רבקה, תושבת כפר מל״ל, רכשה בחנות שקם אלקטריק בכפר סבא תנור אפייה מדגם שולטס ב־6,000 שקל. התנור המתין במטבחה כחודשיים ללא מעש, עד אשר החלימה רבקה משבר בידה. כשהפעילה אותו, לדאבונה גילתה כי דרגת החימום שלו נמוכה, בניגוד להבטחה.
טכנאי הגיע במרוצה וקבע שיש לשגר את התנור במהירות למעבדה, שם ינברו בקרביו ויחפשו תרופה. רבקה התנגדה: ״התנור חדש ועל כן יש להחליפו״. אולם התגובה שקיבלה הייתה: ״אם היית פונה אלינו בשבועיים הראשונים לקנייה, היה התנור מוחלף במהירות רבה. החמצת את המועד״.
רבקה ביקשה לדבר עם היבואן י.ג. סלפטר, אולם המזכירה סירבה להסגירו. העלמה ליזי טענה שאין בידה לסייע והפנתה אותה בחזרה למקום הקנייה. בחנות שבה נרכש התנור ניסה בנצי המנהל לסייע בעדה וביקש אורכה.

שישה שבועות חלפו. בנצי ורבקה שוחחו ללא הפוגה, ובסופה של המסכת קבע הבחור כי עליה לפנות למנהלת שירות הלקוחות של שקם אלקטריק. כך היה. העלמה אתי נכנסה לתמונה ובקול צונן בישרה לרבקה כי עליה לפנות ליבואן שממנו תבוא הישועה.
גזר הדין של היבואן היה חד: התנור לא יוחלף ועל הלקוחה לשגר אותו למעבדה. רבקה החליטה להעניק לתנור הזדמנות נוספת בטרם תמרוט את שער ראשה, אך התוצאה הייתה: תקלה חדשה. טכנאי אץ רץ לביתה והחליף את גוף החימום ושוב לא צלחה מלאכת האפייה.
הקוראים בוודאי תמהים עד מתי תימשך הסחבת המוזרה. ״הם רוצים להתיש אותי עד אשר תפוג תקופת האחריות של השנה הראשונה״, טוענת רבקה. לאחר שגם פנייה למועצה לצרכנות לא הועילה, פנתה אלינו הלקוחה בתחינה נואשת: ״אנא, אני מבקשת להחזיר את התנור ומבקשת את כספי בחזרה״.
נכנסנו לפעולה ואף אנחנו חטפנו רוח צוננת מחברת היבואן שהגיבה בחומרה. ביקשנו לברר עם בעל סמכות ושררה בחברה מדוע לא יחליפו את התנור וישמרו על יוקרה ומכובדות ראויה, אך גם אנחנו טורטרנו ללא הפוגה ומספר הטלפון החסוי של הוד מעלתה אלונה, האחראית על התלונות בחברה, לא נמסר לידינו על אף מילות התחינה.
בטרם יסיק הקורא את המסקנה, יש בפינו בשורה מרנינה: ניסינו את מזלנו בפעם האחרונה וטלפנו ליורם בדש, מנכ״ל שקם אלקטריק. הוא ברוב חן ותבונה נעם לאוזנינו כאשר בישר לנו, ״התנור יוחלף בחדש או שכספה של הלקוחה יוחזר לפי בקשתה״. ראוי שהיבואן י.ג. סלפטר יתדרך את עובדיו זעומי העפעפיים בשפה דומה.

טרטרו אתכם? עבדו עליכם? תנו לרייכר להתרגז בשבילכם: [email protected]