצמית, והוא מתכוון, לראשונה, לשפוך כל מה שאסף וצבר במהלך 20 החודשים הקשים שעבר במעון ראש הממשלה.

הסכנה המוחשית שנשקפת לנתניהו כרגע היא שבעקבות נפתלי יישברו עדים נוספים וינדבו חומרים למשטרה. כשלבנה אחת בסכר קורסת, עלולה להיגרם התמוטטות כוללת. נפתלי עצמו קיבל בימים האחרונים פניות רבות מחבריו שנשארו לעבוד בסביבות מעון ראש הממשלה או משרד ראש הממשלה.

רובם עדיין חוששים, אבל מחסום הפחד מעולם לא היה קרוב יותר לשבירה. ההערכה היא כי אפילו היועץ וינשטיין לא יוכל לבלום עוד את יציאת האמת לאור, וייאלץ להורות על חקירה. אם חקירה כזו תיפתח, אורח הכבוד בחדר החקירות יהיה עזרא סיידוף, הזרוע הביצועית הארוכה של בני הזוג נתניהו בשנים האחרונות.