ביום ראשון המדינה החליטה שהכל בסדר חוץ מזה שאתי אלון אולי תלך הביתה אחרי 12 שנה והגישה ערר נרגש ונסער על החלטת וועדת השחרורים לקצוב את עונשה. היא לא החזירה את הכסף, מקרקרת הפרקליטות כאילו תשובה ודנקנר וזיסר החזירו אגורה. מה יש לה לפרקליטות הזאת שהחליטה שכל הרע בעולם מונח על הכתפיים של האישה הזו, שלא רצחה ולא אנסה ולא נטשה פצוע בתאונת דרכים. למה כל האנסים והרוצחים מפקירי הפצועים והמושחתים הטייקונים, שגנבו מהציבור מליארדים בהסדרי חוב חוגגים להם בחוץ. למה נשיא אנס הולך הביתה אחרי ארבע שנים וחצי, ורק הגנבת מבת ים צריכה לשבת 17 שנה בעוד שגליה מאור שגנבה את האוצר האמריקני במיליונים רובצת על אוצרותיה ושותקת. כי ככה זה אצלנו, חכמים על חלשים, חכמים על גנבי הפריפריה, ולאף אחד אין אומץ להכניס לכלא את תשובה, דנקנר, בן דוב וגליה מאור. 
 
בתום שבועות של שכרון חושים פרומואים נוטפי חושניות משיק בערב יום שני הערוץ הראשון את הקלף האחרון שנותר לו בשרוול המהוה שלו בתקווה להצטרף לאריות. אם שום דבר לא הולך אז פותחים את הארנק וקונים קריין חדשות שכבר היה בערוץ 2 וכבר הספיק להתפטר מערוץ 10, כי סירב להגיש את המהדורה מירושלים. אז עכשיו הוא יגיש את מהדורת ערוץ 1 מירושלים כי החיים קשים ואין עבודה. ערוץ 1 שלא יודע לייצר כמעט כלום בכוחות עצמו רוצה להיכנס למגרש של הגדולים, אז הוא קונה מכונית משומשת ומקווה שתקרטע בשבילו את הקסטל, והספידומטר יראה עוד כמה קווי רייטינג. כמה פאסה. אז נכון, העניבות יהיו יותר עדכניות והקול יותר בריטוני אבל שם זה נגמר. כשהתחת רקוב אי אפשר להשתיל פנים כי הרפואה עוד לא הגיעה לזה אפילו ברוממה.


 
ביום שלישי ואני לא מאמין שאני אומר את זה, הסכמתי עם ראש הממשלה. לא צריך להיסחף, לא בכל דבר, אלא בעניין אחד. כמו נתניהו, גם אני הקטון חושב שצריך לעשות משהו כדי לייצר ממשל יציב יותר ולמנוע את קרקס הבחירות הזה כל שנה וחצי. מתוך הנחה ששום מהפך לא יתרחש אנחנו חוזים עכשיו בלהקת עכברים על קרוסלה ועוד חודשיים יירדו ממנה ויתפזרו. מי שיהיה הסיעה הכי גדולה יהיה ראש ממשלה וזהו. וראש ממשלה יודח ברוב מיוחד רק אם יוגש נגדו כתב אישום או יתאשפז בשל מחלת נפש או שיהפוך למטורלל אמיתי, ולזה יש יועץ משפטי לממשלה ובג"ץ. נמאס לי וגם לכם לממן מומחי בחירות כל רגע וערימה מהבילה של קמפיינים בגרוש. אם אנחנו רוצים להיות אמריקה בכל דבר, אז באמריקה יש בחירות כל ארבע שנים ושום אירוע לא מקדים אותן. אז יאללה ביבי, לך על זה.
 

ביום רביעי ירד שלג. כמה פתיתים יתומים צנחו להם על הכבישים המטונפים והתקשורת אינה יודעת את נפשה מרוב תדהמה. כל חזאי הופך לפייטן, כל כתב נהיה ביאליק. העיר בלבן. לילה לבן. מדינה בסערה.  כל דימויי השלג הוצאו מהמחסן. בקנדה, בארה"ב ובאירופה אם היה יורד שלג כזה היו האולפנים דנים בשאלה איפה השלג ולאן פנה השנה. אצלנו ביהופיץ קצת רוח וכולם באופוריה .פעם גרתי בניו יורק. שבוע היה שלג של מטר וחצי, אנשים הלכו במנהרות והעיר עצרה. בחדשות אפילו לא התייחסו אבל כאלה אנחנו היהודים בעיירה, מחפשים סיבה לעמוד בכיכר העיר ולצעוק "אוי ויי, תראו, הכביסה של שושנה עפה מהחבל". והגדיל לעשות מכולם ynet שהביא לכם כתבה שלמה על השאלה הכי בוערת - באלוהים שזה התפרסם ביום רביעי. "הסערה כאן. לאיזו טמפרטורה לחמם את הבית?". מאות מילים טורחנו על ההגות הזאת, ואני למשל חשבתי על תשובה. לחמם את הבית עד שיהיה נעים. מה, לא?
 
והבוקר בעודנו מזועזעים ממה שקרה בצרפת, אתם הורי החיילים מתבשרים כי הוקל לכם מעכשיו לא תצטרכו לתמוך בחיילים והחיילות שלכם כי המדינה הבינה שיש בעיה והעלתה בנדיבות את שכר החיילים. לוחמים יקבלו 1,100 שקלים ותומכי לחימה 785 שקלים. יפה, לא ? אבל זה לא מספיק, אז הנה מגיעה העלאה נוספת. ממש בימים האלה יועלה שכר החיילים שוב בשקל אחד שלם. חיילים עורפיים ייפרדו משכר הבושה של 539 שקלים ובמשכורת הבאה יתנוסס הסכום המפואר של 540. צאו להשתולל בחופשות חבר'ה. שקל שלם זה לא משהו פשוט. בכל זאת, מדינה שמוציאה מיליארדים על כבישים שלא מובילים לשום מקום בשטחים ומחלפים שוממים ויישובים מיותרים במיליארדים, מצאה כמה שקלים לצ'פר אתכם. מה, לא תגידו תודה?

גבי גזית, ימי חמישי 10:00-12:00, רדיו ללא הפסקה