תודה לאל, ביום שלישי הסיוט יסתיים, לעת עתה. הכנסת ה־20 תהיה זוועה כמו קודמתה. אבל לפחות נפסיק לראות את הבאנרים של המועמדים של אגם הדרעק בכל ניסיון גלישה באינטרנט, ויפסיקו להתקשר אלינו מהמטות בטלפון. קצנו בהם ובאמירותיהם, כל יום שחולף גורם רק לרמת התיעוב כלפיהם לחדור לסטרטוספירה. השרלטנים האלו, שנכשלו כל כך הרבה פעמים בניהול המדינה, שקיבלו החלטות מנוגדות לכל היגיון ואחריות ציבורית, שדחו כל ניסיון לוועדות חקירה ממלכתיות על מעלליהם, מתקוטטים ביניהם כאילו הם יכולים להציג הישגים.



שום נתון שלהם לא תואם את המציאות. ״בתקופתי בנינו מאה אלף דירות״, מרמה ביודעין יאיר לפיד את שומעיו. רק שבפועל נמסרו כ־7,000 מפתחות. אז מה? כל השנים רימו אותנו, ועכשיו ממשיכים. ״בוז׳י וציפי מהשמאל הם אסון לישראל״, זועק הדייר היקר והמפונק מרחוב בלפור, שרוצה להמשיך להתעלק עלינו (אולי יש עוד קצת שיפוצים בבתים בקיסריה או ברחביה, אז הוא זקוק רק לעוד שנתיים), ושוכח נתון מצער אחד מבחינתו: הלו! תתעורר ותריח את הקפה טוב יותר. אתה לא אסון? יש הישג אחד אמיתי שאתה יכול להציג לציבור אחרי שלוש קדנציות? אתה מסוגל בכלל לומר משפט שהוא אמת צרופה? כי עד עכשיו לא התרשמנו שאתה מסוגל.
 
אי לכך ובהתאם לזאת, הנה האלפון האחרון, לקראת הבחירות לכנסת ה־20. המסקנה היחידה: נתגעגע לכנסת ה־19. היא באמת ביזיון, אבל קטן לקראת העתיד הקרוב.
 

א. אמת. אלה לא רק האותיות בפתק של  מפא״י. אמת היא מונח שזר לדיירים, ולשואפים להיות דיירים באגם הדרעק. ״אנחנו חברתיים״, זועקים כל השרלטנים. כן? באמת? שלום פרץ במזרח התיכון? לא נגדיל את תקציב הביטחון? נתחיל לדאוג לעניים, יהיו עוד סייעות בגנים? מחיר הדלק ירד? הבנקים יפחיתו עמלות? המשטרה תגדל? יהיה יותר ביטחון לאזרח? נדאג לערביי ישראל כדי למנוע טרור פנימי? נפסיק לממן במיליארדים את איו״ש? בוז'י יקצץ להם במימון? נפסיק לממן את החרדים העלוקות?
 
וואללה, אתם נשבעים בנקיטת חפץ? אתם רוצים להישבע כשאתם מחוברים לפוליגרף? יהיה קצר בכל רצועת החוף כתוצאה מהשקרים. בארדו יהיה - והכי גרוע, אתם יודעים שאתם משקרים בלי בושה. ואף על פי כן, אתם ממשיכים לשקר.
ב. ברוך מרזל. סוג של טרוריסט, לא רק בחברון, גם בשכונות שפירא והתקווה. אגב, בלי הפרעה מרשויות החוק. האיש היה חייב להיות כבר במעצר מינהלי שבע שנים. הוא מרביץ, תוקף, מסית, מלבה - ועל אף שהכל מצולם ומתועד - מחליטים שאין ראיות להעמידו לדין, ורק מחאה של הקורבן הערבי בשוהדה בחברון גורמת לשינוי במגמה. כיצד היו הרשויות נוהגות אם חנין זועבי ואחמד טיבי היו פועלים כמו מרזל? היא כבר הייתה ארבע שנים בכלא. רק לברוך ולג׳מעתו מותר, כי הם עלה התאנה של אג׳נדת הימין הפשיסטי. הרב מאיר כהנא צדיק לעומת מרזל. לא רק בגללו אסור להצביע למפלגת יחד, אבל בעיקר בגללו.
 
