אם נדרשה עדיין הוכחה  כי הסיכוי  לחידוש המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית בעתיד הנראה לעין   שואף לאפס, היא  סופקה על ידי גוף בינלאומי בכיר ורשמי  - הקוורטט. 

       
לא אחרים מאשר שרי חוץ של שתי המעצמות, ארה"ב ורוסיה,  ונציגים  בדרג  בכיר ומוביל של האיחוד האירופי והאו"ם הם שחשפו והבהירו עד כמה הסיכויים לשיקום התהליך ואפילו לחידוש ערוץ ההידברות  בין ישראל לפלסטינים גלשו מאיזור הצפיות ושקעו בתחום הייאוש.

בעקבות כינוס  פיסגת הבטחון שהתקיימה במינכן, מצאו עצמם שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לאברוב תחת קורת-גג אחת ושמחו להיווכח שגם  הממונה  על ענייני  חוץ של האיחוד האירופי , פדריקה  מוג'הריני, ותת מזכ"ל האו"ם החדש, ג'אן  אליסון, נמצאים בסביבה.
"אם אנחנו כולנו כאן אולי כדאי שנאמר משהו גם על המצב במזרח תיכון? מה דעתכם"?. "רעיון מצוין" -  השיבו  כולם. 
         
וכך נולדה  ההצהרה  שפורסמה אתמול במינכן מטעם הקוורטט שהדגישה את "החשיבות  של חידוש  המו"מ בין הצדדים" ובהמשך הביעה "דאגה עמוקה  מהמצב בעזה".     
דיפלומטים ופרשנים במרכז האו"ם בניו יורק לא יכלו להחליט  אם לצחוק או לבכות. בשיחות פרטיות שלא ליחוס הורגשה אי נוחות. לא נעים לבקר גוף בינלאומי הכולל את שתי המעצמות ואת האו"ם, אבל גם אי אפשר להתעלם מהרזומה המדכא של הקוורטט כמסגרת שלא תרמה עד היום מאומה לתזוזה כלשהי בתהליך.
הקוורטט הוקם ב-2002 עם תקוות גדולות שישמש מנוף לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים. הגוף קיים ישיבות  ומיפגשים בניו יורק ובבירות אירופיות שבסיומם פורסמו הצהרות שחזרו ודחקו בצדדים לדבר ולשאת ולתת. אבל התברר כי הקוורטט הוא יותר במה לחילופי דעות  מאשר  גורם  איכותי  ומשפיע לקידום פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני.  
אולי בגין המעורבות הפעילה של ארה"ב ומאמצי התיווך המתוקשרים של מזכירי המדינה הקוורטט נדחק  לשולי הזירה הדיפלומטית ולאט לאט ירד איפול על קיומו.   המושב  האחרון  של הקוורטט,  שדיפלומטים בניו יורק מגדירים כרציני, התקיים בפברואר בשנה שעברה בברלין.
לפני שבועות  אחדים הפתיעה שגרירת ארה"ב באו"ם סמנטה פאואר את חברות מועצת הבטחון כאשר לאחר הווטו  שהטילה  על היוזמה  הפלסטינית,  הציעה  לכנס מושב של נציגי   הקוורטט לדיון על המצב  במזרח התיכון.
הערכה במסדרונות האו"ם היתה שהאמריקאים מבקשים לעקוף את מועצת הבטחון ולהימנע משימוש חוזר בזכות הווטו שלהם – מהלך המרגיז את בעלות בריתה הערביות של  ושינגטון.
אם  סמנטה פאואר  התכוונה  למיפגש  בין נציגי הקוורטאט שהתקיים אתמול במינכן - התוצאה  היתה מאכזבת ורק חשפה ביתר שאת את חוסר האונים של הקוורטאט ואת נוכחותו העקרה בזירה הדיפלומטית.