"אלימות מינית כמכשיר במלחמה  איננה בעיה ומצוקה של נשים אלא פשע אנושי נגד האנושות", אמר היום (חמישי) שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור.  

בדיון מיוחד שהתקיים במועצת הבטחון בנושא, 'אלימות מינית כסכנה לשלום ובטחון בינלאומי', התריע השגריר כי מדובר "במגיפה  בעלת היקף נרחב יותר ממה  שעולה מנתונים רשמיים שמפרסם האו"ם". לדבריו, "על כל מעשה אונס שמדווח עליו קורים בין 10 ל-20 מקרי אונס שאינם מדווחים".         
במרכז הדיון  במועצה  עמד הדו"ח שמסר מזכ"ל האו"ם באן קי-מון  על  האלימות המינית  באיזורי מלחמות וסכסוכים מקומיים שבהם מעורבים קבוצות  קיצוניות. דו"ח המזכ"ל התייחס  ל-19 מדינות שבהן  ניתן היה לאסוף מידע. לפי הדו"ח בשנת 2014 גדלו בשעור משמעותי והתפשטו מקרים של  אלימות מינית נגד נשים וילדות.
"נשים ובנות יזידיות בגילאי 8-35  מועברות בכפיה ממקומות מגוריהן  ומנוצלות בעבדות מינית, אונס ונישואי כפייה".  הדו"ח מציין כי קרוב ל-2500  נשים וילדות  מוחזקות על ידי  דאעש.  פרק מיוחד בדו"ח כולל נתונים  על  מקרי אונס וניצול מיני  שנעשים על  לוחמי בוקו חארם בניגריה.
 

 בנאומו  בדיון טען  שגריר ישראל רון פרושאור כי "אסור שקרבנות האלימות המינית יחושו בודדות. על כולנו  -ממשלות, ארגונים אזרחים ומוסדות האו"ם- מוטלת החובה לפעול ביחד במטרה לחוקק  חוקים דרסטיים ועונשים חמורים למבצעי  אלימות מינית".
 
השגריר התריע על כך שבינתיים "מתנהלים ויכוחים ומאשרים החלטות אבל עלינו לשנות את המצב ולשם כך צריך לפעול .הגיע הזמן למעשים משמעותיים. לקרבנות האלימות המינית  מגיע לא פחות מזה".