ג. ג'. הם בטירוף, הרבנים שטיינמן (ישיש בן 101 קובע לנו מי ישלוט בנו. זה פשוט לא ייאמן) ואויערבך מיהדות התורה. המפלגות הגדולות מחזרות אחרי מפלגת העלוקות. יבוטלו הסנקציות הפליליות נגד עריקות; מוישה גפני חוזר לוועדת הכספים - ושום מנהיג, ביבי או בוז'י, לא אומר שזה לא יקרה. כי זה כבר קרה, וזה יקרה שוב.

ד. דוד ברודט. יו״ר הנהלת בנק לאומי, שלמדינה יש מניות בו. אין לו בושה לפנות לפרקליט המדינה, לדרוש חסינות לעבריין שסחט את חברת האשראי של הבנק - רק כדי שהציבור לא יידע. דני זקן - המפקח על הבנקים, אותו כנ״ל. השלטון וההון משתפים פעולה, רק כדי להונות את הציבור ולמנוע ממנו מידע רלוונטי. ואיפה היה שר האוצר? מדוע לא נשמע קולו? האם ידע על הפנייה והבקשה לקנוניה? האם מחליפו שהוא רה״מ ידע וגם הוא שתק? ואם לא ידעו, זה תקין? כך מנהלים מדינה? כך מונעים מידע מהציבור?

ה. השם, היכן אתה כשצריך? זו התורה שמסרת לעם ישראל? התבטלו; התעלקו על הקופה הציבורית; היו לסחטנים כי מנהיגי המפלגות הגדולות חלשים ורפים; היו לעריקים; התבדלו מהחילונים; השמרו מהקדמה וקדשו את הפרימיטיביות; הסתגרו בגטאות; היו לגזענים ושמרו על בניכם ובנותיכן מהמזרחים; הצטרפו לכתות של רבנים שיעשקו את כספכם ויבטיחו לכם עתיד טוב יותר; האמינו לביבי שידאג לכם; אלה הם עשרת הדיברות מודל 2015?
 
ו. ואהבת לרעך כמוך. או לפי המקורות: ״לא תיקום ולא תיטור את בני עמך. ואהבת לרעך כמוך״ (ויקרא פרק יט, פסוק יח). איך שהם אוהבים, החרדים, זה את זה, אין עליהם. פשוט דוגמה לחילונים. שטיינמן הישיש אוהב את אויערבך, באמת אוהב אותו; אריה־ גנב־צדיק־זכאי־תמיד אוהב את אלי ישי. פשוט תענוג, להתמוגג מההערכה והאהבה ששורה בין הפלגים החרדים.
 
כמובן שלא דיברנו על הבית הלבן של נפתלי בנט, שם אוהבים מזרחים מאוד (איילת שקד חצי עיראקית. וואו, הם ידעו על זה בתקומה, לפני ההצטרפות?); יאיר׳קה החתיך אוהב את כולם, בודי הרפה אוהב את ציפקה פיט־פוט, ואיווט המפחיד בעיקר אוהב ערבים. סבבה איתכם.

ז. שנים פוחדות המפלגות הגדולות מהאות ז', כי הן לא רוצות לומר לנו מה הן ישימו עלינו, יממה לאחר הבחירות. והנה הפעם הרימה את הכפפה מפלגת הכלכלה של האחים גולדשטיין, והם עם ה־ז. תשקלו להצביע להם, לפחות הם אמינים, אז מה אם הם ליצנים עצובים? ב־מחל ואמת יש ליצנים טובים יותר? כי אני ממש לא התרשמתי.
 
ח. חנין זועבי, וחברים מהדנ״א של עשיו. כן, תסתגלו. לא משנה כמה ביבי ירמה עם האיום של ח״ב ערבי בוועדת החוץ והביטחון (היו כבר שני ערבים, את מי הוא מרמה בדיוק?). ואם לרבנים שטיינמן, אויערבך וכמובן מרן ז״ל ומועצת חכמי התורה מותר להמליץ (והם הרי תורמים המון לביטחון המדינה וכלכלתה), אז גם לאיימן עודה מותר להמליץ על בוז׳י. כן, זו דמוקרטיה, והערבים לא שיקרו לנו פחות מהיהודים. בסוף בסוף, תודו לאיווט ולנפתלי שהעלו את אחוז החסימה ויצרו את הרשימה. שאפו, שאפו ליהודים החכמים, המשיכו כך, אפסים חסרי מנוח.
 
