לבחור בישראל 2015 זה כמו ללכת לנשף מסכות. מי המועמד שעומד מולי? איש שמאל או איש ימין? סוציאליסט או קפיטליסט? הקלפים שמורים קרוב לחזה. המסכה מתחלפת לפי צורכי השעה. טובי מנהלי הקרקסים מציפים אותנו בסרטונים, בדפי מסרים, בעיתונים סאטיריים, בהודעות בטלפון האישי ובמה לא. ואיך נדע בסוף מה לשים בקלפי? אדם מהשורה שלא מספיק ציני ומאמין למה שהוא רואה, עלול להיות מושפע. כמו שכולנו בעצם מושפעים מפרסומות למשקה קל, לבגדים, לבשמים או לחברת סלולר.



לכן אני ממליצה לכל מצביע לא להקשיב לכל זה, אלא לבחור לפי ההיגיון הפשוט והבריא. אתה איש שמאל? אתה חושב שההתנחלויות הן המכשול בדרך לשלום הנכסף עם הפלסטינים, ושאם לא ההתנחלויות היה כאן שלום ושלווה בין העמים ולכן יש לפנות אותן ולהגיע מהר ככל האפשר להסכם עם הפלסטינים? תצביע למחנה הציוני או למרצ. אתה איש ימין? אתה חושב שנסיגה לקווי 67' תביא מנהרות טרור לראש העין ולכפר סבא, ושאסור לתת לדעא״ש ולאסלאם רדיקלי להיות במרחק יריקה מנתב״ג? תצביע לימין.
 
משה כחלון מציג את עצמו כאיש לאומי אבל לא מוכן להצהיר על שום עמדה מדינית. תאמינו לי שניסיתי בחודשיים האחרונים להבין מאנשי כולנו מה המצע המדיני של המפלגה דרך ראיונות שלהם, אבל יש שם ערפל קרב מכוון. הם לא עונים לשום שאלה מדינית, ובשבוע האחרון גלנט, שלא מספיק מנוסה תקשורתית, חשף שבכוונתם לפנות קודם כל להרצוג להקמת קואליציה. כלומר אנשי ימין שמאמינים לכחלון שהוא ממשיכו של בגין כמו שהוא מצהיר, ימצאו את עצמם בסוף ממליכים את הרצוג ולבני. מדובר בגניבת קולות מהימין לשמאל.
 

ואם תאמרו עכשיו שהעניין המדיני לא מעניין אתכם - מעניינים אתכם החיים עצמם ומה שקורה לכם בארנק, אומר לכם: ראשית, נראה שיוקר המחיה יעסיק כל ממשלה שתעלה עכשיו לשלטון - אם מימין ואם משמאל. ושנית, הדיון הקיומי הוא עתיד יהודה שומרון - אם יהיו שם מיליוני ערבים שבאו ממדינות ערב למדינה הפלסטינית או לא. מי שיתפתה להצביע למפלגות החברתיות עלול למצוא עצמו קונה דירה מוזלת במרכז הארץ ומקבל באותו מחיר גם מנהרה מתחת לסלון.