שלום לכם. והנה עוד תוכנית מיוחדת אחת של ימי חמישי לסיכום השבוע, והפעם אחרי הבחירות עם כל התככים והתכמונים, עם המגיע לי והאכלו לי, שתו לי ועם הזעם והחרון על איך, אנחנו הנפלאים, הפסדנו.



חמישה ימים בחמש דקות – פראמין ומתחילים.



אח, אח, אם הייתי יודע הייתי מצביע לך לפיד. למה לא אמרת את זה לפני הבחירות? אבל יש קצת נחת. החפירות שלי נפלו על אזניים קשובות וביום ראשון פנה לפיד לראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בו לא למנות את אריה דרעי הפושע לתפקיד בכיר - כזה שחולש על הרבה כסף. לפיד כנראה שמע את תוכניתנו כי הוא צירף לפנייתו ציטוט אחד - בדיוק זה שאני משתמש בו שוב ושוב: 'קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות. אין מדובר בכשלון בודד של צעיר שעתה זה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המבוסס על אדוני שוחד'".



כך אמרנו כאן שוב ושוב בנסיון למנוע את חזרתו של דרעי לפוליטיקה ונכשלנו באדיבותם של הפוליטיקאים והתקשורת. אני הייתי מרחיק לכת בעקבות לפיד והייתי אומר לביבי: אל תצרף את הפושע בכלל לממשלה, אבל אני לא תמים ולכן גם קריאתי וגם זו של לפיד יהיו כשריקה באפילה כי הנה אף לא פוליטקאי נוסף הצטרף לקריאה זו.



יום שני - איש נחמד נשיאנו רובי ריבלין. אולי הנשיא הכי חמוד שהיה לנו אי פעם. חייכן, מלא נועם וכל כוונותיו טובות. אולי טובות מדי, כי לפעמים נחמדותו קצת נתקלת בגבולות הסביר. אחד, אחד עלו אליו נציגי המפלגות השונות כדי להמליץ על מרכיב הממשלה וכבודו שוב שלף מהבוידעם המאובק את הסחורה המשומשת שעד היום מודבק אליה פתק צהוב שעליו כתוב ממשלת אחדות לאומי. עכשיו יותר מתמיד, למען העם והאחדות. כך לעט באוזניהם נשיאנו בנסיון נואש להביא אותם להרכיב ממשלה של כווולם.



למרבה המזל הנציגים גם לא רצו, גם לא יכלו וגם לא הסתדר להם וטוב שכך, כי אילו היו שועים להפצרות משובבות הנפש, היינו מקבלים כנסת אחת שכולה ממשלה. ודווקא הנשיא, שכבר היה יו"ר הכנסת ואין כמוהו יודע כמה חשובה אופוזיציה בכל משטר, בטח במשטר דפוק כמו שלנו. אז כולם היו לוקחים מהקופה הציבורית ואף סתיו שפיר לא היתה צועקת ושום דבר טוב הרי לא היה יוצא מזה. אז תראו, לפעמים הטיפשים וצרי האופק דווקא צודקים במאבק מול החכם השקול והמוסרי. לאן הגענו?



ביום שלישי בבוקר עדיין ניסיתי להבין למה רגע לפני "ארץ נהדרת" ומאות אלפי בני ובנות נוער שחיכו לה, היה צריך את מופע האימים של המפלצת המכונה ארז אפרתי. מה בדיוק, חוץ מרייטינג, היה המניע להפקה האורקולית בנמל? האם באמת הראיון הזה ימנע את המתקפה הבאה של האנס הבא? האם הבנו בסוף הקשקושים למה הוא עשה את זה ומה קרה לנפשו, כאילו זה ממש משנה לנו?