ט. טמטום חושים, שמתבטא בעליבות, יהירות והתנכרות, של דיירי אגם הדרעק על הציבור. שני מיליארד שקל כדי לסדר לקולקציית האפסים הזו מקום עבודה מפנק לשנתיים הקרובות.

י.
יחד של אלי ישי. אם צריך לבחור בין נבלה וטרפה - דרעי או ישי - מה עושים? איך מחליטים? אפשר איזו קלטת לעזרה? משהו מתוק כזה בשביל יום
הבוחר?

כ. כולנו עם כחלון משה. כחלון, אתה באמת פאתט, אם אתה מאמין שתקבל את תיק האוצר. עם 8־10 מושבים תהיה מאושר עם משרד הכלכלה, או שר הנגב והגליל. על מי אתה מסתלבט בדיוק? על המפא״יניקם? מה שהם שכחו בפוליטיקה וסכינאות כבר לא תלמד בחיים.

ל. האות הזו היא האות בקלפי של איווט ליברמן. האג׳נדה שלו היא עונש מוות למחבלים, ואני מסכים איתו כבר מאז שנולדתי. רק שאני מבקש שהחוק שהוא דורש ליישם יתפוס גם למחבלים יהודים, כמו רוצחיו של הנער מוחמר אבו־חדיר שנחטף ונרצח, אחרי שהוצת בעודו בחיים ב־2 ביולי 2014.
 
וחוץ מזה, איווט, האם אתה סבור שצריך היה לגזור מוות על חברי ארגון הטרור היהודי שהשתוללו כאן בשנות ה־80, ורצחו בירי סטודנטים במכללה האסלאמית בחברון; פצעו עשרות ערבים, ניסו להתנקש בשלושה ראשי ערים ערביות; תכננו לפוצץ את כיפת הסלע ומסגד אל־אקצה, אירוע שהיה עלול להלהיט את כל המזרח התיכון בפרט, ואת כל המוסלמים בעולם בכלל; נתפסו רק כאשר היו בדרך לפוצץ חמישה אוטובוסים שהסיעו פועלים ערבים פלסטינים לעבודה; אתה בטח זוכר איווט שהימין חנן את כל הרוצחים והמשת״פים שלהם אחרי פחות משנתיים. צדק, צדק תרדוף, הא איווט, דמוקרט קטן שלי.
 
ומה עם עמי פופר הצדיק (כן, איווט, הוא רב עכשיו, נשוי לאמא טליבאן) שחיסל שבעה פועלים עזתים שחיכו להסעה הביתה בראשל״צ? מה אתה אומר, נחון אותו? אז תגיד, יא בנאדם, מה אתה חושב, שאתה במולדתך מולדובה? שהשלטון המושחת והרקוב שאתה מכהן בו כבר יותר מדי שנים יחליט מי יוצא להורג ומי לא? רק מחבלים ערבים ולא יהודים, כי אתה לא אוהב ערבים? בוא נתפלל ביחד שלא תעבור את אחוז החסימה, בגלל החוק שאתה יזמת, להגדלת אחוז החסימה. קוראים לזה צדק פואטי. אתה איש משכיל, בטח תדע מה זה.

מ. מפקדים למען ביטחון. בשש השנים האחרונות עבדו ים של גנרלים וביטחוניסטים עם נתניהו. כולם מגחכים כשהוא מגדיר את עצמו כ״מר ביטחון״. רק אשתו שתחיה, שרה־אנטואנט, חושבת שהוא לפחות נפוליאון בונפרטה. שום ביטחוניסט לא יצא להגן עליו מול הביקורות החריפות של ראשי שב״ב, מוסד, רמטכ״לים, אלופים בצה״ל, ראש המל״ל -  כולם, פשוט כולם, אומרים בפה מלא שהאיש מסכן את ישראל בהתנהלותו. 200 מהם התאגדו ויצאו לציבור באזהרה חמורה.
 
