נבחרי ציבור נלחמים על הג'וב לשנים הבאות, וברקע מתים קשישים בגלל מחדל מהדהד ומתמשך של מערכת אשפוז שמתאימה לשנות ה־ 80 של המאה העשרים. המתמודדים על 120 משרות של פטפוטי ביצים, וייצוג אינטרסים פסולים של שולחיהם העשירים והכוחניים, מקשקשים בינם לבין עצמם ורק על עצמם בסוגיות מטומטמות של עמותות ומימון, אבל לתושבי הקריות וחיפה – מרכיב האוכלוסייה הקשישה בישראל – אין ולא יהיה פתרון.



 ראש הממשלה הוא “מר ביטחון", לכל דבר הוא עונה בשם קוד “איראן", אבל במסדרונות בתי החולים שוכבים אנשים בשיא העליבות שכרוכה באשפוז מציל חיים, ואת אף אחד זה לא מעניין. 40 שנה לא נבנה כאן בית חולים ציבורי, על אף שהאוכלוסייה הוכפלה; מימון דחוף של ארבעה מיליארד שקל בתקציב המדינה לשנה זו הוקפא בגלל הקדמת הבחירות; בכל בתי החולים עורכים תרגילים ותרחישים למתקפות גרעיניות וכימיות, כולל שימוש בחניונים תת־קרקעיים עם אלפיים מיטות, אבל אין שום פתרון מערכתי לשפעת. ובניגוד לגרעין האיראני שהוא בשלבי העשרה, השפעת כאן בכל ינואר.



הממשל שלנו רוכש צוללת שישית, מטוסי 35-F במיליארדי שקלים, אבל לא נותן את הדעת על בריאות הציבור. כי לבריאות אין לוביסטים במשכן הכנסת או באולפני הטלוויזיה, והפרופסורים שמנהלים בתי חולים מתוארים על ידי יועצי התקשורת כגזלנים. מספרים לנו שרופאים עושים חלטורות במקום העבודה, אבל אף אחד לא מספר לנו מי מקזז עמלות על הרכש המאסיבי של אמל״ח. את הסוד הזה השלטון שומר לעצמו. הרי אין לנבחר ציבור מה לדאוג, אם יחלה חס וחלילה, למסדרון הוא לא יגיע, הוא אח״מ.



יש לנו קבינט מדיני-ביטחוני, קבינט כלכלי, קבינט לדיור, אבל מעולם לא היה לנו קבינט להצלת בריאות הציבור. כי בישראל 2015 אם אין לך כסף לבריאות, אתה פשוט מת. כל המפלגות שולחות לאולפנים את הביטחוניסטים ואת המומחים ל״חברתי״. איזו מפלגה תתבע בתוקף את תיק הבריאות? אין שם הרי בסיס אלקטוראלי כמו משרד התחבורה למשל, אז מדוע נפתלי בנט ויצחק הרצוג, שמגדירים את עצמם כאלטרנטיבה שלטונית, לא מצהירים: הנה לנו יש הפתרונות?



כרגיל במדינה של שותים ובעיקר שוטים, עוסקים בטפל, ושוכחים שחיים והצלת חיים הם ערך עליון. עוד לא איבדנו אזרח אחד בגלל הגרעין האיראני, אבל בסוגיה הזו עוסק ראש הממשלה נתניהו רוב זמנו, ורוב הציבור לא מבין מה קורה כאן בדיוק.



ראשי המפלגות מצטלמים ברמת הגולן, בהתנחלויות ובכלא מעשיהו. מי מהם ירוץ להצטלם ראשון ברמב״ם? זה לא אסתטי להם. בנוסף, אולי החשוב ביותר מבחינתם, מתים לא מצביעים בדרך כלל (אולי בש״ס), אז בשביל מה להשקיע אנרגיה בנושא. בקיצור כל כך הרבה בלה-בלה רדוד על שטויות, במרדף אחרי ג'וב מפנק לכנסת ה-20, שגם בקדנציה שלה ימותו מאות אנשים בשבוע בחודשים ינואר-פברואר 2016 משפעת. אבל גם אז ידברו על איראן.