אם עד סוף השבוע יחליקו דרך דלתות הזכוכית הלוחשות של נתב"גנו רבבות יהודים מצרפת, נצטרך לקבל אותם. כאשר הם יאמרו "די לנו בגולה, ולמרות 400 מיני הגבינה שאהבנו, נתרגל לקוטג׳ ולעמק, ואגב האם זה נכון מה ששמענו על מחיר קוטג' בעמק כי לא האמנו", נצטרך לדאוג שיהיה להם קוטג' או לפחות דירה. ישראל איננה שלנו יותר מאשר שלהם. ישראל איננה רק של הישראלים, זוהי ארצו של העם היהודי כולו ואנחנו צריכים לזוז ולפנות מקום לעולים.

יהודי צרפת התחילו לחפש מקום אחר לחיות בו. ההערכה של הסוכנות לעשרת אלפים עולים מצרפת במהלך 2015 הייתה לפני הרציחות האחרונות, והמספרים עולים כל יום. הקריאה של נתניהו ליהודי צרפת לעלות חשובה לא רק כי היא מדגישה בפניהם את העובדה שישראל רוצה בהם, אלא כי היא משדרת: בואו הביתה לישראל במקום להגר לקנדה או לארצות הברית. על פי ההערכות, על כל יהודי שעלה מצרפת לישראל, היגר יהודי אחר לארצות אחרות. במספרי העלייה של היום, ישראל נמצאת כנראה בעדיפות ראשונה, אבל לא צריך להזניח את הנושא. 
לא יהיה קל ליהודי צרפת להיקלט כאן, כי מי שאחראי על ייצור הקשיים זה אנחנו הישראלים, אלופים בהנפקת קושי מיותר לכל מצב. לכן מעניין איזו תוכנית לקליטת עלייה תציג כל מפלגה בבחירות הקרובות. 

נכון שרוב ראשי המפלגות הנוכחיים לא היו מעיזים לקרוא ליהודי צרפת לעלות לישראל, פן איזה מנהיג צרפתי ישתעל באופן שניתן לפרש כאות לכך שיש סיכוי שמא הוא עלול להיפגע מכך, אבל העולים מגיעים, ולכן לא מספיק טוב שהמפלגות יגידו: "עלייה מצרפת? זו בעייה של ביבי. הוא קרא להם לבוא, שהוא ישבור את הראש". 

טבעי שכאשר יהודי בצרפת ראה בכל ערוץ טלוויזיה בעולם את נתניהו צועד עם מנהיגי העולם, הוא חש משהו עמוק שמסביר לו עד כמה הקשר שלו למדינת ישראל חזק, והנה שוב עולה השאלה היהודית הנצחית: האם יהודי צרפת הם קודם כל צרפתים או קודם כל יהודים? גם וגם. יהודי צרפתי שעלה לארץ נשאר בעל אזרחות צרפתית, ולא רק, אלא הוא בוחר את נשיא צרפת כמו כל צרפתי, ובשיטה קצת מסובכת, גם לאסיפה הלאומית הצרפתית. האם ידעתם שלמעשה יש בפרלמנט הצרפתי נציג של העולים מצרפת? זהו מקרה מיוחד בעולם של שימור הקשר. 
לעולים האלה אנחנו חייבים לדאוג. המכשולים אינם מחירי הדירות המוזרים בארץ היהודים. על זה הם יתגברו. הם אינם יהודי מצוקה. הבעיות הן מהסוג האכזרי אהמייאש, שאיננו נהוג בין אחים לאותה אומה: קשיים במתן רישיון לרופאים, לרוקחים, לרופאי שיניים, לעורכי דין, וגם קשיים בגיור. צריך לצפות שיגיעו מצרפת גם יהודים שלא על פי התקן המחמיר של הרבנות הראשית המחורדת שלנו. יש דרך נכונה לגייר אותם בקלות, במהירות ובלי אכזריות, כל מה שצריך זה רבנות ראשית עם אהבה לעם ישראל והבנה בהלכה.