אבל דווקא גלעד ארדן יצא להגנתו, וגיחך על ההתארגנות: "נו טוב, גנרלים, אתה אמרת", כך אמר בראיון רדיופוני סרן (במיל') בחיל השלישות, גלעד ארדן. האיש שהיה חבר בקיבינימט הביטחוני־מדיני, שאישר תיקו מול כנופיית חמאס בעזה, הוא הביטחוניסט הנאור, הוא התקווה הלבנה של ביטחון ישראל. איני מתרשם מגנרלים, אבל הם מבינים בביטחון הרבה־הרבה יותר ממני וגם מגלעד ארדן השליש. אז אולי כדאי שייטול קורה מבין עיניו? שיבין שהמשחק נגמר? שטעה אסטרטגית כאשר לא יצא לכהן כשגריר בוושינגטון? אבל בעיקר שיפסיק לרמות אותנו. הליכוד כשל בביטחון, תשאלו ביישובי עוטף עזה. אבל ארדן ושות׳, כולל הבום שלו, מרמים אותנו כאילו שלא היינו כאן. בושה, חובה להעיף אותם לאלף עזאזל רק על השקרים האלו. אבל יהיו מספיק דבילים שיאמינו בהם ולהם. כי פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים.
 
נ. נפתלי בנט והמפלגה הגזענית שלו, הבית הלבן. לא ראיתי ולא שמעתי התנערות של הרס״ן ממגלן מהפמפלט שכתב חגי הוברמן בביטאון של הגזענים האלו בערוץ 7. אז מה אם מיכל קסטן־קידר היא אלמנתו של מפקד בכיר שנפל בקרב? הכל(והקול) כשר כדי להילחם על עוד מושב שעשוי מעור צבי באגם הדרעק. אז נרמום את האלמנה, כאילו היא עוד פוליטיקאית. והאיש הזה, עם הערכיות המבחילה, דורש לכהן כשר ביטחון. כך מתנהג שר ביטחון, שאינו מוקיע את הכותב על התייחסותו לאלמנתו של סא״ל שנפל בקרב?
 
אצל היהודים האלו עם הכיפות (אשכנזים טובים כמובן, האליטה של הציונות הדתית), שמתייחסים לחילונים כאל סרח עודף בעם היהודי ואל בני מיעוטים כאל מפגע ביטחוני, הכל אפשרי. תבררו במועצת יש״ע והפשע, תבינו הכל. השמרו מהצבעה לאיש הזה וחבורתו. אגב, אורי אריאל עוד לא סיים לגאול את הארץ, שזה מתבטא בעיקר בבנייה מעבר לקו הירוק ובחלוקת הדיור הציבורי שלנו למקורבים שלו. רק עם כיפות כמובן.
 
ס. סיכול ממוקד, סכנה. ביבי טוען שיש מסע חובק עולם שנועד לסכל את בחירתו לקדנציה רביעית. הוא צודק, כי הוא סכנה לציבור כאן. זה לא רק חובק, זה פשוט כל העולם, שפשוט פוחד מהאפשרות שהאיש הזה יפחיד אותם עם האיראנים, ירמה אותם עם ניסוחים להסכמים על הפלסטינים, ואז יתנער מהם ויאשים את האמריקאים שרוצים שיוותר על אדמה; שיסכל בסיכול ממוקד את יחסינו עם הממשל האמריקאי, בגלל פטרונו שלדון אדלסון; שימנה שגריר בוושינגטון כמו רון דרמר, שהוא פרסונה־נון־גרטה בבית הלבן, והכל בשביל שלטון; הוא שלח יותר מדי מבחורינו הטובים למות במלחמה שבה לא השגנו כלום, בעיקר לא ביטחון. אז הגיע הזמן שאנחנו נעשה משהו עם הסכנה הטמונה באיש הזה, ללא שום קשר להתנהלותו עם אשתו הקיסרית. הוא פשוט מסוכן, לנו, כדי להמשיך לחיות כאן.
 
ע. עובדה, עסקאות בהרכבת הממשלה הבאה. עם ביבי כראש ממשלה צרה, או כראש ממשלת אחדות, ועם בוז'י כראש ממשלה בכל סיטואציה, לא תהיה כאן משילות. אנחנו נהיה הקורבנות לתסמונת אין־ אונות של הממשל. ומה שהיה הוא שיהיה.

