שלום אני אריה אלדד ואני היום השוטר הטוב


נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס סיים היום את כהונתו והשאיר לנו מתנת פרידה ראויה מאד, אולי מובנת מאליה, אבל עצם העובדה שאני  חושב שצריך לברך עליה אומרת שהיא כנראה כבר לא מובנת מאליה. גרוניס קבע בפסק הדין האחרון שלו שמוסטפא דיראני, איש אמל וחיזבאללה שהחזיק שנתיים את רון ארד ואחר כך מכר אותו לאיראנים, לא יוכל לעתור לבג"צ.
 
 כזכור הביאה סיירת מטכ"ל את דיראני ארצה במבצע עוקץ ארסי וכאן נחקר ממושכות כדי שיגלה איפה רון ארד. דיראני לא מסר מידע חשוב. בהיותו בכלא הגיש תביעה נגד מדינת ישראל בטענה שעבר עינויים. הוא המשיך לנהל את התביעה גם אחרי ששוחרר בעסקת טננבאום.  היום קבע השופט גרוניס כדעת רוב ההרכב המיוחד של שבעה שופטים, כי כל עוד היה בכלא יכול היה לעתור לבג"צ, אך לאחר ששוחרר ושב לשורות החיזבאללה הוא אויב, ואויב שרוצה להשמיד אותנו לא יכול לבקש סעד מבית המשפט העליון. תודה לגרוניס.

 

שלום אני בן כספית ואני היום השוטר הרע

האפיפיור פרנציסקוס אמר היום שאסור להעליב דתות של אחרים ולהפוך אותן לצעצוע. כשאתה מעליב דת אתה יכול לצפות שאנשים ייפגעו ומשהו יקרה אחר-כך. האפיפיור גינה אומנם את הפיגועים בפריז, אבל מיד הוסיף את ההסתייגות הזו, ונדמה לי שהוא פספס כאן בענק וגרם  נזק עצום למאבק של העולם החופשי נגד הדיקטטורה של קיצוני הדת. 
לי היה נדמה שהפרנציסקוס הזה הוא בשורה טובה, אפיפיור היפסטר, קול, שלא מחזיק מעצמו יותר מדי ומסוגל להפוך את הוותיקן הקפוא והמנוכר למקום ידידותי ואנושי קצת יותר. אין לי מושג מאיפה הוא צץ עכשיו עם ההודעה הזו שאסור להעליב את הדת, יכול להיות שגם הוא מפחד? כנראה שגם הכס הקדוש מפחד שמישהו יוריד לו את הראש.

"חמש בערב", ראשון עד חמישי ב-17:00, רדיו ללא הפסקה