אורי אורבך התחיל את דרכו כמורה, אחר כך הוא נהיה עיתונאי ופובליציסט וסופר ועורך וחבר כנסת ושר. אבל בסופו של דבר בתוך תוכו הוא היה מורה דרך. הוא הנהיג והסביר והוביל וכיוון כל כך הרבה אנשים. כשהודיעו בתקשורת שאני מתמודדת לבחירות מטעם מפלגת כולנו, אורי אורבך כתב לי בסמס: "רחל בהצלחה. שמחתי על הצטרפותך, ואני משוכנע שתעשי חיל, אשמח לעזור. אורי אורבך".



נכון, הצטרפתי למפלגת כולנו, ואורי היה מהבית היהודי, אבל הוא ראה בי אישה צעירה, דתייה, שפועלת לטובת החברה הישראלית, ולכן מעבר לכל המפלגות, היה ברור לו שהוא שם כדי לעזור. עניתי לו בכנות: "אורי, תודה רבה. בטוחה שעוד נעבוד ביחד. ואני לוקחת ברצינות את הצעת העזרה". לצערנו הגדול, אורי לא יהיה איתנו בכנסת הקרובה. אך את עומק ההשפעה שלו על כולנו נרגיש ועוד איך.
 
הוא גידל דורות של עיתונאים, אינספור פוליטיקאים צעירים. הוא האמין שאנו, בני ובנות הציונות הדתית, לא יכולים או צריכים להתנהג כמו מגזר מתבדל. אנחנו חייבים להיות חלק אמיתי מהחברה הישראלית. את התהליך הוא הוביל בחן רב, כשמצד אחד הייתה לו היכולת המופלאה לראות את האחר, ומצד שני לראות את עצמו כאורי, את הציונות הדתית ואת כלל החברה הישראלית, עם סוג של הומור עצמי אורי אורבכי אופייני. ודווקא היכולת הזאת היא שאפשרה לו לעשות את המהלכים הגדולים שלו.
 

הוא התחיל את המהלך הזה בתקשורת, כשטען שצריך דתיים בתקשורת, ושדתיים לא יכולים להיות רק כתבי מגזר, הם חייבים להיות כתבים רגילים, לכל דבר ועניין. וכך היה. אבל המהפכה הייתה הרבה יותר גדולה מהתקשורת. זאת הייתה מהפכה תודעתית שלנו כבוגרי הציונות הדתית.
 
את התפיסה העמוקה הזאת שכציונות דתית אנחנו חייבים להיות חלק מהחברה ולא להתנהג בצורה מגזרית - אורי ניסח, ואני אספתי אלי. בהתנהגות יומיומית בלתי מגזרית, וגם בבחירות הפוליטיות שלי. אורי יקר. אני יודעת שעוד לא הפנמנו את עומק המהפכה שיצרת, את עומק החוטים שטווית כדי לייצר פה חברה מלוכדת ומאוחדת וסולידרית.

חברה שבה כל אחד לא רק חושב על המגזר שלו אלא על כלל החברה הישראלית. גידלת דורות של תלמידים, עיתונאים, פוליטיקאים, ואינספור מובילי דעת קהל, אל תוך התפיסה החשובה, האחראית והנכונה שלך. בהומור המיוחד שלך, בחן ובאהבה הגדולה שלך לכולנו. תודה אורי. תודה על מה שהיית בשביל כולנו, תודה על מה שנתת לנו. על הכוחות שנתת לנו להמשיך ולפעול לטובת חברה ישראלית מלוכדת. יהיה זכרך ברוך. 
הכותבת היא סגנית ראש עיריית ירושלים ומועמדת ברשימת כולנו לכנסת