פ. פטפוטים. כל ראש רשימה מצהיר שלא יחבור לביבי או לבוז'י. כולם יחברו לכולם, הם מרמים. דרעי לא יחבור? הוא יהיה עוד שנתיים־שלוש באופוזיציה? אתם יודעים כמה פיות הוא צריך להאכיל ממנעמי השלטון? הוא יחבור גם לגרגמל, ויתנשק עם יאיר׳קה פה לפה. הא, גם יאיר׳קה השרלטן מפטפט. הוא ירוץ לקואליציה, כל קואליציה. צריך מנהיג אמיתי כאלטרנטיבה לשיפור. אם היה כאן מנהיג אמיתי במפא״י, המפלגה המאוסה הזו, הייתה מנצחת בפער דו־ספרתי. ציפ׳קה פיט־ פוט היא לא מנהיגה, היא אופורטוניסטית, שמתנסחת יפה ומודעת למגבלות חוסר האמון כלפיה בציבור, בגלל זה היא תמיד חוברת. פעם אחת עם שישה מנדטים לביבי, פעם אחת עם אפם מנדטים לבודי.
ק. קמיל פוקס, קלמן גייר ודומיהם. הם מטריפים אותנו, ונוגעים בקצות עצבינו החשופים. חוץ מהאמת, הם כבר אמרו הכל. ב־18 במרץ הם יגידו שהנשאלים בסקרים רימו אותם בכוונה. כן, הם צודקים, חרא של עם, עוד לא סקרתם את זה ב־67 שנה? ב־20 כנסות? נו באמת, כמה אתם צריכים? עוד 50 שנה?

ר. רבנות ראשית. שום מפלגה לא הכריזה שתילחם במוסד המסואב הזה. על העלויות המטורפות; על ההכשרים שמייקרים מוצרים במאות אחוזים; על החונטות והמינויים; על הקבורה שהיא תעשיה בפני עצמה; על הגיורים ועל פסולי החיתון; ובעיקר על הזילות של הדת היהודית, שהמוסד הזה ממאיס אותה על כל חילוני שפוי. אבל הפוליטיקאים פוחדים מהרבנות, אז השחיתות תימשך.
 
ש. שלדון אדלסון. בביביתון חוששים שבמקרה של תבוסה הוא יסגור את העיתון. אין חשש, הוא יחפש את מי להמליך. גדעון סער או גלעד ארדן. לבוגי יעלון אין סיכוי. הוא בכלל מפא״יניק מהקיבוץ. וז'בוטינסקי בשבילו זה רק הרחוב ליד הבית בתל אביב. ישראל כץ ייתן את המנגנון והכל יהיה בסדר. בנוסף תמיד יכול שלדון להמאיס את בוז'י על הציבור, עם הפמפלט/עיתון. דן מרגלית מתגייס בתוך דקה. תראו איזה יופי שלדון משסה את הרפובליקנים באובמה.

ת. תתקדמו, כי לא ישתנה כלום. ירמו אותנו (לא משנה מי יהיה רה״מ); תקציב הביטחון יגדל, תקציבי הרווחה ממש לא; לא ייבנה כאן אפילו בית חולים ציבורי אחד; תהיה תמותה גדולה יותר בחורף הבא בגלל השפעת, כי מזדקנים; לא יהיו עוד סייעות בגנים, אולי באלו של הסלבס; ניצולי השואה עם המספרים על היד ימשיכו להתפגר בקצב, הם בעשור התשיעי לחייהם, ופקידי האוצר מציינים בדוחות האקסל שבעוד גג שש־שבע שנים זה נגמר. הטבע עושה את שלו; שכר המינימום יגדל, אבל מעמד הביניים יישחק; בבנקים ימשיכו לרמות; תשובה יצחק יתעשר - בדיווח הבא של ״פורבס״ הוא יהיה שווה עוד מיליארד דולר - אבל קרנות הפנסיה יהיו שוות פחות ממיליארד; והכי חשוב, תתכוננו לבחירות לכנסת ה־21, גג ב־2017. הלכו עוד שני מיליארד שקל.
קטן עלינו.