יש מלחמה בין ערבים ליהודים בארץ ישראל. אכן, ידיעה סנסציונית, סקופ בלעדי. ערביי ישראל, שבימים כתיקונם עוטים מסיכה של אנשי שלום המאמינים ב״שוויון", מדי פעם נותנים לנו להציץ מתחתיה, לשנאה ולאלימות.



כך היה בהתפרעויות בשנת 2000, כך נוכל לשמוע בדברי ההסתה של שייח' ראאד סלאח, כך שמענו בראיונות עם ערבים ביפו ובעכו, המדברים על עצמם כעל ״האבוריג׳ינים״ של הארץ, כלומר הילידים שלה, והחולמים לגרש אותנו ממנה. למרבית הכפרים בנגב ובגליל המשטרה נמנעת מלהיכנס, כי ״זה ייצור תסיסה״ (לדברי המשטרה), ״זוהי פרובוקציה״ (לדברי הערבים) אבל האמת שלא מגלים לנו היא שקיים חשש שפשוט ינסו לפגוע בהם.



כשדובר הרשימה המשותפת - כמה טוב שהיא משותפת ומייצגת את כל פלגי הערבים בציון, כך שאין צורך בהסתייגויות - משווה את הציונות לדאע״ש, וראש הרשימה איימן עודה שותק כמו כבש בסולחה, זה קצת מוזר, לא? הייתכן שהוא באמת רוצה בשותפות מלאה ובשוויון עם ארגון רצחני כזה? כשהוא לא מוכן לעשות הסכם עודפים עם מרצ, שמעולם לא נחשבה לגוף ציוני מדי, הוא אומר בפשטות: אני מתנגד לציונות, אני חושב שאין מקום למדינה יהודית בעולם.




אומר בפשטות: אני מתנגד לציונות, אני חושב שאין מקום למדינה יהודית בעולם. איימן עודה. צילום: דניאל שטרית

כשהערבים, שהוכיחו כבר מעבר לכל ספק שאין להם כוונה לכבד את החוק הישראלי או את עצם קיומה של מדינת הלאום היהודית, מנצלים פרצות בדמוקרטיה הישראלית ומנסים לשנות את מהותה במטרה להשתלט עליה - העולם שתק. אבל כשנתניהו קרא למצביעים היהודים להתגייס ולגשת לקלפי כי הערבים מצביעים בהמוניהם, כלומר - האויבים שלנו מנצלים את זכותם הדמוקרטית, נצלו אותה גם אתם, זה אסור. אסור בעיני העולם, אסור בעיני הערבים. כי גזענות היא מילה חד־סטרית.

בריון בית הספר
 
אני בטוחה שקריאתו של נתניהו ביום הבחירות העלתה חיוך גדול על פניו של אובמה. סוף־סוף יש לנשיא האמריקאי קלף נגד ראש הממשלה שלנו. הוא יכול עכשיו להגיד עליו ככל העולה על רוחו. שהוא גזען, שהדמוקרטיה הישראלית בסכנה, שהוא נמוך ומכוער ושיש לו טעם נוראי במוזיקה. כי ברגע שאמרת ״ערבים״ במשחק של אובמה - אתה פסול.
 
אבל השנאה האישית של אובמה לנתניהו עיוורה אותו והעבירה אותו על דעתו. הטענה שדבריו של נתניהו לגבי הערבים מערערים את הבסיס הדמוקרטי של ישראל, היא כאין וכאפס לעומת מה שנשיא ארה״ב עושה לדמוקרטיה שלנו.
 
מנהיג העולם החופשי מתנהג כמו ילד כועס ואלים. החבר שלו לא נבחר להיות יו״ר ועד הכיתה, אז הוא מלכלך על המנצח, שכל בית הספר ישנא אותו גם. הוא מאיים שיארגן חרם כולל, שיצר צעדיו. הוא שכח שהוא בן 54, ושהוא נשיא ארה״ב ולא בריון בית הספר.
 
אובמה שונא את נתניהו. אבל כנראה שהתחושה הזאת גורפת יותר, וכוללת גם אותנו, הישראלים. ב־20 החודשים האחרונים לכהונתו של ברק חוסיין אובמה בבית הלבן הוא ינסה לגרום לישראלים ולמנהיגם נזק עצום. איך? בשלוש דרכים: 1הוא ימשיך במסע ההסתה וההשמצה נגדנו בארה״ב. הוא וצוותו ימשיכו להפיץ שקרים נגד הממשל הישראלי. הוא ינסה לגרום לכך שכל אמריקאי יחשוב שנית לפני שהוא תומך ללא סייג בישראל, כפי שרובו עושה כיום.
 
2 הוא יעודד הקמת מדינה פלסטינית. הוא יתחיל בזה שלא יטיל וטו במועצת הביטחון של האו״ם בהחלטות הנוגעות למדינה שהוא מאוד רוצה שתהיה כבר בדרך. הוא ימנע ככל הניתן העברת כספים אמריקאיים להתיישבות ביו״ש, יעודד מימון לפלסטינים, ועוד ועוד.
 

 השנאה האישית של אובמה לנתניהו עיוורה אותו והעבירה אותו על דעתו. צילום: רויטרס
 
 3 אובמה יחתום על הסכם רע מאוד עם איראן, לא כי הוא רוצה שהיא תשמיד אותנו, אלא כי לא אכפת לו אם היא תשמיד אותנו. ״גם אם נקבל את התיקונים האחרונים של נתניהו, עדיין אין חזון למסגרת שתוביל להקמת מדינה פלסטינית״, אמר אובמה. נכון. ברוך הוא וברוך שמו. העם בישראל הלך לקלפיות והצביע. העם בישראל יודע מה ראש הממשלה חושב בקשר למדינה פלסטינית, והוא וראשה הנבחר מתנגדים להקמה של מדינה כזאת. תתמודד עם זה, אובמה. זה לא תמיד נוח. קוראים לזה דמוקרטיה.
 
״חשוב להבין שהנושא כאן הוא לא מה שאני מאמין בו, אלא מה שהפלסטינים, הצדדים במו״מ והעם בישראל מאמינים שהוא אפשרי. זה הכי חשוב״. באמת? זה באמת חשוב לך? אז למה דבר העם בישראל הוא משהו שניתן לרמוס, אם הוא לא עולה בקנה אחד עם רעיונות העוועים שלך? ואם אנחנו כבר מדברים, בדקת מה הפלסטינים רוצים? או שזה לא באמת כל כך חשוב, אלא חשוב מה אובמה חושב ומה יכניס אותו לספרי ההיסטוריה.
 
אז שים לב, מיסטר פרזידנט, יש כאן כמה מיליונים שלא רוצים מדינה פלסטינית. נראה אותך מתמודד עם זה באומץ, בכנות, ולא כמו שאתה רגיל.