הגיע אלי ראיון טלוויזיוני עם אלון ליאל, לשעבר מנכ״ל משרד החוץ,

שצולם לפני שבועות ספורים. בראיון מזהה את עצמו ליאל כיוזם עצומה של ״אלף ישראלים" לפרלמנטים באירופה, הקוראים לאירופים להכיר ביישות של אבו מאזן כמדינה. ליאל מגולל את פרטי המזימה שהוא וישראלים נוספים רקחו, עליה הם שוקדים בשיתוף פעולה הדוק עם הפלסטינים. הם מתכננים להביא לגירוש שלנו מהאו"ם או להכניע אותנו באמצעות מועצת הביטחון ולגרום לנו להקים מדינה פלסטינית, על אפנו וחמתנו.
זוהי מזימה של מיעוט מבוטל, שמנסה להכריח את ההנהגה הנבחרת ורוב הבוחרים הישראלים, באמצעות לחץ זר, להקים מדינה פלסטינית, למורת רוחנו. בראיון הזה מציב את עצמו מי שהיה שגריר של ישראל במשך הרבה שנים כפועל נגד המדינה והציבור. הוא עושה את זה במו פיו המעיד על מעשיו.

בראיון מתרברב ליאל שבשנה האחרונה, כתוצאה מהעבודה שלו ושל קבוצת ישראלים הפועלים עם הפלסטינים ברחבי אירופה, תשעה פרלמנטים אירופים הכירו במדינה הפלסטינית. הוא מספר בהתרגשות איך האירופים הסתייגו בעבר מההכרה בפלסטינים, ואיך הוא וחבריו הצליחו להביא ״לתנופה״ למאבק הפלסטיני נגד ישראל. איך יצרו מומנטום שעמד לסחוף את כל אירופה.
 
הוא מבכה את גל הפיגועים האחרון שהיה באירופה, לא חלילה בגלל הקורבנות או הרצחנות האסלאמית, אלא כיוון שזה יצר ״היסוס״ אצל המחוקקים האירופים. אבל, ליאל מרגיע ומפרט שהם ממשיכים לעבוד. עכשיו, הוא מבטיח, זה יתגלגל לפינלנד, סלובניה ושווייץ ואחר כך תתממש פסגת המזימה. הוא יביא את כל חברות מועצת הביטחון להכיר במדינה הפלסטינית, יכניס את ארצות הברית לדילמה שתמנע ממנה להטיל וטו. ואז ״פלסטין תוכר כמדינה באו״ם בלי מו״מ״, דבר שלדברי ליאל ״זה סיוט עבור ישראל״.
 
ותוצאת הסיוט שמנכ״ל משרד החוץ לשעבר מתכנן לנו, תהיה, לפי דבריו: ״אם זה יקרה יפעלו לסלק את ישראל מהאו״ם וזה מצב שאף מנהיג ישראלי, אף ממשלה ישראלית ולא הציבור הישראלי יכול להרשות לעצמו. זה ישנה את כללי המשחק״. כך, או שהוא יגרום לסילוק שלנו מהאומות המאוחדות או שהוא ישבור את ישראל ויקים את פלסטין.
 
האמת, מסמך עוצר נשימה, החושף את התעשיה הישראלית הבונה את מערך האויבים שלנו ברחבי העולם. אלה שמנסים לאלץ אותנו, באיומים וחרמות, לעשות דבר שהממשלה ומרבית הישראלים לא רוצים. הדבר שבגללו בחרו רוב המצביעים את בנימין נתניהו, אחרי שהתחייב שלא תקום מדינה פלסטינית.
 
הראיון גדוש ההיבריס ממחיש עד כמה ליאל ובני דמותו כבר לא סופרים אותנו. הם יודעים שאין ולא יהיה להם רוב דמוקרטי למוטט עלינו את משנתם, שנתפסת בעיני רוב הישראלים כאסון. ולכן הם עומדים לשבור אותנו, בכוח, מבחוץ.
 
המעשים של ליאל ושותפיו מגלמים חציית קווים. מדובר בהתנהלות שהחברה הישראלית אינה יכולה לשאת ועליה להקיא ולהוקיע את מי ששותף לה. כי לא מדובר בהבעת דעה אלא בפעולה המרסקת את כללי המשחק של הדמוקרטיה והחברה. ובכל מקרה, הממשלה החדשה שתוקם מוכרחה לנקוט בכל הצעדים, ואם צריך לתקן את החוק, כדי לסכל את המזימה שרקחו ליאל ושותפיו נגד מדינת ישראל.