נכון, אפרתי התאמן במשך שנים על הבעות הפנים המיוסרות על הקול המרוסק על ארשת "עולמי חרב עלי", על שפת הגוף של מלח הארץ שהפך לזבל. כל השטויות שעפו לחלאה הזו מהפה לא העלו ולא הורידו מהשורה התחתונה - אי שם במקום אחר ישבה הקורבן ושאלה את עצמה מה האיש הזה עושה על המסך שלה רגע לפני ארץ נהדרת? למה עלה למסך ולא זחל לחור שממנו הגיח לפני שש שנים במקום להפוך למפלצת תהילה. שום עומק שום סיבה לא היתה מאחורי מפגן הצואה שנראה על המסך.



לקינוח, כאילו היה צריך עוד עדות ליריד המקומם הזה, הופיע הפסיכולוג הבלתי נמנע בתוכניות כאלה ובלי להתבלבל אמר שבכולנו יש קצת אפרתי וזה יכול לקרות לכל אחד. נו באמת, אולי לפסיכולוג זה יכול לקרות, אבל לכם זה לא יקרה ואם כבר זה יקרה לכם אז עובדה מחכה לכם ליד שער הכלא בעוד 6 שנים.



ביום רביעי עשתה תנובה חסד גדול לכל ציבור אוהבי הגבינות הקשות הצהובות. מישהו שלא ישן טוב בלילה קם בבוקר והחליט לתבוע את החברה המייבאת את גבינת עלמה - גבינה זולה בשלושים אחוז מהעמק המקומית ויש אומרים טעימה לא פחות.



לטובת אנשים לא עירניים כמוני, שלא ידעו עד היום שיש בכלל גבינת עלמה, טרחה תנובה לתאר בכתב התביעה נגד עלמה שהאריזה אותה אריזה מצויירת עליה גבינה צהובה בתבנית גל צהוב וגם עגבניות שרי והלוגו מופיע באותו המקום שמופיע לוגו עמק על גבינת תנובה הקשישה אך היקרה.



אז תודה תנובה. עכשיו בגלל התביעה המטופשת שלכם כל המדינה יודעת שיש גבינה חדשה - עלמה שמה ושהיא זולה ושאריזתה דומה מאד לזו של תנובה והשם הוא עלמה. ועכשיו כולכם תוכלו למצוא את הגבינה ואם תרצו גם תקנו אותה. כי אלמלא שחצנותה של תנובה לגבי מקוריות האריזה והשם, היו עוד אנשים רבים דוגמתי שהיו ממשיכים לקנות את גבינת תנובה. וכך יצא שהטפשות השתלמה לכולנו. תודה.




ולסיום, כי יום חמישי היום ועוד רגע נצא לחופשת סוף השבוע, אני רוצה לנצל את הדקה האחרונה כדי להוכיח לכם שמקרה תנובה קיים גם במקומות אחרים. למשל מני נפתלי, שאולי היה לו איזשהו קלף מנצח במשפטו נגד משפחת נתניהו והמדינה. אולי, אם היה קצת יותר אלגנטי ומאופק היה מצליח להביא את הגברת נתניהו לבית המשפט ולהביך אותה קצת ולהרוויח מזה.



אבל נפתלי, כמו ישראלי טוב, התלהם רחוק מדי וגייס לטובתו לא פחות משלושה בקבוקי שמפנייה שאותם גרר בלי שהתבקש לבית המשפט. מה זה עניינך, אדון נפתלי, מה שותה אשת ראש הממשלה? זה לא עניינך כמו שאין זה ענייננו מה שותים אצלך בבית למרות שאתה לא שליח ציבור.



אז נגיד שהגברת אוהבת שמפנייה. אז מה. כל עוד היא לא משקה לשוכרה את בעלה, זה לא מעניין. הרי לעשות את זה זה בדיוק לשחק לידיים של מי שאומר שחלק גדול מהקמפיין נגד שרה הוא התעללות וקנטרנות. אז עכשיו זה פועל בדיוק כמו הקמפיין השלילי של לפני שבועיים ועוד רגע מיליון אזרחים מודאגים ישלחו לבית ראש הממשלה ארגזי שמפנייה כאות הזדהות.