לא זכורה התבטאות של ג'ימי קרטר שתתייחס לטבח של אלפי בני אדם בסוריה ותביע את רגשי השתתפותו בסבלם של מיליוני הפליטים שהמלחמה בסוריה עקרה מבתיהם. 

קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר, גם לא מצא לנכון להצטרף לראשי מדינות ומנהיגים עולמיים שגינו נגד מדיניות ההתפשטות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומחו על סיפוח חצי האי קרים. מצוקתה של אוקראינה איננה נוגעת ללבו. 
אבל ג'ימי קרטר לא יחמיץ הזדמנות להכפיש את ישראל ולגרור את שמה כגורם האשם והאחראי למשברים ולסכסוכים בעולם ובמיוחד במזרח התיכון. השם "ישראל" מצית אצל קרטר דחף מתפרץ לומר משהו בגנותה ולזהם את תדמיתה.

בתוכנית הטלוויזיה הפופולארית של ג'ון סטיוארט נשאל קרטר אם לדעתו קיים עוד גורם מלבד הגורם הדתי לפיגוע הטרור בפריז? קרטר נראה מאושר. בדיוק לשאלה כזאת חיכה. "כן",  השיב בשפתיים קפוצות ובפנים זעופות. "הבעיה הפלשתינית. האנשים הסובלים בגדה המערבית ובעזה". המסר היה ברור: "מדיניותה של ישראל כלפי הפלשתינים היא אחד הגורמים לטרור האסאלמי בערי אירופה". 
ג'ימי קרטר ב"דיילי שואו"
גורמים שעוקבים אחרי התפתחות יצר האיבה של ג'ימי קרטר לישראל וזוכרים את ביטויי המשטמה שלו כלפי ישראל והעם היהודי לא הופתעו מהניסיון הנואל שלו להציב את ישראל ברשימת האחראים לטרור האסאלמי.
"קרטר ממשיך להפגין את הדעות הקדומות שלו נגד יהודים וישראל", הצהיר אתמול מנכ"ל הליגה למניעת השמצה אברהם פוקסמן. בהודעה לעיתונות שגינתה בחריפות את התבטאותו של קרטר, טען פוקסמן: "בדבריו בתכניתו של ג'ון סטיוארט גילה קרטר חוסר רגישות כלפי קרבנות הפיגוע בפריז וכלפי משפחותיהם".
כנשיא ארצות הברית זכור ג'ימי קרטר כמי שתיווך בין ישראל למצרים ואחרי 13 ימים בחברת מנחם בגין ואנוואר סאדאת בפיסגה בקמפ-דיוויד השיג את הסכם השלום. לאחר תקופת כהונה אחת בבית הלבן שהיתה רצופה מחדלים וכישלונות הובס קרטר בבחירות לנשיאות 1980 על ידי רונלד רייגן. הוא הקים את "מרכז קרטר" במטרה להמשיך את מה שהגדיר "פעילותו ההומניטרית". בשנת 2002 זכה קרטר בפרס נובל על פעילות זאת. 
אבל כמו שטען השבוע פרשן באתר החדשות ניוזמאקס, "בשנים שאחרי כהונתו בבית הלבן התחיל קרטר להתבטא ולהביע דעות והשקפות נגד ישראל וביטויי תמיכה בארגוני טרור". הספר שכתב ופרסם ב-2006 - "פלסטין - שלום ולא אפרטהייד" - עורר סערת רוחות בקרב אוהדי ישראל ונחשב ככתב פלסתר חד צדדי נגד ישראל.
קרטר גם התחיל להתקרב לחוגים וארגונים מוסלמיים בארצות הברית שאחדים מהם מזוהים כקיצוניים. באוגוסט שנה שעברה הופיע קרטר כאורח ונואם מרכזי באירוע בדטרויט שאורגן על ידי "המועצה האסלאמית בצפון אמריקה", ארגון המופיע ברשימת משרד המשפטים הפדרלי כארגון טרור.

קרטר גם הביע בהזדמנויות שונות תמיכה ואהדה לחמאס. לדבריו, חמאס הוא ארגון לגיטימי. במאמר שפרסם בשנה שעברה כתב כי "אי אפשר להתעלם מהחמאס ורק על ידי הכרה בחמאס כגורם פוליטי לגיטימי יכול המערב לדרוש מהחמאס להניח את נשקו".

תמיכת קרטר בחמאס עוררה גילויי ביקורת קשים נגדו. המשפטן אלן דרשוביץ טען כי בתמיכתו בחמאס קרטר עובר על החוק האמריקאי ויש להעמידו למשפט. מנהיגים יהודים בארה"ב טוענים כי דעותיו של קרטר והשקפותיו מבטאים תחושות אנטישמיות ברורות.
"היתה לו שנאה חבויה כלפי ישראל גם כשכיהן כנשיא - שנאה שעכשיו הוא מגלה ומבטא בגלוי על ידי ביקורת לא מבוססת כלפי ישראל ועל ידי תמיכה בחמאס", אמר השבוע בראיון לאתר ניוזמאקס מיכאל בארד, מנכ"ל הארגון 'אמריקה-ישראל אינטרפרייס'.