זהו, המרוץ לנשיאות ארה״ב התחיל. הפעם באמת. לאחר ששני רפובליקנים הצהירו רשמית כי הם מתמודדים על מועמדות מפלגתם לנשיאות 2016, והשלישי צפוי להצהיר על כך השבוע - ובעיצומו של גל דיווחים על לפחות 16 רפובליקנים נוספים הנושאים את עיניהם למועמדות לנשיאות - דווקא פוליטיקאית דמוקרטית כבשה בבת אחת את הכותרות ובענק.
 
הילארי רודהם קלינטון שמה קץ לניחושים שהזינו חודשים ארוכים את העיתונות האמריקאית, והודיעה רשמית כי תתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. זה היה צפוי. מעטים, אם בכלל, חשבו לרגע שקלינטון תוותר על שאיפתה להיות האישה הראשונה בתולדות ארה״ב שתיבחר כנשיאה - שאיפה אותה ניסתה להגשים ב-2008.
 
אלא שהכישלון מול אובמה ב-2008 רק חידד אצלה את המטרה הנכספת - הבית הלבן. הצהרתה של קלינטון על הצטרפותה למרוץ לנשיאות טלטלה את הזירה הפוליטית בארה"ב. בבת אחת נבקעה חומת האדישות שבה אמריקאים רבים התייחסו למרוץ, שיוכרע בעוד כמעט שנתיים. קלינטון העניקה להתמודדות על הבית הלבן נוכחות מהותית, שהאזרח האמריקאי יתקשה להתעלם ממנה.
 

במדינות ובערים מאוכלסות בארה״ב, שתושביהן ידועים כחיות פוליטיות, כמו ניו המפשייר, איווה, קליפורניה, ניו יורק, ניו ג׳רזי ועוד, התייצבותה של הילארי למאבק על הנשיאות התקבלה אתמול כחדשה מרעננת.
 
בצד הרפובליקני, בדיוק כמו במערכת הבחירות המוקדמות ב-2011, הזירה צפופה ומלאה במושלי מדינות וסנטורים השואפים להשיג את מועמדות מפלגתם לנשיאות. כאן ההתמודדות נראית יותר כמו מאבקי כוח פנים־מפלגתיים בין פוליטיקאים צמאי פרסום מאשר מרוץ שמטרתו הסופית היא אכן כיבוש הבית הלבן. הסנטורים טד קרוז מטקסס ורנד פול מקנטקי, שהודיעו רשמית כי הם מתמודדים על מועמדות מפלגתם לנשיאות, מייצגים פלגים כמו מסיבת התה, שמבחינה אידיאולוגית הם שוליים גם במסגרת המפלגה ואינם אהודים על מנהיגיה.
 
עיתון ״הניו יורק טיימס״ הקדיש שלשום כתבה ארוכה לסנטור מרקו רוביו מפלורידה, הצפוי להודיע על מועמדותו בימים הקרובים. העיתון עסק בעיקר במשמעות מועמדותו של רוביו כקריאת תגר על מושל פלורידה לשעבר, ג׳ב בוש, שצפוי גם הוא להודיע על מועמדותו. מועמד צפוי נוסף הוא מושל ניו ג׳רזי כריס כריסטי. אליהם ניתן לצרף את מושל ויסקונסין סקוט ווקר, המושל לשעבר של ארקנסו מייק האקבי והרופא הנוירוכירורג השחור בן קרסון.
 
מועמדותה של הילארי, שלפי שעה אין לה מתחרים רציניים במפלגה הדמוקרטית, חשפה ביתר שאת את הגיחוך של ההתכתשות הפנימית בין הפוליטיקאים הרפובליקנים. בהצטרפותה למרוץ הבטיחה קלינטון - ״הגברת הראשונה של אמריקה״ לשעבר, סנטורית ומזכירת המדינה - איכות ומשמעות למרוץ לנשיאות. לפי כל הסקרים, האמריקאים מתרשמים מהרזומה העשיר של קלינטון והיא נחשבת, נכון לעתה, כבעלת הסיכויים הטובים להיבחר למשרה החשובה בעולם.