הפיגועים האחרונים בפריז אינם צריכים להפתיע איש. הכתובת הייתה על הקיר. מאות צעירים מוסלמים נסחפו אחר ההסתה וההצלחות של דעא"ש, הצטרפו אליו, עברו תהליך אימון ונלחמו בשורותיו. עם חזרתם למדינות אירופה הקימו אותם וטרנים תאי טרור מסוכנים, שכללו מחבלים שצברו ניסיון לחימה בקרבות של דעא"ש, באל-קאעידה ובשמות נוספים של ארגונים שמייצגים את אותה אידיאולוגיה.



יכולתם לתקשר בקלות דרך האינטרנט עם מערכות ההסתה והמטיפים ולהעביר את האידיאולוגיה הרצחנית לקהל מוסת באירופה הפכה את האירוע לוויראלי ולמסוכן מאין כמוהו.

חשוב מאוד שאירועי 9.11 בפריז יביאו את העולם לתובנות הנכונות, כדי שיהיה אפשר להילחם בתופעה ולמנוע את הפיגוע הבא. ראשית, חשוב להבין כי אל־קאעידה או דעא"ש הם תופעה, ולכן יש לפעול נגדה באופן רחב וכולל ולא רק בהפצצות מהאוויר ובהפגזות צבאיות. שנית, העולם היום שטוח והאינטרנט מאפשר העברת מידע מהיר מקצה העולם לקצהו, מה שהופך את הקשר בין תאי הג'יהאד לקל ומהיר. 
 

שלישית, הקיצונים משתמשים בדת המוסלמית כפלטפורמה שדרכה קל מאוד להוביל את ההסתה שמבצעים מטיפים דתיים במרכזי דת ובמסגדים, שאותם גודשים צעירים מתוסכלים באירופה כולה. אותם טרוריסטים מנצלים באופן שלילי את הדמוקרטיה ואת חופש הביטוי והתנועה הנהוגים בכל העולם המערבי.
באירופה כולה נוצרה תופעה פוליטית מעניינת: השמאל הרדיקלי חבר לא פעם לאסלאם הקיצוני ויחד הם מבצעים פעולות מחאה שונות. במשטי השנאה לעזה, שאורגנו ברובם במדינות אירופה, היה אפשר לראות בבירור איך כוחות שמאל, שדוגלים בליברליות ובדמוקרטיה, חוברים לנציגי חמאס, שמייצגים כמובן אנטי־ליברליות ודוגלים בהגבלות נשים, בהגבלת הקהילה הלהט"בית, בכפיית חוקי הדת ועוד. למרות כל אלה, נוצר קשר בין גורמים אלה שהפכו ארגונים אלה ללגיטימיים במלחמתם נגד ישראל וגם נגד ערכי העולם החופשי, באמצעים של טרור ואלימות.
 
העולם החופשי כולו חייב להתעשת ולהבין את מה שמדינת ישראל הבינה זה מכבר – יש להילחם בנחישות בתופעות ההסתה ובזרעי הפורענות של האסלאם הקיצוני. עלינו להילחם יחד בטרור בשיתוף פעולה כדי להגן על הערכים שכולנו דוגלים בהם. ניצול לרעה של הדמוקרטיה ושל החופש מגיע לעתים לכדי הסתה שמלהיבה צעירים מתוסכלים, ועלינו להילחם בהם ללא מורא וללא חשש. 
 
זאת גם אם נידרש מעת לעת לחוקק חוקים מיוחדים לשם כך, וגם כשהשמאל הרדיקלי והצבוע מתנגד לזה. זכותנו להגן על עצמנו מול טרור משתולל בעזה ובפריז כאחד. העולם חייב לעמוד כצוק איתן לצדה של מדינת ישראל כשהיא נלחמת בטרוריסטים שיורים טילים על אזרחי ישראל מתוך אוכלוסייה אזרחית, ובה בעת להילחם בטרוריסטים שרוצחים יהודים וסמלי חופש ביטוי בפריז. זה אפשרי.
הכותב הוא אלוף במיל', מפקד חיל הים לשעבר